آموزش آرایش تابستانی (میکاپ تابستانی)
در این مقاله قصد داریم تا به آموزش آرایش تابستانی بپردازیم. با شروع فصل گرما ممکن است آرایش نتواند به مدت طولانی روی صورتتان باقی بماند و پس از چند ساعت روی صورت ماسیده و پاک می شود به همین دلیل در این فصل باید با استفاده از ترفندهای آرایشی، ماندگاری مواد آرایشی روی صورتتان را بالا ببرید. اگر فوت و فن آرایش با دوام برای فصل تابستان را نمی دانید نگران نباشید برای آموزش میکاپ تابستانی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

                                                                   
آموزش میکاپ تابستانی :
مهم ترین نکته برای داشتن یک آرایش حرفه ای و با ماندگاری بالا زیرسازی مناسب است. ابتدا صورتتان را با آب سرد بشویید. استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمامی فصل ها لازم است اما در فصل تابستان به دلیل شدت بیشتر نور خورشید باید میزان بیشتری از کرم ضد آفتاب مصرف کنید. 
بهتر است پوستتان را با استفاده از انواع و اقسام لوازم آرایشی سنگین نکنید و تنها از یک کرم ضد آفتاب پودری و رنگی استفاده کنید، اما اگر می خواهید که از کرم پودر هم بزنید از ان در قسمت های مورد نیاز به کار ببرید. آن را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید، اگر پوست چربی دارید از کرم های بدون چربی به کار ببرید، استفاده از پرایمر جذب نیز به جذب چربی پوست کمک می کند. در نهایت با کمک یک پد خشک چربی و رطوبت اضافی روی صورتتان را پاک کنید.
در فصل تابستان به دلیل عرق کردن مواد آرایشی به راحتی پاک می شود بنابراین برای جلوگیری از ماسیده شدن آرایش از لوازم آرایشی ضدآب به خصوص در قسمت چشم استفاده کنید. خط چشم و ریمل های ضد آب با توجه به موادی که در ساخت آن ها به کار می رود به صورت چسب به پوست می چسبد و به راحتی تا زمانی که خودتان نخواهید پاک نمی شوند هم چنین استفاده از سایه های پودری به تثبیت خط چشم کمک می کند.
در صورت استفاده از خط چشم یک خط باریک پشت پلکتان بکشید و از سایه با رنگ های روشن و ملایم به کار ببرید.
رنگ مناسب برای رژ لب و رژگونه در تابستان
استفاده از رنگ های نارنجی، طلایی، مشکی برای آرایش صورت در تابستان مناسب نمی باشند، رنگ های شاد و روشن را برای آرایش گونه و لب ها انتخاب کنید. 
برس را به رژگونه آغشته کنید سپس بر روی سیب گونه بزنید برای پیدا کردن محل صحیح رژگونه می توانید از این ترفند استفاده کنید، لبخند بزنید و رژگونه را بر روی برجستگی گونه بزنید پس از این کار با استفاده از یک پد خشک رژگونه را پخش کنید تا حالت مصنوعی به خود نگیرد.
برای آرایش لب نیز ابتدا کمی کرم پودر روی لبتان بزنید این کار باعث تثبیت رژ لب شده و به راحتی پاک نمی شود سپس رژ لبتان را بزنید (استفاده از خط لب و رژ لب های مدادی انتخاب مناسبی برای فصل تابستان می باشد) و در نهایت با استفاده از یک پد مواد اضافی روی لبتان را بگیرید.
ترفندهایی برای میکاپ تابستانی سه بعدی  
میکاپ را همه خانم ها دوست دارند و تلاش می کنند انواع میکاپ های مختلف را روی چشم ها و لب های خود امتحان کنند و بیشتر سعی دارند میکاپی شبیه به سلبریتی ها داشته باشند. هر بار که میکاپی جدید روی صورت انجام می دهیم، با مدلی شیک و جذاب رو به رو می شویم. بنابراین، چرا یک بار هم آرایش سه بعدی را امتحان نکنیم؟
حتما بخوانید: 
 انواع مختلفی آرایش مانند آرایش نود (nude make up)، آرایش شب، آرایش عروس و آرایش گوتیک (وحشی) وجود دارد. با این حال یکی از پر طرفدارترین مدل های میکاپ آرایش 3D است.
در واقع آرایش سه بعدی نوعی از میکاپ است که با استفاده از رنگ های تیره و روشن فون، حالت سه بعدی به صورت می دهد. در این مطلب چگونگی اجرای این میکاپ به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است.
اجرای آرایش سه بعدی به هیچ عنوان مشکل نیست. تنها کافی است چگونه به طور صحیح این کار را انجام دهید. این کار در 6 مرحله انجام می شود.
1- آماده سازی صورت
آماده سازی صورت شامل پاکسازی آن است. صورت را شسته و خشک کنید. سپس از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. کرم مرطوب کننده مانند لایه محافظ بین پوست صورت و کرم پودر عمل کرده و پوست را از آسیب مواد شیمیایی، آلودگی و آفتاب نیز حفظ می کند.
2- پوشاندن لک ها با کانسیلر
استفاده از کانسیلر باید به جا و مناسب باشد چون استفاده بیش از حد آن، باعث پیرتر نشان داده شدن چهره می شود. با استفاده از کانسیلر لک ها و مناطق تیره را بپوشانید.
3- چشمانتان را جلوه ببخشید
مرحله بعد مربوط به چشم ها است. چشم ها حرف می زنند. می توانید با استفاه از سایه، سایه اسموکی بزنید. سپس خط چشم بکشید. می توانید خط چشم گربه ای را اجرا کنید. سپس مژه ها را با ریمل، جلوه دهید.
4- بازی با کرم پودر
این مرحله، اصلی ترین مرحله در میکاپ سه بعدی است. بهترین نوع کرم پودر را برای نوع پوست خود انتخاب کنید. دو رنگ کرم پودر مناسب رنگ پوستتان انتخاب کنید.
رنگ روشن تر را روی پیشانی، روی تیغه بینی و روی گونه ها و چانه بزنید. کرم پودر تیره تر را روی دو طرف تیغه بینی، زیر استخوان گونه و قسمت بالایی چانه استفاده کنید. این کار ظاهری سه بعدی به چهره خواهد بخشید.
5- کانتور ضروری است
پس از کرم پودر نوبت به کانتور کردن می رسد. کانتور کردن در این مدل میکاپ ضروری است و باعث تراشیده نشان داده شدن صورت خواهد شد. برای این کار از کانتور پودری مناسب نوع پوست خود انتخاب کنید.
6- با رژ گونه و رژ لب پایان دهید
میکاپ خود را با زدن یک رژ گونه هلویی یا برنز روشن و یک رژ لب نود (nude)، پایان دهید.