کودک باهوش چه نشانه هایی دارد؟
این کودکان نسبت به همسالان خود قوه تخیل قوی تری دارند، کنجکاوترند و سوالات بیشتری از والدین یا مراقبین و مربیان خود می پرسند، می توانند منظورشان را بهتر به مخاطبشان انتقال دهند و از کلمات بیشتری در جملات خود استفاده کنند، سریع تر به تفکر انتزاعی می رسند، حافظه بهتری دارند، بیشتر از سن خود می دانند، در بازی های گروهی مشارکت بیشتری دارند، ارتباط بهتری با همسالان و بزرگسالان دارند و مهارت های زبانی و کلامی در این کودکان سریعتر و بهتر رشد میکند.

                                                                                  

کودکان باهوش از همان سال های اولیه زندگی پیشرفت هایی در مهارت های زبانی و حرکتی نسبت به دیگر همسالان خود دارند. کودک باهوش همه چیز را به راحتی متوجه می شود از تفاوت رنگ ها تا ارتباط اشیا با یکدیگر و رفتارهای تکراری.
کنجکاوی در مورد همه چیز، یک کنجکاوی بی نظیر که آنها را به جواب سوال هایشان برساند.
کودک باهوش از تمرکز بالایی برخوردار است بطوری که هرکاری را می تواند بدون هیچ حواس پرتی تمام کند.انها معمولا همسالان خود را رهبری می کنند.
چگونه کودک پر انرژی خود را آرام کنیم؟
با کودک خود صحبت کنیم و زمان صحبت کاملا به کودک گوش دهیم، خواب کامل همراه با آرامش داشته باشند و رفع هر گونه عاملی که مانع خواب راحت کودک می شود مثل نور، صدا و ضمنا قصه گفتن قبل از خواب، استفاده نکردن از جملات منفی مثل تو بچه خوبی نیستی، دیگه دوستت ندارم، بالعکس در کودک احساس خوب و مثبت ایجاد کرده و عزت نفس و اعتماد به نفس را در کودک تقویت کنیم، تغذیه مناسب، خوردن انواع شیرینی ها و نوشابه ها و خوراکی های غیرمغذی مثل پفک و چیپس ...باعث افزایش انرژی و فعالیت کودک می شود، پیدا کردن سرگرمی مناسب برای کودک مثل نقاشی کردن، بازی، البته سرگرمی مورد نظر باید مورد علاقه کودک باشد.
مهدکودک چه تاثیری روی کودکان قبل از دبستان دارد؟
مهدکودک تاثیر بسزایی در رشد، تربیت و شخصیت کودکان دارد از جمله:
پرورش و رشد حس کنجکاوی و خلاقیت کودک
افزایش انگیزه برای یادگیری 
آمادگی برای رفتن به مدرسه
کشف علایق و استعدادها
رشد استقلال شخصیت و عدم وابستگی به والدین و دیگران
رشد عزت نفس و اعتماد به نفس و خود باوری
شناسایی و رفع بسباری از مشکلات رفتاری، روانی و اختلالات یادگیری
یادگیری مهارت های اجتماعی مثل احترام گذاشتن به دیگران، نوع دوستی و غیره