بهترین روش کاشت ناخن چیست؟
چه نوع کاشتی بهتر است؟ یک کاشت خوب کاشتی است که علاوه بر، داشتن ظرافت و زیبایی باید دوام و استحکام بالایی نیز داشته باشد. پیشنهاد ما به شما جهت انتخاب نوع کاشت ناخن بر حسب کار و مشغله شما متفاوت است. اگر شما شخصی هستید که کارها را با عجله انجام می دهید برای شما کاشت ناخن به روش پودر(اکرلیک) پیشنهاد می شود.

                                                                       
چه نوع کاشتی بهتر است؟
مواد کاشت ناخن به روش پودر(اکرلیک) با آب و هوای خشک مانند تهران سازگارتر است. در نتیجه باعث بهتر ماندن مواد کاشت ناخن می شود.
اگر شما ناخنی ظریف و براق می خواهید، از حساسیت یا ناراحتی تنفسی (آسم) رنج می برید و اگر بدون استفاده از دستکش شستشو زیادی در روز انجام می دهید می توانید بدون هیچ ضرری از کاشت ژل استفاده می کنید. (کاشت ژل با آب وهوای رطوبتی سازگارتر است)
ابزار کاشت ناخن و مواد کاشت ناخن را باید شناخت و زیر نظر متخصص این کار را انجام داد.
کاشت ناخن 
خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند، برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان و برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه می‌کنند.
 پالت طراحی کاشت ناخن استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است. چون مانع آنها می شود. در اندازه های گوناگون و رنگ های طبیعی متنوع. برای عمل کاشت ناخن موارد زیادی را باید رعایت کرد ابزار کاشت ناخن و مواد کاشت ناخن را باید شناخت و زیر نظر متخصص این کار را انجام داد.
کاشت ناخن پودری(بهترین نوع کاشت ناخن):
کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری اول ناخن مصنوعی را که همان تیپ است از اوایل ناخن می چسبند و به اندازه ای که دوست دارند کوتاه می کنند. بعد ضد قارچ و بعد شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن می کنند. بعد از تمام شدن این کار، ناخن ها احتیاج به سوهان کاری دقیق و فراوان دارند. برای همین که به خانم هایی که وقت ندارند روش کاشت ناخن پودری خیلی توصیه نمی شود.
کاشت ناخن ژله ای:
شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است.
مواد ژله ای به صورت آماده قابل خریداری است. در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها میزنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا خشک شود. شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست.
ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می کند و فرد‌ احتیاج به ترمیم پیدا می کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است.
کاشت ناخن
در بعضی مواقع کاشت ناخن ژله ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می شود زیرا به دلیل بدمزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد. چسب ناخن حساسیت زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت ناخن حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن ها دچار اگزما می شود و باید هر چه سریع تر کاشت ناخن را بردارند.
برای داشتن ناخن های طبیعی بلند، خوش فرم و بادوام:
1- حتی الامکان از آب و مواد شوینده کمتر استفاده شود. آب به تنهایی نیز مواد شیمیایی دارد و برای ناخن و کوتیکول(گوشت اطراف ناخن) مضر است.
2- هنگام شست و شو ظروف و... از دستکش استفاده کنید.
3- بعد از هر شست و شو دست ها و انگشت ها و سطح ناخن ها را مرطوب و چرب نگهدارید. (برای ناخن بهتر است شبها از روغن زیتون یا روغن بادام تلخ استفاده کنید.)
4-از لاک پاک کن بدون آستون استفاده کنید. (دست ها را حتماً بعد از استفاده بشوئید.)
5- یک هفته لاک زده و یک هفته به ناخن ها استراحت دهید و سطح آنها را از هر موادی پاک کنید. (لاک، برق ناخن و...)