چه افرادی نمی توانند از لمینت دندان استفاده کنند؟
1- یکی از شرایط مهمی که هست نبودن عادت های دهانی بیمار است که دندان قروچه می تواند باعث شکستگی های لمینت شده و به مرور زمان به آن آسیب وارد کند.
2- کسانی که پوسیدگی های وسیع ردی دندانهایشان دارند. در این صورت در این صورت انجام لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از بر طرف کردن پوسیدگی یا عفونت لثه هایشان موکول می شود.

                                                                     

3- کسانی که سایش مینای شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. برای این گونه افراد معمولاً به جای لمینت دندان مجبور به استفاده از انواع روکش دندان هستیم.
4- خیلی ها لمینت را با ایمپلنت دندان اشتباه می گیرند در صورتیکه این دو کاملاً از یکدیگر مجزا هستند و برای موارد خاص خودشان به کار می روند.
5- ایمپلنت یک روش کاشت دندان به جای دندان های کشیده شده است درحالی که لمینت به منظور زیبا سازی و فرم دهی به بد شکلی ها و بد رنگی های دندان استفاده می شود.
عمر یک روکش دندان (پروتز ثابت دندان) چند سال است؟
اصولاً در یک حالت آرمانی دندانهای هر فرد تا پایان عمر او باید به او خدمت کند، اما متاسفانه عواملی از قبیل پوسیدگی،شکستن دندان،بیماریهای لثه و... باعث میشود مادندانهای سالم اولیه خود را از دست بدهیم. درمورد روکش ( پروتزثابت دندان) هم وضع به همین منوال است.
قاعدتاً اگر بعد از گذاشتن روکش شما بهداشت دهانی خوبی داشته باشید، در عین حال مراجعه منظمبه دندانپزشکتان جهت بررسی شرایط روکش را در برنامه خود قرار دهید، مسلماً عمر روکش شما بیشتر می شود و در صورت نیاز( موارد ذکر شده در بالا جهت تعویض روکش)، دندانپزشک به شما توصیه می کند که روکش دندان خود را عوض کنید.
بهداشت و مراقبت بعد از لمینت
1- بعد از انجام لمینت بیمار باید بهداشت دهان را کاملاً رعایت کند. از فشار زیاد یا ضربه زدن به دندان خود داری کند.نخ دندان حتماً باید استفاده شود. هر6 ماه یکبار برای چکاپ به دکتر خود مراجعه کند. شما به راحتی می توانید غذا میل کنید. بدون فشار به دندان های زیری و دندان های لمینت شده،برعکس کامپوزیت هیچ تغیر رنگی ندارد از شفافیت فوق العاده ای برخوردار می باشد و شما می توانید با خیال آسوده و بدون آسیب به دندان ها از لمینت برای مرتب کردن و تغییر فرم دندان استفاده کنید. لمینت یکی از بهترین درمان های زیبایی می باشد.
2- در صورت آسیب رسیدن به لمینت یا شکسته شدن قابلیت تعویض آن وجود داردو به هر دلیلی بر روی لمینت ها تغییر رنگ بوجود آید می توان با یک پالیش به شکل اولیه خود باز گردد و شفاف و براق گردد. گاهی بر اثر ضربه یا فشار ممکن است لمینت ها از روی دندان ها جدا شوند که می توان با مراجعه به پزشک، به چسباندن دوباره آن اقدام کرد. در لمینت دندان با مشاهده هرگونه التهاب یا قرمزی لثه برای چکاپ مراجعه کنید تا از سلامت لثه های خود مطمئن شوید.