آرایش ساده
خیلی ها معتقدند که زیبایی در سادگی است. با یک آرایش ساده و طبیعی می توان زیباتر از همیشه جلوه کرد. آرایش غلیظ هرچند جذابیت های خود را دارد ولی برای همه موقعیت ها و استفاده روزمره مناسب نیست. پس بهتر است که در مورد یک آرایش ساده بیشتر بدانید چرا که هم زیبایی طبیعی شما را بیشتر جلوه می دهد و هم در طولانی مدت آسیبی به پوستتان وارد نمی کند.

                                                                 

اولین قدم برای آغاز هرنوع میکاپی آماده سازی پوست و زیرسازی آرایش است. برای آنکه پوست سالم و شادابی داشته باشید بهتر است همیشه بر حسب نوع پوستتان، پاکسازی و لایه برداری پوست برایتان انجام شود.
بر حسب اینکه نوع پوست جزو کدام یک از گروه های خشک ، نرمال و چرب قرار دارد، نوع پاکسازی پوست و تعداد دفعات آن در هفته تعیین می شود. پاکسازی پوست باعث می شود کرم پودر خیلی راحتتر و بهتر روی پوست بنشیند و جلوه بهتری روی صورت داشته باشد.
یکی دیگر از کارهایی که قبل از کرم پودر باید رعایت شود تا آرایش روی صورت جلوه طبیعی تری داشته باشد استفاده از کرم مرطوب کننده یا آبرسان است. وقتی پوست نرم و مرطوب باشد، آماده برای یک میکاپ عالی است.
شايد اولین دليلی كه فرد را به سمت میکاپ و استفاده از هر نوع كرم پودر آرايشی سبک يا سنگين سوق می دهد؛ لک هايی است كه به مرور زمان و در اثر عوامل خارجی روی پوست پديدار می شود. به گفته متخصصان مهم ترين نكته ای كه در انتخاب كرم های آرايشی بايد در نظر گرفت، فاقد چربی و سبک بودن آن است. كرم پودری باید انتخاب شود که با ساختاری ابريشمی و سبک به راحتی با پوست تركيب شده و پوششی طبيعی و بی نقص را روی پوست ايجاد كند.
  کرم پودرهای سبک و گیاهی در مدل ها و برندهای خیلی متنوعی در دنیا موجودند که باید با توجه به آندرتون و نوع پوست انتخاب شوند زیرا کرم پودرهایی که برای پوست خشک ساخته شده اند حاوی مقداری روغن و نرم کننده هستند در حالی که کرم پودرهای مخصوص پوست چرب، فاقد روغن (oil free) هستند. در یک آرایش ساده بعد از یکنواخت کردن پوست با کرم پودر نوبت به آرایش چشم ها می رسد. هنگامی که در آرایش، چشم ها نادیده گرفته شوند هیچگاه یک آرایش کامل نخواهد شد. با رنگ هایی مثل مشکی یا خاکستری به کمک پودر یا یک مداد، می توان خطی روی مژه ها ترسیم کرد. این کار باعث می شود چشم ها برجسته تر جلوه کنند.برای سایه زدن می توان از رنگ  هایی بسیار ملایم و ساده مثل کرم، بژ یا صورتی و هلویی روی پلک ها استفاده کرد. هرچقدر که رنگ سایه روشن تر و ملایم تر باشد، آرایش ساده تر و زیباتر جلوه خواهد کرد.
استفاده از فرمژه و ریمل هم باعث کامل شدن آرایش چشم ها خواهد شد. بهتر است از ریمل بدون خورده مژه تنها برای تیره کردن مژه ها و جدا ساختن آنها از هم استفاده شود. اول از عرض مژه ها و بعد از آن، تنها مژه های بالا را از طول ریمل زده می شود. ریمل قهوه ای یا مشکی آن هم به مقدار کم به مژه ها زیبایی بیشتری می بخشد.در یک آرایش ساده مرتب کردن و حالت دادن به ابروها تاثیر زیادی روی زیبایی چشم ها دارد. پس بهتر است ابروها به سمت بالا شانه شوند تا فرم بهتری به خود بگیرند.
 رژگونه صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی تر از دیگر رنگ ها به نظر می رسند. فقط چند بار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژگونه کافی است تا چهره را بشاش، جوان و فوق العاده کند. این کار فقط کمی به صورت رنگ و لعاب می دهد، اما گام بزرگی در یک آرایش ساده خواهد بود.و در آخر برای لب ها می توان از رژ لب های صورتی کم رنگ، نود، گوشتی و یا برق لب برای اضافه کردن کمی رنگ و درخشش به لب ها استفاده کرد.