آیا موهای من به کراتین احتیاج دارند؟
کراتین چیست؟
در اصطلاح کلی کراتین روشی برای صاف کردن مو است البته نتایج دقیق آن بسته به نوع کراتین متفاوت است.
 
                                                                     
دو نوع کراتین وجود دارد :
 کراتین حرفه ای: این روش موهای فرفری و بی حالت را به مدت 2 تا 5 ماه نرم و صاف می کند. 
انجام کراتین در منزل: برای انجام این کار در منزل می توانید از محصولات کراتین مو مانند شامپوهای کراتین دار، نرم کننده و ماسک های مو استفاده کنید. استفاده از این محصولات در خانه باعث کاهش شکنندگی و صاف شدن موها می شود.
آیا موها به کراتین احتیاج دارند؟
در مورد احتیاج موی هر فرد به کراتین باید با متخصصان مو مشورت کرد انها تشخیص می دهند که آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله نیز سعی شده راهنمای جامعی درباره درمان مو با کراتین به وسیله روش های خانگی گفته شود که برای شما مفید واقع شود.
اگر موهای درهم برهمی دارید و از دستشان کلافه شده اید می توانید به مدت یک هفته درمان کراتین را انجام دهید که بسیار ارزان  و مناسب است هیچ آسیب جدی به مو نمی زند.
همچنین اگر دچار مو های خرد و شکننده  به صورت طبیعی یا ناشی از استفاده از ابزارهای گرمایشی مو مانند سشوهار یا  مو داغ کن هستید ماسک کراتین بهترین راه درمان است زیرا پروتئین موجود در کراتین به بازسازی ساختار موهای شما کمک می کند. البته بهتره  از نرم کننده یا ماسک مرطوب کننده نیز به همراه کراتین استفاده شود. 
آیا استفاده بیش از حد از کراتین برای مو مناسب است؟
اگر بیش از حد به موهای خود کراتین بزنید در واقع به آنها  پروتئین اضافی زده اید و این کار باعث خشک و شکنندگی موهای شما می شود. در این مواقع مناسب ترین راه حل اینکه از محصولاتی که دارای پروتئین و کراتین بیشتری هستند استفاده نشود و از محصولات مرطوب کننده  در کنار محصولات کراتین دار استفاده شود.
به مواد تشکیل دهنده محصولات مو خوب دقت کنید. اگر موهای شما خشک و شکننده شده است از هر محصولی که حاوی موارد زیر است جلوگیری کنید:
هر چیزی که با کلمه پروتئین شروع شده باشد:
 کراتین
کلاژن هیدرولیز شده 
آمینو اسید
همچنین به نام محصولات مو نگاه کنید. اگر کلمات "ضد شکنندگی" یا "تقویت مو" را دیدید، به احتمال زیاد این محصولات حاوی پروتئین هستند و برای موهای خشک مناسب نیست.