کسب درآمد از خیاطی در منزل هم به اقتصاد خانوده کمک می کند و هم اوقات فراغت خانم ها را به بهترین شکلی پر می کند. چه تفریحی جالب تر از اینکه توی خونه خودت بشینی و توی کارگاه خودت پول به دست بیاری. حتی اگر دوست داشته باشی می توانی لباس خودت و بچه ها رو هم بدوزی که باز هم صرفه جویی در مخارج خانوار می شود. البته دوخت و دوز تنها مربوط به خیاطی و دوخت لباس نیست. راه های زیادی برای کسب درآمد از خیاطی در منزل وجود دارد و تنوع در این زمینه خیلی زیاد می باشد.

                                                                      
مزایای خیاطی در منزل

خانم هایی که فرزندانی در منزل دارند می توانند به راحتی در کنار کارهای دوخت و دوز از فرزندانشان هم مراقبت کنند این یک امتیاز بزرگ هست. در ضمن هزینه مهد کودک هم صرفه جویی می شود.
اغلب افراد زمان زیادی رو برای رفتن به سر کار در ترافیک و شلوغی از دست میدهند. خیاطی در منزل در وقت صرفه جویی می کند و حتی می تواند یک شغل نیمه وقت هم محسوب بشود. در واقع ساعت کاری دست خودتون می باشد و هر کس با توجه به نوع زندگی، زمانی رو به این کار اختصاص می دهد.
در مقایسه با کارهای بیرون از منزل، این کار هیچ هزینه اضافی برای شما ندارد. در نظر داشته باشید که نیازی به خرید کفش و مانتوی اضافی برای محیط کار ندارید. هزینه های رفت و آمد هم که در این کار اصلا وجود ندارد.
خیاطی در منزل یک کار منعطف هست که مدیرش خود شمایید. تعطیلات خانوادگی، سفرهای تفریحی، بازی با فرزندان همگی در کنار این کار می تواند انجام بشود. زمان کار دست خود شماست و می توانید برنامه ریزی کاری مشخصی داشته باشید. برخی از حرفه های جانبی هم وجود دارند که ارتباط به خیاطی پیدا می کنند.
طراحی لباس در منزل
خیاطی و دوخت و دوز ارتباط مستقیمی با طراحی لباس دارد. اگر به این حرفه علاقه مند باشید می توانید لباس ها رو طراحی کنید. اینکار نیاز به تخصص دارد و با طی یک دوره آموزشی امکان پذیر می باشد. ایده پردازی و خلاقیت نقش مهمی در طراحی لباس دارد. افراد بسیاری با طراحی لباس در منزل و فروش طرح ها به مزون های خیاطی، به یک درآمد دائمی و مناسب رسیدند. خیلی از خیاط ها هم طرح های اختصاصی خودشون رو در منزل دوخته و به فروش می رسانند. همیشه مشتری برای کار خوب هست.
تغییر در دکوراسیون منزل
دوخت پرده، روبالشی، ملحفه، رو تختی، رومیزی، روکش وسایل برقی و موارد مشابه جزء سری دوزی و کارهای همیشگی هست که مشتری های دائمی دارد. فروشگاه های زیادی حاضر هستند برای محصولات با کیفیت پول پرداخت کنند. کمی سلیقه داشته باشید می توانید درآمد خوبی از این راه کسب کنید.
دوخت لباس های سفارشی
برای این کار باید کمی تجربه و مهارت داشته باشید. البته استفاده از الگوهای آماده هم شرایط کار رو راحت تر می کند. برای ابتدای کار از لباس راحتی منزل شروع کنید و طرح های ساده تر رو انتخاب کنید. دوخت لباس مجلسی زنانه یا کت و شلوار مردانه کار بسیار دشواری است و برای شروع پیشنهاد نمی شود. شلوارهای راحتی زنانه، پیژامه های مردانه، بلوزهای ساده و نخی همیشه به فروش می رسند.
تعمیر لباس ها در منزل
خیاط های خانگی در کار تعمیر لباس و دوخت موردی هم فعالیت می کنند. زیپ های شکسته باید عوض بشوند و شلوارهای بلند هم نیاز به کوتاه شدن دارند. اگر دقت کنین متوجه می شوید همیشه کارهای جزئی و تعمیرات لباس مشتری دارد. خیلی از افراد توانایی تعمیر لباس خودشون رو ندارند و به دنبال یک خیاط کار بلد هستند. این افراد با خوشحالی حاضرند برای اینکار پول پرداخت کنند.
دوخت لباس های خاص
بعضی لباس ها یکبار مصرف هستند مثلا لباس هایی که برای مراسم دانش آموزی و تئاترهای مدرسه دوخته می شوند قابل استفاده مجدد نیستند. لباس های فانتزی برای جشن تولد بچه ها هم همون یک شب استفاده می شوند. سفارش لباس به خیاط های خانگی و دوخت لباس های مناسبتی بسیار ارزون تر از لباس های آماده هست. خیاطی در منزل یک حرفه متنوع و پولساز هم هست.
با کمی خلاقیت میشود ایده های زیادی برای خیاطی در منزل و کسب درآمد پیدا کرد که هر کدام با توجه به علاقه شخص انتخاب می شود. اگر به دوخت و دوز علاقه مند باشید می توانید کارهای خلاقانه زیادی انجام بدهید. برای شروع بهتره چند نمونه کارهای دوخته شده را آماده کنید تا برای نمونه به مشتری نشون بدهید. برای موفق شدن در هر کسب و کاری و فروش محصول بهتره از قبل مشتری رو پیدا کنید.