آرایش لایت برای عروس خانم ها
در اصطلاح تخصصی میکاپ لایت به آرایشی سبک گفته می شود که طرح ساده ای داشته و حداکثر از ترکیب سه رنگ مکمل و واضح تشکیل می شود که در آرایش دیده شود. در این سبک تمامی رنگ ها تناسب منطقی با هم دارند و هرگز در این سبک آرایش از خط چشم های پهن و دنباله دار استفاده نمی شود.

                                                                     
آرایش لایت چیست؟
کلمه لایت یک کلمه انگلیسی به معنی روشن است که به دلیل استفاده از رنگ های روشن در این سبک آرایش به این نام معروف می باشد و به دلیل استفاده از این سبک در اروپا به سبک اروپایی نیز شناخته می شود و در این سبک از آرایش حالت طبیعی از آرایش را روی صورت ایجاد می کند.
در اصطلاح تخصصی میکاپ لایت به آرایشی سبک گفته می شود که طرح ساده ای داشته و حداکثر از ترکیب سه رنگ مکمل و واضح تشکیل می شود که در آرایش دیده شود. در این سبک تمامی رنگ ها تناسب منطقی با هم دارند و هرگز در این سبک آرایش از خط چشم های پهن و دنباله دار استفاده نمی شود.
تاثیر آرایش لایت بر چهره :
در حالتی که هر چهره با ویژگی هایی که دارد با این سبک از آرایش زیباتر می شود و از تفاوت آن با آرایش غلیظ  در آن است که چهره را به طور کامل تغییر نمی دهد و در همان حالت طبیعی چهره را زیباتر می کند.
آرایش لایت چشم :
آرایش چشم لایت با استفاده از رنگ های بسیار ملایم، به اصطلاح نود یا اسموکی است . که یکی از کاربردی ترین رنگ ها رنگ قهوه ای در درجه های متفاوت است و در کنار آن خط چشمی بسیار ظریف به همراه کمی ریمل به کار می رود.
مژه های پرپشت و تیره :
یکی از ایده هایی که باعث میشه آرایش سبک لایت و ملایم و جذاب تر بگیره ایجاد مژه هایی تیره و پرپشت است که کاملا توجه ها را رو به خود جلب می کند، به طور کلی تمرکز روی چشم ها می تونه هر صورتی رو بسیار زیباتر از قبل جلوه بدهد اما برای آنکه آرایش کاملا طبیعی و ملایم باشد، بهتراست که این تمرکز روی مژه ها بیاید. هم چنین پوست درخشان نیز از نقاط قوت این آرایش می باشد.
ترکیب مات و براق :
یکی از ایده های بسیار جالب برای آرایش صورت به سبک لایت، ترکیب آرایش مات و شیمری می باشد. به این صورت که پوست و سایه چشم در آن کاملا مات می باشد و آرایش لب و گوشه ها و پلک پایینی درخشان. این مدل آرایش با همه مدل صورت هماهنگی دارد و چون اصلا تکیه خاصی روی آرایش بخش مشخصی ندارد می تواند انتخاب آسون و مطمئنی برای همه افراد باشد.
رژ لب تیره :
ایده دیگری که برای آرایش لایت بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد استفاده از رژ لب تیره به رنگ قرمز جذابیت زیادی به صورت عروس در کنار لباس سفید و تاج و تور می دهد.
آرایش کاملا سبک :
بسیاری از عروس خانم ها به این موضوع واقف هستند که چهرشان زمینه آرایش غلیظ را ندارد و بعد از آرایش اصلا از میکاپشون راضی نیستند و احساس می کنند که زشت شدند. ما به این دسته از افراد توصیه می کنیم که به حرف دیگران گوش ندهند و آرایش کاملا سبک و در حد بدون آرایش را انتخاب کنند.
مدل آرایش لایت برای عروس خانم ها :
از جدید ترین مدل های آرایش عروس در سالن های زیبایی می توان به آرایش لایت عروس یا آرایش اروپایی عروس اشاره کرد که اتفاقا طرفدار زیادی هم دارد و بر خلاف گذشته عروس خانم ها تمایل به آرایش غلیظ و تند ندارند و در آرایشگاه ها آرایش ملایم و لایت در درجه اول کاری است.
این نوع از آرایش تاثیر زیادی در زیبایی و طبیعی بودن چهره او دارد و از انجایی هم که عروس خانم ها در جشن عروسی خود در کانون توجه قرار دارند دوست دارند که چهره ی آن ها زیبایی طبیعی داشته باشد.
مدل آرایش لایت عروس با استفاده از رنگ های روشن و طبیعی زیبایی طبیعی به چهره می بخشد و با انواع پوست سازگار است و باید برای هر رنگ چشم و پوستی رنگ مناسب آن پوست انتخاب شود.
نکات و مواردی برای آرایش لایت عروس خانم ها :
اگر رنگ پوستی سفید و موی بلوندی دارید آرایش لایت برای شما مناسب است.
اگر چشم های کشیده ای دارید بهتر است مدل آرایشی را انتخاب کنید که بیشتر روی چشم های شما تمرکز داشته باشد.
استفاده از خط چشم هایی که قسمت بیرونی آن کلفت تر است زیبایی خاصی به چشمان شما می دهد.
برای این نوع از آرایش از ریمل حجم دهنده استفاده کنید و تا حد امکان از مژه ی مصنوعی استفاده نکنید.
اگر صورت گرد و کوچکی دارید بهتر است مدل موی نیمه باز و آرایش لایت برای خود انتخاب کنید.
چه افرادی آرایش لایت نکنند:
به دلیل اینکه در آرایش لایت یا همان آرایش اروپایی در صورت استفاده از خط چشم خط چشم به صورت بلند کشیده نمی شود عروس هایی که دارای چهره شرقی هستند و یا در روز عروسی خود تمایل به داشتن خط چشم بلند دارند از سبک آرایش لایت استفاده نکنند یا حداقل در این مورد با آرایشگر خود مشورت کنند.