چگونه مو و پوستی سالم داشته باشيم؟
پوست شفاف، موهای درخشان و ناخن های قوی تنها از يک آرایشگر بر نمی آيد. شما تنها از همين امروز نيزمی توانید به طور طبیعی پوست، مو و ناخن های خود را منحصر به فرد كنيد. 
 
                                                                
 
از آنجا که مو، پوست و ناخن مربوط به يک سیستم بیولوژیکی يا پوششی است و از پروتئین ها و سلول های مشابه ای تشکیل شده اند، بنابراين بسیاری از روش هايی که برای رشد يكی از آنها موثر است احتمالا همه سه را بهبود می بخشد. در ادامه نکات ساده ای برای داشتن موها، پوست و ناخن ها سالم را بيان می كنيم:
1- بهترین مواد غذایی برای خوردن پوست و موهای سالم را انتخاب کنید
2- نوشيدن آب آشامیدنی
3- تماس نداشتن با اشعه UV های مضرآفتاب
4- اثرات استرس بر پوست و مو 
5- بهترین مکمل های غذايی را انتخاب و ميل كنيد
بهترین مواد غذایی برای خوردن پوست و موی سالم 
مهمترین مواد مغذی برای سلامت پوست شامل ویتامین A ، C ، E و D و همچنین روی، سلنیوم و مس می باشد. بسیاری از این ها چیزی شبیه به هم دارند: اين مواد مغذی همان آنتی اکسیدان ها هستند که از آسیب های پیری و پوست محافظت می کنند. 
آنتی اکسیدان ها که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت می شوند، نقش مهمی در حفظ پوست و مويی سالم و جوان دارند.
همچنين اسیدهای چرب ضروری، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3، به حمایت از سلامت پوست و بیماری های پوستی کمک می کند. ويتامين هايی مانند B7 برای مو، پوست و سلامتی ناخن بسیار ضروری است اين ویتامین از ویتامین H نام گرفته است، که واژه ای آلمانی برای مو و پوست است.
 اگر به غذاهای خاصی آلرژی داشته باشيد، سريعا بايد مواد غذايی را تعويض كنيد زيرا كه  آلرژی غذایی یا التهاب غذایی باعث ايجاد بيماری های مزمن پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، روده بزرگ و همچنین پیری پوست شود.
در اينجا مواد مغذی كه به عنوان مکمل های مو، پوست و ناخن ها است و بايد مصرف شود بيان شده است:
1- ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D هستند.
2- تخم مرغ، که غنی از بیوتین هستند
3- سبزیجات سبز مانند کلم، اسفناج 
4- میوه ها و سبزیجات رنگارنگ که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند
مزایای آب آشامیدنی
نوشيدن زياد آب اشاميدنی گام مهمی در جهت  داشتن مو، پوست و ناخن سالم است. یکی از اولین نشانه های کم آبی بدن پوست خشک است. زيرا به دلیل کمبود آب بدن، ممکن است پوست آسيب ببيند و خشک و خارش پيدا كند و همچنین باعث پيری پوست می شود.
حال برای داشتن مو و پوستي سالم چقدر باید آب بنوشيم؟ دستورالعمل کلی این است که بین 5 تا 1 ليوان آب برای بدن ضروری است. این فرمول بسته به فعالیت های روزانه شما متفاوت می باشد. 
1- یوگا
2- ورزش و ورزش
3- هنر، موسیقی و رقص
4- صرف وقت کافی با دوستان و خانواده
5- خارج شدن از طبیعت
6- صرف وقت با حیوانات خانگی