معرفی 6 نوع جوش صورت و چگونگی درمان آن ها
شما ممکن است فکر کنید که جوش های صورت و پوست انواع مختلفی ندارند، اما مطمئن باشید که اشتباه می‌ کنید. از جوش‌ های سرسیاه گرفته تا جوش‌ های بی‌ رنگ و یا سفید، اینکه بدانید چرا این جوش‌ ها روی پوست صورتتان به وجود آمده‌اند، اولین قدم برای از بین بردن آن ها محسوب می‌ شود. از این رو در این مقاله اطلاعاتی وجود دارد که شما را با انواع جوش آشنا کرده و روش‌ های درمان آن ها را ارائه می‌ دارد.       

                                                                              

جوش نوع اول: MOUNT VESUVIUS (نام یک آتشفشان)
زمانی که جوش مانند یک آتشفشان روی پوستتان فوران می‌ کند و بالا می‌ آید، پوشاندن آن در زیر میکاپ بسیار سخت است. این گونه جوش‌ های بزرگ و چرکی اغلب روی بخشی از گونه، چانه، پیشانی و اطراف ابرو نمایان می‌ شوند، این نقاط بخش‌ هایی هستند که بسیار انگشت‌ نما بوده و به علت پوست نازکی که آن قسمت دارد، دردناک‌ تر می‌ باشند. این فاجعه روی پوست می‌ تواند یکی از نتایج سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب باشد. مصرف بیش از اندازه شکر، فست فود، مشروبات الکلی و استفاده اغراق‌ آمیز از میکاپ و آرایش صورت.
شما نیاز به مواد و محصولات شیمیایی دارید تا با این جوش‌ های آتشفشانی خود مقابله کنید. مواردی که به سرعت آن ها را از بین ببرید و از پوست صورت خود خارج نمایید. محصولات مراقبت از پوست ضد قرمزی پوست که موجب کاهش مقدار گوگرد روی پوست که تجمع آن باعث به وجود آمدن جوش می‌شود، می‌ توانند گزینه عالی در این زمینه به شمار روند.
جوش‌ ها همیشه در مواقعی ظاهر می‌ شوند که رویدادهای مهمی در راه است و یا می‌ خواهید برای کارت ملی خود عکس بگیرید و غیره. انگار این جوش‌ ها برنامه‌ ریزی شما را می‌ دانند و بر اساس آن می‌ خواهند به شما ضد حال بزنند. زمانی که شما می‌ خواهید تا جوش‌ هایی را که به‌ تازگی نمایان شده‌اند به سرعت از بین ببرید، تنها راه این است که آن ها را پوشش دهید. در این زمینه باید محصولاتی را برای پوشش دهی انتخاب کنید که وضعیت را بدتر نسازند.
برخی محصولات این‌ چنینی دارای کاور متوسط تا بالایی می‌ باشند و در کنار این موضوع، روغن‌ ها و عصاره‌ هایی در بردارند که به بهبود از بین رفتن جوش‌ ها نیز کمک می‌ کنند. هم‌ چنین استفاده از پرایمر قبل از آرایش نیز می‌ تواند در پوشاندن جوش‌ ها بسیار مؤثر واقع شود.
جوش‌های نوع دوم: HORMONAL HORRORSHOWS (حاصل تغییرات هورمونی و یا استرس شدید)
اگر شما به دلیل تغییرات هورمونی جوش‌ هایی را در چانه و یا راستای چانه خود دارید، باید این امر را به یاد داشته باشید که به طور طبیعی و به سادگی نمی‌ توان آن ها را از بین برد. اما اگر شما بدانید که منشاء این تغییرات هورمونی چیست، می‌ توانید زودتر جلوی آن را بگیرید.
