1- فواید لایه برداری یا پاکسازی پوست
در عصر حاضر و با پیشرفت زندگی صنعتی و آلودگی های محیطی و از همه مهمتر نازک شدن رو به ازدیاد لایه اوزون که خود نقش بسزایی در فیلتر طیف سوء اشعه ماوراء بنفش خورشیدی بازی می کند و متاسفانه پوست انسان در این میان از همه اعضا آدمی در دسترس تر و آسیب پذیرتر است، بنابراین نیاز مبرمی به حفاظت از این عوامل مضر زیست محیطی دارد.

                                                                 

از عوارض سوء تابش اشعه فرابنفش می توان به بدخیمی های پوستی، لکه های پوستی، کک و مک، تلانژکتازی (گشاد شدن عروق)، کراتوزهای آفتابی، تغییر رنگ پوست و ایجاد چین و چروک در پوست اشاره نمود. برای درمان پوستهای آسیب دیده مجموعه ای از روشها به نام پیلینگ صورت می گیرد که موجب تصحیح بسیاری از مشکلات در اپیدرم و یا درم می شود و حتی در مواردی ممکن است لایه برداری برای جای جوش هم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین فواید پاکسازی پوست صورت را نباید دست کم بگیرید.
2- بهترین زمان لایه برداری پوست چه زمانی است؟
بهترین فصل برای انجام لایه برداری پوست یا پیلینگ، پاییز و زمستان یا اوایل بهار می باشد. زیرا اشعه خورشید از نفوذ کمتری برخوردار است و با توجه به اینکه دوره ترمیم و بازسازی سلول های پوستی یک ماه است. البته مراقبت پوست در فصل پاییز هم باید مورد توجه قرار گیرد. برای جوانی و طراوت مداوم پوست، تکرار پیلینگ هر 6-3 ماه یکبار توصیه می شود. با لایه برداری منظم پوست روند رشد سلول های جدید را افزایش دهید.
پاکسازی پوست به صورت دوره ای ( هر چند وقت یکبار) از مهمترین روش های مراقبت از پوست است. در پاکسازی دوره ای علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات پوستی پیشگیری می کند، باعث می شود تا برای همیشه پوستی زیبا و شفاف داشته باشیم و نیاز کمتری به کرم و کانسیلر و دیگر موارد آرایشی داشته باشید.