میکرونیدلینگ
به تحریک کلاژن سازی پوست توسط یک قلم (pen) که در سر آن تعدادی سوزن ریز وجود دارد، میکرونیدلینگ گفته می شود. 

                                                                           
آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

با توجه به اینکه قبل از انجام میکرونیدلینگ، از پماد بی حس کننده در ناحیه مورد نظر استفاده می شود، پس می توان گفت شما در حین انجام میکرونیدلینگ دردی را حس نخواهید کرد.
میکرونیدلینگ در چند جلسه باید انجام شود؟
با توجه به شرایط پوستی افراد و همچنین با در نظر گرفتن هدف درمانی، تعداد جلسات میکرونیدلینگ از 3 تا 6 جلسه متغیر است.
فواصل انجام جلسات میکرونیدلینگ چقدر است؟ 
با توجه به نیاز پوست به درمان با میکرونیدلینگ فواصل انجام آن می تواند بین یک ماه تا دو ماه متغیر باشد.
کاربردهای میکرونیدلینگ
از بین بردن چین و چروک و خطوط ظریف پوست

با ورود سوزن های میکرونیدلینگ به لایه درم و افزایش رشته های الاستین در این ناحیه کلاژن سازی پوست افزایش یافته و پوست سفت تر و کشیده تر می شود. و باعث از بین رفتن چین و چروک های سطحی و خطوط ظریف پوست می گردد.
از بین بردن اسکار(جای زخم، جراحت و جای جوش)
با تحریک مکانیکال پوست، فرآیند طبیعی بهبود زخم تحریک شده و در نتیجه ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده سریع تر انجام می شود.
رفع لکه های تیره و در نتیجه روشن تر شدن پوست
با بازسازی سلول های سطحی و افزایش سرعت ترمیم سلول های پوستی توسط میکرونیدلینگ، پوست روشن تر شده و لکه های تیره از بین می روند.
کمک به درمان ریزش مو
با تحریک پوست سر توسط میکرونیدلینگ و همچنین تزریق مواد مغذی (مزوتراپی)، خونرسانی ریشه مو افزایش یافته و موجب تقویت و تحریک فولیکول مو می شود که به دنبال آن، ریزش مو کاهش می یابد.
کاهش منافذ باز پوست
برخورد سوزن های ریز میکرونیدلینگ با پوست صورت، باعث تحریک پوست به ساخت الاستین و کلاژن می شود. و در نتیجه منافذ باز پوست ترمیم شده و پوست یکدست خواهد شد.
مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ چیست؟
بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست کمی حالت قرمزی و التهاب دارد که این تورم بعد از یکی دو روز، خود به خود برطرف می شود. باید از تماس مستقیم پوست با نور آفتاب به مدت یک هفته جلوگیری کنید. برای محافظت از پوست می توانید از پماد هایی که پزشک شما توصیه می کند، استفاده نمائید. به مدت 24 ساعت، شستشوی ناحیه ممنوع می باشد.