اطمینان حاصل کنید که غذای خوب و سالمی را می‌ خورید، در طول روز آب زیادی می‌ نوشید و از مواردی که هورمون‌ هایتان را به هم می‌ ریزند نیز جلوگیری به عمل می‌ آورید. همین امر باعث تنظیم عادت ماهیانه شما شده و از بروز جوش‌ های حاصل تغییر هورمون نیز جلوگیری به عمل می‌ آورد. هم‌ چنین در این مدت که این جوش‌ ها را روی صورت خود دارید، سعی کنید از پاک‌کننده‌ هایی استفاده کنید که آنتی باکتریال می‌ باشند و منافذ پوستتان را تمیز می‌ کنند. هم‌ چنین از محصولاتی به کار ببرید که باعث خشک و از بین رفتن جوش‌ ها روی صورت و پوست می‌ شود و می‌ توانید از بین رفتن آن ها را نیز به این ترتیب سرعت ببخشید تا در پروسه رشد طبیعیشان اخلال ایجاد شود.
جوش نوع سوم: THE REGULAR (جوش‌ های همیشگی)
مطمئنا خیلی جالب نیست تا این هیولاهای کوچک را در بخش‌ های قابل‌ توجه صورت خود داشته باشید، البته این که آن ها را به دست فراموشی بسپارید نیز اصلاً جالب نمی‌ باشد. این نوع از جوش‌ ها اصولاً به دلیل نفوذ چربی و آلودگی به منافذ صورت روی می‌ دهد. بهترین راه برای این که این مهمانهای ناخوشایند پوست را از خود دور کنیم این است که منافذ صورت خود را همیشه تمیز نگاه داریم.
جوش نوع چهارم: جوش‌هایی که اصلاً از بین نمی‌ روند
این جوش‌ ها بسیار مقاوم می‌ باشند و تأثیر طولانی‌ مدتی را روی پوست بر جا می‌ گذارند. این گونه جوش‌ های عمیق می‌ توانند اسکار و اثری را بر جای بگذارند که چیزی مانند شبیه لکه‌ های قهوه‌ای روی پوست می‌ باشند.
خوشبختانه، شما نباید وجود آن ها را تحمل کنید، زیرا درمان‌ هایی وجود دارد که برای مقابله با آن ها می‌ توانید به کار ببرید. کوکتل‌ هایی که دارای عصاره‌ های متعددی می‌باشند را امتحان کنید که هدف اصلی آن ها از بین بردن لکه‌ها و کاهش اثرات آن ها بعد از بین رفتن می‌ باشد. با وجود یک کوکتل قوی حاوی اسیدهای تصفیه‌ شده، سم‌زدایی پوست با مواد معدنی و تسکین‌دهنده، می‌ توانید بهترین روش را در این زمینه برای مقابله با جوش‌ های خود انتخاب کنید. این محلول‌ ها می‌ توانند به شما کمک کنند تا از شر این نوع از جوش‌ ها و جای آن ها راحت شوید.
جوش نوع پنجم: جوش‌های سرسیاه
این جوش‌ ها اغلب به دلیل عدم تمیز کردن منافذ پوست بروز می‌ یابند (آلودگی و کثیفی‌ ها با سبوم های روی پوست ترکیب می‌ شوند و زمانی که با هم اکسید شدند به صورت سیاه رنگ در می‌ آیند). جوش‌ های سرسیاه به‌ راحتی از بین می‌ روند. لایه‌برداری‌ های منظم می‌ تواند کلید اصلی برای تمیز نگه داشت پوست باشند. هم‌ چنین بهتر است در یک هفته، یک یا دو بار از ماسک شفاف کننده و لایه‌ بردار مناسب پوست خود استفاده کنید تا از ایجاد این تراکم موادی که موجب جوش می‌ شوند، جلوگیری به عمل آورید. از همه مهم‌ تر استفاده از این محصولات و درمان‌ ها مخصوصا روی بینی و چانه که محل اصلی تجمع جوش‌ های سرسیاه می‌ باشند، بسیار اثربخش است و نتیجه بی‌ نظیری را برای شما آشکار می‌ نماید.
البته بعضی از متخصصان نیز وجود دارند که برای این جوش‌ های سرسیاه محصولات مراقبتی و درمانی را تجویز می‌ کنند تا بتوانید از شر این جوش‌ ها خلاص شوید و رهایی یابید.