دندان هایی برای تبسم فرشته کوچک من
مروارید های سفید و زیبایی که برای اولین بار در6 ماهگی در دهان فرشتگان پاک و معصوم زمینی  ظاهر می شوند دندان های شیری هستند که رویش آنها معمولا تا 2 سالگی ادامه می یابد. این دندان ها باید تا زمان رویش دندان های دایمی جایگزین یعنی حدود 12 سالگی در دهان کودک باقی مانده وعملکرد مناسب خود را حفظ کنند. اما متاسفانه گاها این دندان های شیری بسیار زودتر از موعد طبیعی خود از دست می روند که شایع ترین علت آن، بروز پوسیدگی و عدم مراجعه و درمان توسط دندانپزشک متخصص کودکان با تصور نادرست موقتی بودن آنها از جانب والدین می باشد! 
 
                                                               
 
و اما اهمیت وجودی وعملکردی دندان های شیری: 
- حفظ زیبایی ظاهری و تکلم مناسب که به صورت مستقیم بر شکل گیری اعتماد به نفس و شخصیت اجتماعی کودک در میان همسالان در محیط های بازی و آموزشی تاثیرگذار است. 
- جویدن و آسیاب کردن مناسب مواد غذایی که علاوه بر تاثیر مثبت بر رشد فیزیکی کودک، از بروز بیماری های گوارشی نیز جلوگیری می کند.
- حفظ فضا و ایجاد مسیر رویشی مناسب جهت دندان های دایمی جایگزین که درنبود این دندان های شیری، دچار بی نظمی شدید و نهفتگی احتمالی خواهند شد.
پس والدین باید بدانند که لازمه داشتن دندان های سالم و زیبا برای تبسم فرشتگان زمینی شان، علاوه بر کمک به رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان، مراجعه منظم به یک دندانپزشک متخصص کودکان جهت معاینه، پیشگیری و یا درمان پوسیدگی های احتمالی دندان های کودکان دلبندشان می باشد.