اگر دندان شیری کودک در موعد مقرر خود نیفتاده باشد چه کنیم؟
اگر دندان شیری کودک شما در موعد مقرر نیفتد، این موضوع نیازمند بررسی دندانپزشک می باشد و دندانپزشک تصمیم می گیرد که چه مداخله ای لازم است. 

                                                                    

در این موارد معمولا عکس (رادیوگرافی) از دندان تهیه می گردد. این موارد می توانند به عنوان عامل مشکل در رادیوگرافی مشخص شوند:
الف) ممکن است رادیوگرافی نشان دهنده فقدان جوانه دندان دائمی باشد. در این موارد معمولا دندانپزشک سعی در نگهداری دندان شیری خواهد داشت. این دندان شیری برای همیشه باقی نخواهد ماند و در آینده نیاز به جایگزینی دارد. 
ب) جوانه دندان دائمی ممکن است نهفته شده باشد. بدین معنا که به دلایل مختلفی از جمله شلوغی دندان ها و کمبود فضای رویش جوانه دندان دائمی در استخوان مدفون باقی خواهد ماند. در این موارد معمولا دندانپزشک با استفاده از درمان ارتودنسی، فضای لازم برای رویش دندان را ایجاد خواهد کرد. 
 ج) وجود دندان اضافی در استخوان فکی می تواند عاملی باشد که راه دندان اصلی را برای رویش مسدود کرده باشد. در این موارد معمولا دندانپزشک با خارج ساختن دندان اضافی، مسیر رویش دندان اصلی را باز خواهد کرد.
د) گاها موضوعاتی مانند حرکت جوانه دندان به جهت نادرست موجب باقی ماندن طولانی مدت یک دندان شیری شود. دندانپزشک معمولا با خارج سازی دندان شیری، مشکل را برطرف می سازد.
 ه) بیماری های خاص و سندرم ها. این موارد نیاز به بررسی گسترده تر دارند.