فواید نصب دوربین مداربسته در منزل
 برای اغلب والدین و شاید هم همه آن‌ ها امنیت خانه از مهم‌ ترین دغدغه‌ ها به شمار می‌ رود. نصب دوربین مداربسته در داخل خانه می‌‌ تواند تا حد بسیار زیادی به کنترل فرزندان و امنیت خانه کمک کند. علاوه بر کنترل فرزندان، این دوربین‌ ها می‌ توانند از خانه شما در برابر حمله‌ افراد شرور و سارقین نیز محافظت کند. دوربین مداربسته با ثبت تمامی حرکت‌ ها و رفتار‌ها می‌ تواند گزینه مناسبی برای کنترل پرستارهای بچه و خدمه منزل باشند.

                                                                       

هم‌ چنین دوربین‌ های مداربسته یک کنترل‌ گر بسیار مناسب برای مشاهده و کنترل فرزندانتان هستند تا اعمال خطر‌آفرینی از آن‌ها سر نزند. علاوه بر این خدمه منزل هم با اطلاع از وجود دوربین مداربسته در خانه بیش از پیش فعالیت می‌ کنند.
دوربین مداربسته 
اصطلاح دوربین مداربسته به دوربین‌ هایی اطلاق می‌ گردد که در یک مکان خاصی قرار گرفته و سیگنال‌ های تصویری خود را به مانیتور‌هایی که در فاصله‌ ی کوتاهی از آن قرار دارد انتقال می‌ دهد. از این دوربین‌ ها برای کنترل افراد و حرکت‌ ها در اماکن خاصی مانند بانک‌ ها، مناطق نظامی، فروشگاه‌ ها دیگر مکان‌های عمومی استفاده می‌ شود. شکل پیشرفته دوربین مداربسته را IP می‌ نامند. این نوع دوربین‌ ها با ارسال سیگنال‌ ها از طریق اینترنت می‌ توانند تصاویر ضبط شده خود را تا فواصل بسیار دور ارسال کنند. به این نوع دوربین‌ ها، دوربین‌ های مداربسته از راه دور نیز می‌ گویند. اطلاعات و تصاویر در این نوع از دوربین‌ های مداربسته در صورت اجازه کاربر اصلی می‌ توانند از طریق اینترنت به افراد خاص دیگری نیز انتقال یابد.
مزایای نصب دوربین مداربسته
چنانچه صاحب یک نوزاد باشید و مجبور به ترک منزل و واگذاری او به پرستار بچه شوید، دوربین مداربسته خانگی می‌ تواند گزینه مناسبی برای رفع نگرانی شما در خصوص نحوه مراقبت و پرستاری از فرزندتان باشد. با نصب دوربین مداربسته همواره می‌ توانید فرزند خود و نحوه پرستاری از آن را تحت نظر داشته باشید.
از مزیت‌ های دیگر نصب دوربین مداربسته توانایی دیدن جلوی درب منزل است. اگر شما جز افرادی هستید که نگران امنیت شخصی خود هستید با نصب یک دوربین مداربسته می‌ توانید قبل از خروج از منزلتان بیرون درب منزل خود را مشاهده و کنترل کنید.
نصب یک دوربین مداربسته در منازل و فروشگاه‌ ها می‌ تواند گزینه‌ی بسیار مفید و مناسبی برای کاهش سرقت و یا پیگیری آن‌ ها باشد. بنابراین اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که پیوسته منزل خود را ترک کرده و  برای مدتی به آن‌جا برنمی‌ گردند، نصب دوربین مداربسته به امنیت منزلتان کمک خواهد کرد.
یکی دیگر از مزیت‌ های جالب نصب دوربین مداربسته در منازل و کارگاه‌ ها، کنترل افراد حاضر در آن مکان از راه دور است. بنابراین با نصب یک دوربین مداربسته در منازل یا کارگاه‌ های خود می‌ توانید بدون حضور در آن مکان‌ ها نیروی کار یا خدمه منزل خود را کنترل کنید.
