اشتباهات رایج در مراسم عروسی:
هنگامی که مراسم عروسی شما فرا می رسد، تمامی چشم ها به سمت شما خواهد بود و وقت درخشش شماست. به احتمال زیاد بهترین تاج سر را انتخاب کرده اید، برای یک مدل موی بی نظیر برنامه ریزی کرده اید و تنها چیزی که باقی مانده است، یک آرایش بی نقص است. به نظر انجام تمام این کارها ساده می رسد. هنگامی که نوبت به آرایش صورت می رسد، اگر چندین نکته را رعایت نکنید، ممکن است برای همیشه حسرت شب عروسی در دلتان بماند. برنامه ریزی صحیح به شما کمک خواهد کرد تا از اشتباهات آرایشی مراسم عروسی جلوگیری کنید و مطمئن شوید که ظاهر شما کاملا بدون نقص است و با اعتماد به نفس کامل می توانید به درون سالن عروسی قدم بگذارید.

                                                                     
1- رفتن نزد آرایشگر غیر حرفه ای: 
اگر یکی از بهترین دوستانتان، یک آرایشگر حرفه ای هست، توصیه می کنیم که صد در صد به پیش او نروید، زیرا عوامل زیادی در آرایش شب عروسی وجود دارند، که با روش های قبلی شما در یک مهمانی یا دورهمی کوچک بسیار تفاوت دارد. شما نمی توانید صورت خود را همانند زمانی که آرایش شب ساده انجام می دادید آرایش کنید. صورت شما باید در صورت برخورد نور طبیعی و نور ساختگی، کاملا بدون نقص به نظر برسد و آماده ی گرفتن هرگونه عکسی باشد ( بدون این که مانند عروسک های چینی، مصنوعی به نظر برسید ). آرایشگر های حرفه ای به خوبی می دانند که چگونه ظاهری بدون نقص ایجاد کنند که زیبایی طبیعی شما را چندین برابر نشان دهد.
2- استفاده از آرایش زیاد در مراسم عروسی:
 اگر عادت دارید که هر روز آرایش کنید و قصد دارید آرایش بیشتری برای مراسم عروسی خود داشته باشید، توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید و یا بیش از حد در آن افراط نکنید و سعی کنید آرایش لایتی را برای مراسم تان انتخاب کنید زیرا اگر آرایش غلیظی داشته باشید نه تنها این کار باعث می شود ظاهر شما برای داماد و میهمانان غیرطبیعی به نظر برسد، بلکه این ظاهر برای خودتان نیز آزاردهنده خواهد بود. قصد شما این است که طوری آرایش کنید تا کاملا بی نقص به نظر برسید و استفاده از آرایش زیاد، باعث می شود تا کل روز احساس سنگینی روی پوست و ناراحتی کنید. چگونه می توان این تعادل را حفظ کرد؟
3- از قلم انداختن مرحله آزمایش:
 با این که آرایشگران حرفه ای، آموزش دیده اند تا بتوانند برای هر نوع و هر رنگ پوستی ظاهری زیبا خلق کنند، اما عدم تست آرایش قبل از آرایش اصلی، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید. درست است این کار با هزینه اضافه همراه خواهد شد، اما در صورت انجام آن، آرایشگر شما این فرصت را پیدا می کند تا بهترین ظاهر را برای شما ایجاد کرده و شما را به ظاهر دلخواه خودتان برساند، نتیجه نهایی شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. این به این معناست که در روز عروسی، آرایشگر شما می تواند مستقیما به سراغ کار اصلی برود و دیگر لازم نیست به مسائل جزئی توجه کند و همچنین بر روی شما فشار زیادی وارد شود.
4- عدم آمادگی در روز تست آرایش:
 ممکن است مدت ها قبل از عروسی خود، یک ایده کلی از ظاهر روز عروسی در ذهن خود داشته باشید، اما برای آرایشگر بسیار بهتر است که بتواند ظاهر موردنظر شما را به حقیقت تبدیل کرده و آن را بر روی صورت شما اجرا کند. استفاده از عکس های دلخواه و مورد علاقه می تواند به آرایشگر کمک کند تا بفهمد شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستید و همچنین در می یابد که چه کارهایی را باید انجام داده و چه کارهایی را نباید انجام دهد تا پوست شما به بهترین حالت خود نزدیک شود. همچنین با لباس عروسی هم خوانی داشته باشد. همچنین این هم ایده مناسبی می باشد که در روز آزمایش آرایش عروسی لباسی هم رنگ لباس عروس خود بپوشید که آرایشگر و خودتان پی ببرید که چه نوع آرایشی با چه رنگ هایی مطابق با لباس و صورت و رنگ پوست شما می باشد.
5- عدم استفاده از ریمل ضد آب:
 اهمیتی ندارد که شما عروس هستید یا یکی از ساقدوشان عروس و یا حتی یکی از مهمانان. گرچه مراسم عروسی به طور کلی مراسمی شاد و پر از رقص و پایکوبی است، اما حتماً در این شب خاص، از شدت شادی اشک خواهید ریخت. پس بهتر است از ریمل ضد آب استفاده کنید تا آرایش شما به طور کامل خراب نشود.
