آموزش میکاپ و آرایش چشم با سایه
با سایه چشم می توانید به چشم خود عمق و ابعاد بیشتری اضافه کنید. بهترین آرایش چشم با سایه بستگی به نوع ترکیب خوب رنگ ها دارد. اگر شما قادر به ترکیب بندی رنگ ها در سایه چشم باشید می توانید آرایش چشمی زیبا انجام دهید. اگر شما اصول اولیه آرایش چشم با سایه را آموخته باشید می توانید به هر شکلی که بخواهید چشمتان را آرایش کنید.
                                                                   
شما برای این کار به چه چیزی احتیاج دارید:

پرایمر سایه چشم
یک سایه چشم برهنه
سایه چشم قهوه ای متوسط
سایه چشم کبود
کرکی ترکیب برس سایه چشم
ریمل مژه و ابرو
مژه های مصنوعی
آموزش قدم به قدم میکاپ و آرایش چشم با سایه
برای این که بتوانی آرایش چشم با سایه ی زیبایی داشته باشید باید چند مرحله را به ترتیب و دقت کامل طی کنید و دقیق و زیبا این مراحل را انجام دهید. این مراحل عبارتند از:
۱- پرایمر سایه چشم را بر روی چشم بزنید:
برای آغاز میکاپ و آرایش چشم با سایه باید زیر سایه ی چشمی که قرار است زده شود پرایمر استفاده کنید. برخی به جای استفاده از پرایمر از پودرهای شفاف بر روی چشم میزنند تا پس از آن به استفاده از سایه چشم بپردازند.
۲- درخواست یک پایگاه برهنه:
سعی کنید با استفاده از یک برس سایه چشم کرکی رنگ پوست چشمتان را با پوست صورتتان یک دست ترکیب کنید. این کار به شما کمک می کند تا در نگاه اول شدت روشنی پشت پلک چشمتان به وضوع دیده شود.
۳- افزایش چین:
با استفاده از یک قلم موی کرکی سایه چشم قهوه ی باب روز را بالای چشم خود بزنید. سعی کنید ترکیبی از رنگ ها را به صورت خطی شلاقی در پشت چشم بکشید و این خط ها را به سمت گوشه ی بیرونی چشم هدایت کنید. برای استفاده از کانتور چشم، همیشه باید کانتور از سایه چشم تیره تر باشد.
۴- اضافه کردن برخی از رنگ:
از یک سایه چشم کبود و تیره استفاده کنید و رنگ را فقط در گوشه های بیرونی چشم متمرکز نمایید. با ملایمت این رنگ ها را در پشت چشم پخش کنید. باید از همان رنگ در خط شلاق نیز استفاده نمایید.
۵- ایجاد یک شیب: 
در آرایش چشم با سایه از یک سایه چشم برهنه استفاده نمایید. با استفاده از سایه برهنه می توانید یک نگاه زیبا برای چشمانتان تداعی کنید.
۶- ضربه شلاق خود را تقویت کنید:
شما می توانید با استفاده از یک ریمل مژه و ابروی پر زرق و برق، جذابیت خاصی به آرایش چشمانتان دهید. با انجام این حرکات می توانید به راحتی به میکاپ چشم خود بپردازید.