ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی استفاده می شود؟
سوالی که می تواند برای اکثر افراد پیش آید این است که ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی استفاده می شود؟ بسیاری از بیماران عزیز، زمانی که اسم ایمپلنت را می شنوند بسیار برای آن ها نگران کننده است و این نگرانی بیشتر برای مدت زمانی است که آن ها بی دندان هستند.

                                                                     

در روش سنتی جراحی کاشت دندان، زمانی که پایه ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد باید مدتی زمان طولانی حدود ۲ الی ۳ ماه منتظر ماند تا این ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده شود بتوان روکش را بر روی آن قرار داد. بنابراین حدود ۳ ماه بیمار باید بدون دندان باشد.
اما در روش ایمپلنت دیجیتال، بلافاصله پس از اینکه ایمپلنت در استخوان فک قرار داده شد روکش موقت بر روی آن قرار می گیرد و بیمار حتی ۱ روز هم بی دندان نمی ماند.
مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال
ایمپلنت دیجیتال با اخذ رادیوگرافی سی بی سی تی (CBCT) انجام می شود. با توجه به این CBCT ، دندانپزشک میزان حجم استخوان فک را اندازه گیری می کند و بهترین نوع ایمپلنت از نظر قطر و طول را انتخاب می کند.
در روش ایمپلنت دیجیتال، به دلیل آنکه قبل از جراحی، دهان فرد توسط رادیوگرافی اسکن می شود ابتدا مناسبترین مکان برای کاشت ایمپلنت دندان در استخوان فک شناسایی می شود و طرح نهایی تایید می گردد.
پس از آنکه ایمپلنت در استخوان فک قرار گرفت، روکش دندان را می توان بر روی آن قرار داد. قرار دادن زود هنگام روکش بر روی دندان می تواند آسیب کمتری را به لثه ها وارد نماید.
افراد واجد شرایط ایمپلنت دیجیتال
بیماران سیگاری
بیماران دیابتی
 بیمارانی که عرض استخوان فک کمی را دارند و به آن ها جراحی های وسیع توصیه می شود.
بیمارانی که ارتفاع استخوان فک آن ها کم است
افرادی که نیاز به روکش فوری دارند
افرادی که از جراحی کاشت دندان ترس دارند.
مزایای ایمپلنت دیجیتال
کاهش زمان کاشت دندان
کاهش درد و تورم پس از کاشت دندان
جلوگیری از تحلیل استخوان فک
کاهش خونریزی
استفاده از غذا پس از کاشت ایمپلنت دندان و...