آرایش لب
آرایش لب از اصلی ترین بخش های آرایش صورت است که در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. فرم لب های مختلف، لب های ریز، درشت، کوچک، بزرگ هر کدام آرایش مخصوص به خود را دارند و آرایش لب ها باید متناسب با فرم لب باشد یعنی آرایش لب خانم هایی که لب های باریکی دارند با آرایش لب خانم هایی که لب های گوشتی دارند فرق می کند.

                                                                   

به راحتی می توان با گریم و آرایش درست، حالت لب‌ها را تغییر و به آنها فرمی جذاب و زیبا داد. برای این کار باید با تکنیک های استفاده از خط لب آشنایی داشت زیرا کار ساده‌ای نیست.
لایه برداری و مرطوب کردن لب ها، قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایش، اهمیت بسیار زیادی دارد. این مرحله کمک می کند تا فرد از شر خشکی و پوست های اضافی لبش خلاص شده و به لب هایی صاف و نرم دست پیدا کند.
قبل از انتخاب رنگ و زدن رژ لب باید روی لب ها را با کرم پودر پوشاند تا مرز و خط واقعی لب ها پوشانده شود. سپس آن طور که می خواهیم با استفاده از مداد دور لب ها خط لب می کشیم و در انتها رژ لب همرنگ با خط لب را روی لبها می زنیم تا کاملا طبیعی به نظر بیاید. باید توجه داشت که انتخاب خط لبی که با رنگ لب های فرد هم خوانی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. اگر خط لبی انتخاب شود که با رنگ و سایه لب ها هم خوانی نداشته باشد ، خوب به نظر نخواهد رسید.
در مورد لب های پهن و درشت لازم نیست که خط لب خارج از خط اصلی لب ها کشیده شود بلکه آن را در جای خود و به سمت داخل لب می کشیم و با مداد سفید خطی کمرنگ در وسط لب کشیده شود سپس با رژ همان رنگی داخل لب را پر می کنیم. برای لب های درشت بهتر است از خط لب و رژ لب های تیره رنگ استفاده کرد.
بسیاری از خانم ها تمایل دارند لب های برجسته ای داشته باشند بنابراین هنگام آرایش لب های باریک برای اینکه برجستگی لب ها بیشتر شده و بزرگ تر دیده شوند، بهتر است حتما اول از یک مداد لبی که یک درجه تیره تر از رژلب است استفاده کرده و خط لبی دور لب اما زیر خط اصلی و البته مماس با آن می کشیم، سپس با انگشت رنگ مداد را روی کل لب پخش کرده و بعد رژلب را می زنیم، این کار باعث می شود لب ها پهن تر نشان داده شود. کاری که برای برجسته دیده شدن آن در پایان انجام می دهیم این است که با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لب ها می کشیم.
ناگفته نماند که با استفاده از هایلایتر هم می توان لب ها را برجسته کرد. هایلایت کردن قسمت هفت شکل لب بالایی سبب بهتر به نظر رسیدن خطوط لب و برجسته شدن لب می شوند بنابراین زمانی که آرایش تکمیل شد کمی هایلایتر به لب بالا می زنیم. با یک مداد هایلایتر قسمت هفت شکل لب بالایی را روشن کرده و هایلایتر روی لب ها را با خط های اطراف لب ترکیب می کنیم. رژ لب مورد نظر را به لب ها زده سپس به مرکز لب های پایین برای حجیم شدنشان مقداری هایلایتر می زنیم.
نکته مهمی که در آرایش لب های باریک باید به آن توجه کرد استفاده از رژ لب های روشن و رنگ شاد است. حتی استفاده از برق لب نیز می تواند باعث زیباتر به نظر رسیدن لب ها شود.
نکته دیگری که باید حتما به آن توجه کرد این است که به هیچ عنوان رنگ خط لب با رنگ رژلبی که استفاده می شود تفاوت نداشته باشد زیرا خط لب را برای برجسته کردن لب و بزرگ کردن آن استفاده می کنیم، اگر رنگ مدادی که استفاده می کنیم با رنگ رژ تفاوت زیادی داشته باشد، نمی‌توانیم به این خواسته دست پیدا کنیم.