درباره شغل خیاطی چه می دانيد؟
خیاطی از دسته شغل هاییست که به واسطه آن می توانید به غیر از دوخت لباس های شخصی خود و اطرافیان کسب درآمد نیز داشته باشید. در وضعیت کنونی دوخت لباس های شخصی تان و همچنین کسب درآمد از این راه برای شما بسیار سودمند خواهد بود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در زمینه شغل خیاطی در اختیارتون بذاریم.

                                                                     

 برخی از مزایای شغل خیاطی
به غیر از کسب درآمد از خیاطی  که بزرگ ترین مزیت این کار است به سایر مزیت های این کار می پردازیم.
 زمان
اگر به دنبال یک کار پاره وقت هستید، خیاطی گزینه ی خوبی برای شماست. شما می توانید خیاطی را به عنوان یک شغل پاره وقت یا کار دوم خودتان انتخاب کنید. در شغل خیاطی زمان کاری شما دست خودتان هست و می توانید زمانی که در نظر دارید را در خانه به این کار بپردازید.
 سرمایه اندک
برای شروع کسب و کار خیاطی، همانند سایر کسب و کارها نیاز به سرمایه ی چندانی ندارید و می توانید با امکانات کمی حتی در یکی از اتاق های خانه تان شروع به کار کنید و با برنامه ریزی و پیشرفت کسب و کار خود را گسترش دهید. همچنین برای شروع این کار نیاز به دانش خیلی خاصی جز خیاطی ندارید. می توانید با گسترش کسب و کارتان، به مرور زمان دانش و اطلاعات خود را نیز گسترش دهید. به طور مثال در زمینه بازاریابی و برندسازی.
 شاید در ابتدا باورتان نشود اما با قدم گذاشتن در راه خیاطی کم کم این کار به شغل دائمی شما تبدیل می شود و کارهای دیگر خود را کنار می گذارید.
زمانی که تصمیم گرفتید که قدم در راه خیاطی بگذارید باید با توجه به ویژگی ها و توانایی هایی که دارید سطح کاری خود را انتخاب کنید و بر نقاط قوت خود تکیه کنی.    
تجربه: اگر سال ها تجربه خیاطی دارید می توانید از این مهارت و تجربه خود برای دوختن بهترین لباس ها تکیه کنید. اگر هم تازه کار هستید با گذشت زمان می توانید کسب تجربه کنید و در ابتدای کار به عنوان دستیار یا کارآموز کسب درآمد کنید.
 ویژگی های شخصیتی: درون گرا هستید یا برون گرا؟ اگر درون گرا هستید بهتر است برای ارتباط با مشتریان خود و بازاریابی از شخص دیگری استفاده کنید و مسئولیت سایر کارها را به عهده بگیرید. البته با تمرین می توانید ویژگی های لازم را کسب کنید. اما بهتر است اگر خجالتی هستید و اغلب به عنوان فردی درون گرا شناخته می شوید با فرد دیگری که اجتماعی تر است همکاری کنید.
 بهتر است که به غیر از کسب درآمد دلیلی که به این کار مشغول می شوید علاقه شخصی هم باشد چون در غیر این صورت خسته خواهید شد و این کار شما را کلافه خواهد كرد.