هایفوتراپی چیست؟
جدیدترین روش کشیدن پوست، هایفوتراپی می باشد که شما در یک جلسه به پوستی زیبا و جوان و بدون چین و چروک خواهید رسید. پوست خوب داشتن، تنها به روی پوست نیست بلکه نیاز است که از زیر پوست که الیاف کلاژن و الاستین است و همچنین صفحات غشایی زیر پوست نیز تغییراتی کند. این الیاف ها در تاثیر عوامل محیطی تغییراتی می کند که این عوامل شامل مانند نور آفتاب، استرس ها، آلودگی هوا، دخانیات، تغذیه ناسالم و… دچادر خوردشدگی و پارگی می شوند و بدین ترتیب نمود بیرونی آن افتادگی پوست و شلی و چروک آن می باشد.
                                                                   
روش های درمانی متعددی تاکنون جهت رفع چین و چروک و شل شدگی پوست مورد استفاده پزشکان قرارگرفته است که از موثرترین آنها شاید جراحی لیفتینگ صورت را بتوان نام برد. این روش یک جراحی نسبتا دشوار و بزرگ محسوب می شود و معمولا بدلیل دشواری آن عوارض و دوره نقاهت طولانی و جای بخیه وسیعی که می گذارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است ودر حال حاضر فقط برای افتادگی های شدید مورد استفاده قرار می گیرد.
در همین راستا تکنولوژی های همچون لیزر وRF(رادیو فرکانسی) چند سالی است که پا به میدان گذاشته و باگذر از لیزر CO2که دورهای بعد از درمان طولانی داشت، به لیزرهای فرکشنال و پس از آن RFهای، مونوپولار و فرکشنال سوزنی رسیده که درنوع خود پیشرفت خوبی محسوب می گردند. اساس کارهمه این دستگاه ها تخریب ساختار قدیمی کلاژن وتحریک کلاژن سازی جدید از راه ایجاد گرمای موضعی دربافت می باشد.
ولی مشکلی که دراین روش ها موجود می باشداینست که انرژی دستگاه برای رسیدن به داربست کلاژن والاستین زیرپوست باید از سطح پوست يعنى اپی درم گذر کند.
دوم اینکه کلاژن در دمای خاص در حدود ۷۰ تا۶۰ درجه تخریب وبازسازی می شوند که رساندن حرارت در این دما به آنها موجب تخریب سطحی پوست هم می شود و بنابراین سطح پوست بیمار دچار قرمزی وزخم می گردد که خود ازعوارض مهمی است که باعث می شود تعداد زیادی از بیماران از انجام این روشها خود داری کنند زیرا ظاهر آنها نشان می داد که روی صورتشان کاری انجام شده است.
درتکنولوژی جدید هایفوتراپی (HIFU(high intensity focused ultrasound امکان کشیدن پوست وجوانسازی صورت ,خط خنده ،ابرو، چروک پیشانی، غبغب وشلی گردن به روش غیر جراحی فراهم شده است.
چگونگی عملکرد هایفوتراپی
ناحیه‌هایی که معمولاً با هایفوتراپی پوست صورت درمان می‌شوند عبارتند از:
 ابروها و پیشانی
چانه
گردن (گردن بوقلمونی)
شکم
ترک‌های پوستی
اولترا یا اولتراپی یکی از محبوب‌ترین و تکامل‌ یافته‌ترین سیستم‌های موجود است. انرژی غیرتهاجمی اولتراسوند سطوح پایینی از گرما را در منطقه‌ای از پوست که هدف قرار گرفته است ایجاد می‌کند. این باعث تحریک سلول‌ها جهت تولید کلاژن و جوانسازی بافت می‌شود. هایفو تراپی، تنها با یک بار درمان، باعث می‌شود که پوست بالغ دوباره مانند یک پوست جوان به شدت فعالیت کند. به همین خاطر جوانسازی پوست با هایفو بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. با تقبل هزینه هایفوتراپی چند ماه بعد از درمان پوستی صاف‌تر، محکم‌تر و روشن‌تر خواهید داشت.
بعد از درمان، چشمانتان بازتر به نظر می‌رسند، ابروهایتان بالاتر می‌روند و خطوط ظریف چهره و حفره‌های سطح پوستتان کمتر می‌شوند. همچنین، پوستتان به خاطر بازیابی خاصیت‌ ارتجاعی‌اش نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. اگر فکر می‌کنید هنوز به جراحی نیاز پیدا نکرده‌اید، یا از جراحی بیزارید، می‌توانید با هایفوتراپی به صورت طبیعی لیفت گردن و صورت را انجام دهید.
 محو شدن زاویه فکی
افتادگی پوست، خصوصاً در اطراف دهان
پوست کیسه‌ای پلک‌ها
چین‌های شل دور گردن
پوست نازک و چروک
چروک‌ها و خطوط ظریف
خشکی و قرمزی جزئی
 یکنواخت نبودن رنگ یا بافت پوست
 حفره‌های بزرگ
هایفوتراپی چگونه بدن را برای ساخت کلاژن تحریک می‌کند؟
کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با محکم و انعطاف‌پذیر کردن پوست آن را جوان نگه می‌دارد. با بالا رفت سن، پوست به دلیل کمبود کلاژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند در مقابل نیروی جاذبه که آن را به طرف پایین می‌کشد مقاومت کند. به همین جهت، با استفاده از روش هایفوتراپی یک فرایند ترمیمی سریع جهت تولید کلاژن تازه آغاز می‌شود.
موارد منع مصرف هایفو(HIFU)
 خانم های باردار
   داشتن زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان
   وجود پروتز فلزی یا استنت قلبى
   بیماران صرعی
   بیماران دیابتی
هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟
این روش برای افرادی مناسب است که پوست آنها تا حدی “شل شده” که قابل مشاهده است و حس می‌کنند استحکام و سفتی پوستشان کاهش یافته است. افتادگی ابرو و یا پلک اغلب اولین نشانه “پیری” پوست است. به طور معمول افراد سی ساله و بالاتر که دارای شل شدگی خفیف تا متوسط پوست هستند، متقاضیان مناسبی برای هایفوتراپی می‌باشند.
این تکنیک، افتادگی خفیف تا متوسط پوست شل و یا ضعیف شده را برطرف می‌سازد و به طور خاص، از طریق ترمیم و جوان‌سازی عمیق پوست، موجب لیفت ابرو و پیشانی می‌شود که این به نوبه خود باعث کاهش پوست اضافی، نمایان شدن فرم اصلی چشم‌ها و بهبود ظاهر کلی و جوان‌تر شدن صورت می‌شود. هایفو تراپی علاوه بر لیفت کامل صورت، برای لیفت گردن، قفسه سینه، بازوها، آرنج، شکم، ران‌ها و زانوها نیز انجام می‌شود.
مردان متقاضیان بسیار خوبی برای هایفوتراپی هستند، زیرا این روش نیاز به دوره بهبودی و نقاهت ندارد و این اجازه می‌دهد تا افراد بتوانند بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند. به این دلیل، هایفوتراپی یک روش مناسب است.