6- عدم استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش:
 اگر حس می کنید دارید برای مراسم دیر می کنید و وقت اضافه ندارید، به احتمال زیاد استفاده از اسپری فیکساتور آرایش را فراموش خواهید کرد، اما این کار اشتباه بسیار بزرگی است. بدون شک در شب عروسی، مهم ترین شخص حاضر در آن مراسم شما هستید و مهمانان زیادی با شما روبوسی خواهند کرد، شما را در آغوش خواهند گرفت و همچنین فعالیت شما در آن شب زیاد است، پس اگر از اسپری فیکساتور آرایش استفاده نکنید، حتی با وجود بهترین مارک لوازم آرایش، بعد از چند ساعت آرایش شما حالت بدی خواهد داشت. استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش باعث می شود تا لایه ای محافظ و طبیعی بر روی صورت شما ایجاد شده و آرایش شما را در بهترین حالت ممکن نگه می دارد.
7- امتحان کردن موارد جدید:
 مراسم عروسی شما یکی از مهم ترین وقایع زندگی شماست، اما در آن لحظه باید از امتحان کردن مواردی که قبل از آن هرگز آن ها را امتحان نکرده اید اجتناب کنید. برای مثال، اگر همیشه رژ لب کمرنگ می زنید و میدانید که این رنگ بسیار برای شما مناسب است، از استفاده از رژلب قرمز جیغ خودداری کنید، و یا اگر همیشه تنها از یک ریمل ساده برای جذابیت چشمان خود استفاده می کردید، از اسموکی کردن چشم های خود با سایه مشکی تیره جلوگیری کنید. گرچه تفاوت ظاهر شما در شب عروسی ممکن است بسیار خوب باشد، اما سعی کنید از آن چیزی که همیشه بودید فاصله خیلی زیادی نداشته باشید و کاری نکنید تا تمامی مهمانان از ظاهر شما شوکه شوند.
8- نیازی نیست که همیشه مطابق با مد روز پیش بروید:
 اگر با خانواده کارداشیان ها آشنایی داشته باشید، می دانید که مدل آرایش، طرز کانتورینگ صورت و ظاهر آنها، همیشه تبدیل به استایل و مدل روز شده است و آن ها را در صدر اخبار قرار داده است، اما نیازی نیست تا شما برای روز عروسی خود مطابق با مد روز پیش بروید، بلکه بهتر است تا آرایشی انجام دهید که وابسته به زمان نیست و حتی برای آیندگان و فرزندان شما نیز بسیار جذاب و دلربا به نظر می رسد. یکی از اشتباهات رایج در آرایش مراسم عروسی این است که برای مثال، مطابق با آخرین مدل ابروی روز پیش بروید و یا پایه و بیس آرایش خود را مانند تمامی مدل های روز انجام دهید. اگر به دنبال ظاهر کلاسیک برای آرایش خود هستید، آرایشگر شما باید توانایی این را داشته باشد تا آن ظاهر را برای شما ایجاد کند.
9- لب های چسبناک:
 بهتر است برای مراسم عروسی خود، از یک رژ لب مات استفاده کنید و تا حد امکان از رژلب های کرم مانند و برق لب خود داری کنید. دلیل انجام این کار این است که رژ لب های کرم مانند و برق لب به سرعت از روی لب پاک می شوند و می توانند به همه جا بچسبند و قطعا این اتفاقی نیست که شما انتظار داشته باشید در شب عروسی برایتان رخ دهد. اگر بخواهید در عکس های خود موهایتان را رها بگذارید، تارهای مو به رژ لب می چسبند و اصلا خوشایند نیست. اما اگر قصد دارید موهای خود را شینیون کنید، می توانید از کمی برق لب بر روی لب های خود استفاده کنید.
10- اکلیل:
 ما در دهه 90 زندگی نمی کنیم، پس دلیلی برای اضافه کردن اکلیل به آرایش عروسی وجود ندارد و استفاده از اکلیل در آرایش عروسی باعث می شود تا عکس های شما نتیجه خوبی را به همراه نداشته باشد. اکلیل باعث می شود تا در عکس های شما نقاط کوچک عجیب ایجاد شده و حالت رنگین کمان به عکس می بخشد و برای حذف این اثرات در عکسها، باید هزینه بیشتری به عکاس خود پرداخت کنید تا بتواند این نقاط را از عکس های شما حذف کند.
11- عدم لایه برداری، رطوبت رسانی و تغذیه کردن پوست:
 برای رسیدن به یک آرایش دلخواه و مطلوب، پوست شما باید در بهترین حالت خود قرار داشته باشد. پس فراموش نکنید تا صورت، گردن و لب های خود را به خوبی رطوبت رسانی و لایه برداری کنید تا در شب عروسی اثری از پوست خشک و خسته نباشد. ماساژ صورت و یا استفاده از ماسک صورت برای سه یا چهار روز قبل از مراسم عروسی می تواند بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. می توانید از یک ماسک تغذیه کننده و رطوبت رسان برای لب های خود نیز استفاده کنید تا بتوانید به آنها ظاهری نرم و صاف برای روز عروسی ببخشید.
12- هنگام پوشیدن لباس، پارچه یا پوششی بر روی صورت خود بیندازید:
 اکثر تورهای عروس به این منظور طراحی شده اند تا هنگام پوشیدن لباس از صورت شما محافظت کند، اما اگر لباس شما دارای کلاه مخصوص یا تور عروسی نیست، از پوشش یا تور خاصی استفاده کنید تا آرایشتان به سایر قسمت های لباس پس ندهد. همچنین می توانید هنگام انجام آرایش، تیشرت زیپ دار یا دکمه دار بپوشید تا هنگام اتمام کار بتوانید به راحتی آن را درآورده و لباس عروس خود را به تن کنید.