نکاتی حرفه ای برای آرایش چشم
راهنمای کانتورینگ چشم با توجه به فرم آن

کانتورینگ فقط برای داشتن گونه های مخروطی شکلی مثل کیم کارداشیان نیست. کانتورینگ می تواند برای بهبود دادن فرم سینه، شکل فک و حتی فرم دادن به چشمها مورد استفاده قرار گیرد! کانتورینگ چشم به معنی استفاده از آرایش برای تغییر یا بهبود شکل طبیعی چشم ها است؛ اگر شما چشم هایی رو به پایین، مونولید (چشم هایی با پلک بدون چروک و صاف)، یا چشمان ریز دارید، نکات زیر بسیار برای شما مفید خواهد بود. با مطالعه این مطلب، یاد می گیرید که چطور چشمانتان را کانتور کنید و شگفت انگیز بنظر برسید!

                                                                                    
انواع فرم چشم

کانتورینگ چشم های گرد
 خانم هایی با چشمان گرد، چشمانی بزرگ و پهن دارند. از این رو، هدف از کانتورینگ چشم های گرد این است که ظاهر چشم ها را کمی باریک کنیم. به مرکز چشم، سایه متوسط تا تیره بزنید، و سپس با استفاده از سایه های روشن، گوشه های چشم را هایلایت کنید. بهتر است برای این منظور از سایه چشم مات استفاده کنید. بعلاوه، بهتر است لبه پلک خود را خط چشم بکشید، زیرا این کار می تواند به کوچک تر نشان دادن چشم ها کمک کند.
کانتورینگ چشم های بادامی
اگر فرم چشمتان بادامی ست، دختر خوش شانسی هستید. کانتورینگ این فرم از چشم به نسبت راحت تر است. پس بهتر است از یک سایه چشم با رنگ متوسط، مثل قهوه ای مات یا طوسی مات، بر روی پلک هایتان استفاده کنید. همچنین برای چروک های بیرونی، از رنگی تیره تر استفاده کنید. حتما رنگ دو سایه چشم استفاده شده را به خوبی ترکیب کنید تا تغییر رنگ بین آنها و در نهایت آرایش چشم هایتان زیباتر به نظر برسد. این تکنیک کانتورینگ، به چشم های بادامی شما کمک کند تا زیباتر به نظر برسند و در مرکز توجه قرار بگیرند.
کانتورینگ چشم های پف دار
اگر چشمانی پف دار دارید، در هنگام باز بودن چشمانتان، پلک شما در زیر پف چشمتان قرار می گیرد. پس باید فضایی بیشتر برای آرایش روی پلکتان پیدا کرده و تا جای ممکن، فرم چشمان خود را اصلاح کنید. در ابتدا به آرامی سایه چشم قهوه ای مات را بر روی چشمانتان بزنید. لطفا واقعا به آرامی این کار را انجام دهید تا پلکتان زیادی تیره بنظر نرسد. سپس گوشه داخلی چشمانتان و همینطور استخوان ابرو را هایلایت کنید. اگر فکر می کنید این مقدار آرایش کافی نیست، لبه چشم خود را نیز خط چشم بکشید. بهتر است خانم هایی که فرم چشم هایشان پف کرده است، ابروهای خود را همیشه مرتب نگاه دارند؛ تا همیشه برای آرایش کردن، به اندازه کافی فضا وجود داشته باشد.
کانتورینگ چشم های ریز
هدف اصلی از کانتوریگ چشم های ریز، بزرگتر نشان دادن آنها است. اما نباید در این کار زیاده روی کنید. بهترین انتخاب این است که از سایه چشمهای روشن تا متوسط بر روی پلک های خود استفاده کنید، زیرا سایه های تیره چشمان شما را ریزتر نشان خواهد داد. بعلاوه می بایست از خط چشم و ریمل هم کمتر استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما، استفاده از رنگ های طوسی یا برنز روشن است. سایه یکدست روشن هم بر روی چشمان ریز، خوب بنظر می آید. همچنین می توانید از یک سایه چشم روشن، بر روی خط مژه پایینی استفاده کنید تا چشم هایتان را بزرگ تر نشان دهید.
کانتورینگ چشم های بیرون زده
هدف از کانتورینگ چشم های بیرون زده یا برجسته این است که بدون بزرگ تر نشان دادن چشم ها، ظاهر آن ها را بهبود بدهیم. بر روی پلک هایتان از سایه چشم متوسط یا تیره استفاده کنید. برای کانتورینگ این فرم چشم، ابتدا یک سایه بیس بزنید، و سپس از یک سایه چشم درخشان بر روی پلک هایتان استفاده کنید. با استفاده از سایه چشمی تیره تر، چروک پلک را کانتور کنید. در نهایت با کشیدن خط چشم بر روی لبه پلک، کارتان را به پایان دهید. لطفا از سایه چشم روشن اجتناب کنید، زیرا اینکار فقط چشمان شما را بزرگتر نشان می دهد.
کانتورینگ چشم های رو به پایین
 هدف خانم هایی که چشمان رو به پایین دارند، این است که چشمان خود را بالا بکشند. چطور می توانید این کار را بکنید؟ می توانید از سایه سفید درخشان یا صورتی بر روی چروک های داخلی، و از سایه طلایی متوسط یا قهوه ای بر روی مرکز پلک ها استفاده کنید. در گوشه های بیرونی هم، از یک سایه چشم تیره تر استفاده کنید. این کار باعث می شود تا چشمانتان در ظاهر به بالا کشیده شود. تا همین جای کار، یک تغییر رنگ تدریجی روی پلک خود ایجاد کرده اید. پس حتما رنگ ها را کاملا با هم ترکیب کنید. استفاده از خط چشم نیز به شما بسیار توصیه می شود. روی پلک بالا را خط بکشید و با ادامه خط، یک بال کوچک در انتهای پلک خود ایجاد کنید.
کانتورینگ چشم های رو به بالا
 اگر چشم های رو به بالا دارید، هدف شما از کانتورینگ باید ایجاد تعادل باشد. از سایه چشم تیره در گوشه های پایینی بیرون چشم خود استفاده کنید. این کار بالافاصله ظاهر چشم های شما را کمی پایین آورده و در فرم آن ها تعادل ایجاد می کند. از سایه چشم متوسط بر روی پلک ها استفاد کنید. می توانید از همین سایه چشم، در طول خط مژه پایینی خود هم استفاده کنید. حتما استخوان ابروی خود را هایلایت کنید. در نهایت اگر می خواهید فرم چشم هایتان خود را بیشتر نمایان کنید و آرایش چشمتان جذابتر شود، می توانید با استفاده از خط چشم، در انتهای چشم خود یک فرم بال ایجاد کنید.