دوربین های مداربسته توانایی انجام کارهایی را دارند که انسان‌ها قادر به انجام آن نیستند. با نصب یک دوربین مداربسته در محل کار یا اداره خود می‌ توانید در تمام مدت شبانه روز آن‌ جا را کنترل کنید. این توانایی مرهون کنترل شبانه‌ روزی و بدون چشم بر هم زدن دوربین مداربسته است که می‌ تواند همه‌ ی حرکات و رفت و آمد ها را در تمام طول مدت شبانه روز کنترل و گزارش کند در حالی که انجام این کار برای انسان‌ ها مقدور نمی باشد.
ضرورت نصب دوربین مداربسته در منزل 
اهمیت حفظ منزل از اتفاقات احتمالی، سرقت، شرارت و یا هر اتفاق خطرآفرین دیگری بر هیچ کسی پوشیده نیست. علاوه بر کنترل و مشاهده این رخداد ها در صورت وقوع، یکی دیگر از مزیت‌ های نصب دوربین‌ های مداربسته در منزل ترساندن سارقین و افراد شرور است. افرادی که قصد ایجاد مزاحمت یا انجام عمل سوئی را در منزل شما دارند، با دیدن دوربین مداربسته در منزل شما از انجام عمل خود صرف نظر می‌ کنند. بنابراین نصب حداقل یک دوربین مداربسته در خانه یا در اتاقی که وسایل گران‌ بهای خود را مخفی کرده‌اید تصمیم مفید و عاقلانه‌ای خواهد بود.
دوربین مداربسته علاوه بر مشاهده و کنترل محیط در روز، در طول تاریکی شب‌‌ ها نیز باید به محافظت و مشاهده بپردازند. بنابراین این دوربین‌ ها در کنار تصویر برداری، به سیستم روشنایی نیز متصل هستند تا در صورت تشخیص هرگونه حرکت مشکوکی توسط دوربین مداربسته و انتقال سیگنال از جانب آن‌ ها، تمام روشنایی‌ های محل مورد نظر روشن شده و تصاویر ضبط شده از آن موقعیت مشکوک به سرعت به شما مخابره می‌ شوند.
با مشاهده و کنترل نقطه به نقطه اماکن حساس در تمام طول مدت شبانه روز دیگر شکی نیست که دوربین مداربسته یکی از بهترین گزینه‌ ها برای حفاظت از خانه‌ های شما هستند و اگر شما انسانی وسواسی باشید باز هم دوربین مداربسته با کنترل از راه دور، می‌ تواند برای شما انتخابی مطمئن باشد. چرا که در صورت تمایل هر لحظه از روز که بخواهید می‌ توانید منزل خود را مشاهده و کنترل کنید. هزینه‌ ی نصب دوربین مداربسته کاملا صرفه‌ ی اقتصادی دارد چرا که با نصب این دوربین‌ ها هر جای دنیا که باشید می‌ توانید محل کار، فروشگاه، اداره و یا منزل خود را کنترل کرده و در صورت بروز سرقت از آن جلوگیری کنید.
انتخاب دوربین مداربسته مناسب 
برای انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب برای منزل باید موارد مهمی را در نظر داشت. باید دقت داشت که مدل‌ های متنوعی از دوربین‌ های مداربسته وجود دارد. بنابراین انتخاب یک مدل مناسب که بتواند انتظارات شما را برآورده کند، نیازمند یک انتخاب صحیح است. اگر شما صاحب یک خانه کوچک هستید، دوربین‌ های مداربسته‌ ی کوچک برای شما کافی خواهند بود و همین‌ طور دوربین‌ های مداربسته پیشرفته برای اماکن بزرگ توصیه می‌ گردد. مهم‌ ترین فاکتور در انتخاب و خرید یک دوربین مداربسته توانایی ایجاد محیطی امن برای منزل شما است. بنابراین بهتر است در انتخاب و نصب دوربین به موارد زیر توجه کنید. ابتدا باید تصمیم بگیرید کدام یک از نقاط خانه خود را می‌ خواهید تحت پوشش دوربین مداربسته قرار دهید. تصمیم بگیرید که چه مقداری می‌ توانید صرف هزینه خرید دوربین مداربسته کنید. در خصوص انواع دوربین‌ های مداربسته و نحوه کارکرد و قابلیت‌ های آن‌ها مطالعه کنید تا ببینید کدام‌ یک از آن‌ها برای اهداف شما مناسب‌ تر هستند.