هایلایتر
هایلایتر یکی از اقلام لوازم آرایش صورت است که به واسطه آن می توان به براق کردن و برجسته و زیبا تر شدن برخی از نقاط صورت پرداخت. هایلایتر در واقع بخش تکمیل کننده کانتورینگ (متعادل سازی چهره) است که برق خاصی به آن داده و در نهایت منجر به جذاب تر شدن آرایش صورت خواهد شد.

                                                                 

در آرایش عروس خانم هایی که صورت لاغر و ماتی دارند می توان از هایلایتر برای برجسته تر کردن صورتشان استفاده کرد. هایلایتر کمک خواهد کرد که بخش های از صورت را که به نسبت کوچک تر از سایر بخش های دیگر است بزرگ تر کرد، در واقع هایلایتر یکی دیگر از وسایل گریم عروس برای متعادل سازی فرم صورت است.
اگر از خود می پرسید که هایلایتر و پرایمر چیست؟ باید بدانید این دو محصول با یکدیگر متفاوت بوده اما در برخی از برند های معروف می توان پرایمر هایی را یافت که حالت هایلایتر نیز داشته و برای بیس کار آرایش صورت مورد استفاده قرار می گیرند، که در نهایت می توانند جلای زیبایی به صورت بدهند.
هایلایتر را باید زمانی استفاده کرد که زیر سازی پوست کاملا انجام شده باشد؛ مگر در مواردی که از هایلایتر های مایع به عنوان زیر ساز می خواهیم استفاده کنیم؛ در چنین شرایطی بعد از استفاده از مرطوب کننده از هایلایتر و پرایمر استفاده کرده و سپس کرم پودر خواهیم زد؛ این کار کمک می کند تا صورت پس از آرایش برق زیبایی داشته باشد. نکته بسیار مهمی که باید به خاطر سپرد این است که هایلایتر نباید به مقدار زیادی استفاده شود، چرا که منجر به غیر طبیعی شدن چهره خواهد شد.
از آن جایی که ها یلایتر برای برجسته تر نشان دادن برخی از قسمت های صورت و بدن مورد استفاده قرار خواهد گرفت بنابراین اینکه آن را در چه جایی استفاده می کنیم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از قسمت های مهمی در صورت که باید از هایلا یتر استفاده کنیم می توان به فضای داخلی چشم،استخوان گونه، استخوان وسط بینی، بالای خط لب و زیر قوس ابرو اشاره کرد.
هایلایتر ها کمک می کنند که گونه ها را برجسته، لب ها را حجیم و صورت را کشیده تر و بینی را باریک تر جلوه دهیم. قطعا اجرای چنین ترفندی نیاز به آموزش دارد، چرا که باید محل دقیق استفاده از هایلایتر را دانست وگرنه در صورت اجرای نادرست، نتیجه ی عکس خواهید دید.
استفاده از هایلایتر در گونه ها بسیار اهمیت دارد، محل دقیق آن ممکن است در فرم صورت هر فرد کمی متغییر باشد؛ اما بهترین محل برای استفاده از آن بالای استخوان گونه است. زمانیکه می خواهیم استخوان گونه را با هایلا یتر براق کنیم باید دقت شود که در گودی زیر چشم و تا کنار بینی کشیده نشود، چرا که منجر به نمایان شدن بیش از حد چروک های صورت شده و جلوه ای ناخوشایند ایجاد خواهد کرد.
محل دیگر برای استفاده از هایلایتر در قسمت بالای ابرو ها و قوس ابرو هاست. این کار باعث کشیده تر دیده شدن ابرو ها می شود.
برای استفاده از هایلایتر در قسمت داخلی چشم ها، باید بسیار دقیق عمل کرد. این کار باعث می شود که چشم درشت تر و کشیده تر دیده شود. زیبایی چشم تاثیر بسزایی در جذابیت چهره دارد.
اگر فرد بینی پهن و نسبتا بزرگی داشته باشد، می توان با تکنیک هایلایت کردن، بخشی از پهنی آن را گرفت. هایلایتر را روی استخوان بینی زده و این کار را تا نوک آن ادامه می دهیم.
هایلایتر در قسمت باریک بالای لب و وسط لب ها، باعث می شود که لب پرتر و حجیم تر دیده شود. برای کسانی که لب بالایی شان باریک است استفاده از هایلایتر می تواند ایده خوبی باشد.
برای کوچک کردن چانه و هم چنین پنهان کردن غبغب نیز می توان از هایلایتر استفاده کرد.
هایلایترها در رنگ های متفاوتی تولید می شوند که بسته به رنگ پوست و رنگ آرایش می توان بهترین رنگ را انتخاب کرد. از نظر جنسیت هایلایترها به سه دسته مایع، پودری و کرمی تقسیم می شوند که هر کدام آنها با توجه به نوع پوست قابل استفاده خواهند بود.