آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو(کار با مواد شیمیایی) به مفهوم استفاده از محصولات رنگ مو و بی رنگ کننده های مو و مواد فر و صاف به منظور تغییر در ساختار فیزیکی و شیمیایی مو در جهت زیبایی و ویتامینه مو در جهت مراقبت و حفظ سلامت گیسوان می باشد.
                                                                      
رنگ مو در سال های گذشته به علت تغییر رنگ مو به خاکستری یا سفید استفاده می شد و افراد برای پوشاندن سفیدی مو از رنگ مو استفاده می کردند، ولی امروزه خانم ها برای داشتن زیبایی و جذابیت بیشتر از رنگ مو استفاده می کنند. رنگ مو بصورت گیاهی و یا شیمیایی می باشد، از جمله رنگ های گیاهی می توان به حنا، خضاب، بابونه و... اشاره نمود. همچنین انواع ترکیب رنگ مو وجود دارد که افراد با توجه علاقه و رنگ پوست خود آن را انتخاب می کنند. دوره رنگ و مش شامل دو بخش مبتدی و پیشرفته می باشد. در دوره مبتدی هنرجو با اصول پایه رنگ مو، رنگ کردن موهای سفید، ریشه گیری، مش با کلاه و... آشنا می شود و در دوره پیشرفته هنرجو با جدیدترین متدهای رنگ که شامل تمامی لایت ها و کراتینه و صافی مو و ترکیب رنگ های خاص آشنا می شود.
امروزه به علت توجه خانم ها به زیبایی و آراستگی موها، رنگ مو از اهمیت بالایی برخوردار است. خانم ها برای داشتن رنگ موی خاص و شیک بدنبال یک سالن زیبایی با تخصص رنگ و مش هستند. با توجه به اینکه در تخصص رنگ و مش کار دست نقش بسزایی دارد و زمان بر می باشد، خدمات مربوط به رنگ از دستمزد بالایی برخوردار است و متخصصین رنگ بازار کار خیلی خوبی دارند.