چند دلیل خوب برای خوردن پیتزا 
اگر پیتزا با مواد غذایی مناسب تهیه شود نه تنها مفید است بلکه بابرخی بیماری ها نیز مقابله می کند، البته به شرط آنکه در مصرف آن دچار افراط نشوید.
خوردن چند برش پیتزا و حتی خوردن پیتزا سردی که از شب گذشته مانده است فکر خوبی است و اتفاقا دلچسب نیز هست.

                                                                 

متخصصان می گویند که پیتزاهای کنونی که درآمریکا وسایر نقاط دنیا تهیه می شود با پیتزای اصل ایتالیایی تفاوت های زیادی دارند.
نان پیتزاهای سنتی اصل ایتالیایی نازک تر بوده و به همین دلیل کالری کمتری از پیتزاهای امروزی به بدن می رسانده است.
پیتزا برای مقابله با سرطان 
به عقیده محققان Health sciencesinstitute پیتزا حاوی ترکیبی مفید به نام لیکوپن است. البته لیکوپن در سس گوجه فرنگی وجود دارد که در مصرف پیتزا به وفور استفاده می شود.
لیکوپن  یک آنتی اکسیدان قوی است که به مقابله با برخی سرطان ها و پیشگیری از بیماریهای قلبی کمک می کند، در نتیجه توصیه می شود که پیتزا را با سس گوجه فرنگی فراوان میل کنید.
محققان معتقدند که مصرف چند برش پیتزا در هفته یا هرازگاهی یک پیتزا کامل مشکلی ایجاد نکرده بلکه برای بدن نیز مفیداست، لیکوپن زمانی که گرم باشد جذب می شود.
پیتزا برای تقویت سیستم ایمنی بدن 
به گفته محققان سس گوجه فرنگی علاوه بر داشتن خواص ضد سرطانی ،سرشار از ویتامین c نیز هست. بنابراین اگر پیتزایتان را با سس گوجه فرنگی فراوان میل کنید از سرما خوردگی در امان خواهید بود. البته باز هم راز اصلی دریافت این خاصیت در رعایت حد تعادل است.
نتایج پژوهشی که در دانشگاه آریزونا انجام شده است نشان می دهد افزودن پونه کوهی به سس باعث تحریک خواص آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. یکی از ترکیبات باخاصیت پونه کوهی (کارواکرول) است که برای محافظت از کبد و کنترل قند خون مفید است.
پیتزا همه گروهای غذایی را دارد 
مسئله حائز اهمیت در خصوص پیتزا این است که حاوی گروه های غذایی مختلفی است.
پیتزا حاوی میوه و سبزیجات (اسفناج، قارچ، ذرت، زیتون، گوجه فرنگی، بروکلی، فلفل دلمه ای و...) محصولات لبنی (پنیر) گوشت های کم چرب (مرغ، ماهی و...) و غلات (نان) است. بنابراین نیازی نیست که خودتان را از این غذای مناسب محروم کنید. تنها کاری که نباید انجام دهید استفاده از سوسیس و کالباس و افزودن پنیر خیلی زیاد است. همچنین نباید در مصرف پیتزا زیاده روی و به بهانه مفید بودن آن هرروز پیتزا میل کرد.
پیتزا مغز را فعال می کند 
اگر در تهیه پیتزا از ترکیبات مفید  استفاده کنید برای مغزتان مفید است.
اسفناج برای مغز و آلزایمر مفید است، شیری که در پنیر پیتزا هست هم هینطور.
ماهی و مرغ بهترین گوشتهای کم کالری برای یک پیتزا سالم هستند.