یکی از جدید‌ترین ترفند‌ها در افزایش زیبایی چشم ها، اکستنشن مژه است. با استفاده از این مژه‌های نیمه دائم می‌توان مژه‌ها را پرتر و بلند‌تر نشان داد. البته بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند.
تار‌های مصنوعی مژه که در لابه لای مژه‌ها قرار می‌گیرد، اکستنشن مژه نام دارد. کاشت مژه، ولی خیلی طبیعی‌تر از اکستنشن مژه به نظر می‌آید.

                                                                     
اکستنشن مژه چگونه است؟
مژه‌های ضخیم و پرپشت از چیز‌هایی است که تقریبا همه مایل به داشتن آن هستند، اما گاهی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی فرد از مژه‌های کم پشتی برخوردار می‌شود و برای رفع آن به روش‌های مختلفی دست می‌زند. اگرچه درمان‌های خانگی مختلفی برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن‌ها وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید این شیوه‌ها زمان بر هستند. در مقابل می‌توان از روشی که اصطلاحا به آن اکستنشن مژه می‌گویند استفاده کرد. در این روش سریع به نتیجه مطلوب خود می‌رسید، اما باید قبل از اقدام برای این کار در ارتباط با آن آشنایی کامل داشته باشید.
اکستنشن مژه چیست؟
اکستنشن را با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می‌سازند و در میان مژه‌ها قرار می‌دهند. در این روش مژه اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست.
تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی
مژه‌های مصنوعی که استفاده می‌شود با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص است، اما هنگامی که شما اکستنشن برای مژه انجام می‌دهید، به سادگی مشخص نمی‌شود و با مژگان خودتان تفاوت زیادی ندارد.
علاوه بر این نتیجه‌ای که شما با اکستنشن مشاهده می‌کنید به مراتب خیلی بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی است و همین طور مدت دوام اکستنشن پایدارتر است و مدت طولانی تری بر مژه‌های شما بدون تغییر باقی می‌ماند.
انجام کامل اکستنشن مژه حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. انواع مختلفی از اکستنشن برای مژه در بازار موجود است، اما بهترین نتیجه را مژه‌های تک به تک که بین مژه‌های طبیعی قرار گیرند، می‌دهند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید نتیجه کار خوب و درست است یا نه، می‌توانید از یک برس ریمل تمیز استفاده کنید. وقتی برس را درون مژه‌ها می‌کشید، نباید احساس کنید مژه مصنوعی دارید. متاسفانه انجام اکستنشن به وسیله افراد ناوارد گاهی باعث زخم شدن پوست پلک می‌شود که در این شرایط حتما باید اکستنشن را برداشت.
نکاتی که باید درباره اکستنش بدانید
قبل از اکستنشن صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه‌ها کاملا خشک باشند. از ۲۴ ساعت قبل انجام حرکت‌های ورزشی که باعث عرق کردن می‌شود و از ۴۸ ساعت قبل از آن انجام ورزش‌هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.
چه تفاوتی بین لمینت مژه و اکستنشن مژه وجود دارد؟ 
خیلی از افراد به دلیل داشتن مژه های کم پشت و بی رنگ، فکر می کنند که جذابیت لازم را نداشته و در جستجوی راه هایی برای پرپشت کردن مژه های خود هستند. 
برای پرپشت کردن و رنگ دادن به مژه ها مورد استفاده قرار می گیره.
لمینت مژه چیست؟
در این روش، با استفاده تکنیک هایی مژه هایی کلفت، پر رنگ و پرپشت برای شما به ارمغان می آید. با استفاده از یک سری مواد معدنی، مژه های شما را تقویت کرده و یک زیبای طبیعی را به شما هدیه می بخشد. هر روش جدیدی که برای افزایش زیبایی استفاده می شود.
پس از انجام لمینت، دیگر نیازی به استفاده از ریمل و فرمژه ندارید. البته تا زمانی که لمینت شما هنوز ماندگار باشد.
مژه ها تقویت و پر رنگ می شود.
باعث حجیم تر شدن مژه ها می گردد.
باعث درشت تر نشان دادن چشم ها و جذابیت بخشیدن به آنها می گردد.
هیچ عارضه ای برای چشم ندارد.
اگر باز هم دوست داشتید در کنار لمینت خود می توانید از ریمل هم استفاده کنید.
امکان مالیدن چشم با مژه های لمینت شده وجود دارد.
نیازی به ترمیم مژه ندارد.
مراقبت های لازم بعد از آن
تا 24 ساعت پس از لمینت، مژه های خود را با آب نشویید. تنها مراقبتی که باید پس از لمینت انجام دهید همین است. پس از این مدت هیچ مراقبت خاصی لازم نیست.