شرایط و زمان مناسب جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین
این سوال که چه زمانی بهتر است اتاق خواب کودک را از والدین جدا کنیم بر اساس شیوه فرزندپروی شما نظرات متفاوتی وجود دارد. در بسیاری از خانواده ها بچه ها از رختخواب خود به تخت خوابشان می روند و در مورد جداکردن اتاق خوابشان سوالی پیش نمی آید. آنها ممکن است دوست داشته باشند صبح ها شما را در رختخوابتان در آغوش بگیرند، اما شب ها در اتاق خودشان می خوابند. سایر والدین که از روش های فرزندپروری پیروی می کنند یا به دلایل دیگری، فرزند 8 ساله شان هنوز در رختخوابشان می خوابد، حالا ممکن است با مشکل مواجه شوند.

                                                                     

والدین احساس می کنند که تنها یک تختخواب برای پدر و مادر وجود دارد و این تخت خواب خانوادگی نیست و کودک خودکفا نمی شود. کمک به یک کودک 8 ساله که همیشه والدینش او را احاطه کرده اند، یادگرفتن تنها خوابیدن می تواند یک کار دشوار باشد. در حالیکه تعیین سن دقیق مستقل شدن اتاق کودک از والدین به سبک های فرزندپروری بستگی دارد، در اینجا دلایلی است که نشان می دهد این ایده خوبی برای همراه کردن فرزندتان است تا یاد بگیرد به تنهایی بخوابد.
هر پدر و مادری برای فرزندانشان بهترین ها را می خواهند و وقتی به آنها امنیت و آرامش می دهد، هر کاری برای آنها انجام خواهند داد. در حقیقت، این رویکرد اشتباه است زیرا کودکان باید زندگی مستقل را درک کنند تا فردا بتوانند روی پای خودشان بایستند. همه چیز از سن پایین شروع می شود، جایی که والدین باید بچه هایشان را آموزش دهند تا به طور مستقل زندگی کنند. برای مثال، تعدادی از والدین وجود دارند که دوست دارند فرزندان خود را در همان اتاق خودشان در طول شب داشته باشند، زیرا احساس می کنند که کودک هنوز آماده ماندن بدون آنها نیست. وقت آن است که این روش ها را رها کرده و آنچه را که درست است را برای فرزندشان انجام دهند.
برای شروع، در اینجا چند راهنمایی برای والدین وجود دارد، برای اینکه بدانید چه زمانی کودک شما نیاز به یک اتاق جداگانه دارد.
شرایط و زمان مناسب جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین
بهترین زمان جدا کردن اتاق کودک
کودکان پنج ساله می توانند اتاق مستقلی برای خواب داشته باشند و والدین باید آنها را تشویق به این کار کنند.
برخی از کودکان می خواهند که برای خواب اتاق مستقلی داشته باشند. والدین ممکن است ناراحت شوند از اینکه چرا فرزندشان می خواهد جدا از آنها بخواهد و این طبیعی است. والدین از این موضوع نگران می شوند، اصلا جای نگرانی نیست می توانید از فرزندتان سوال کنید، دلایلش را بشنوید و فضای مناسب برای اتاق را در اختیارش قرار دهید.
اگر فرزندان شما در رده های سنی متفاوتی هستند، توصیه می شود که آنها در یک اتاق خواب با هم باشند. این کار نه تنها فرصتی برای بهتر شدن روابط خواهر و برادری می شود بلکه منبع خوبی است برای شما تا متوجه شوید که آنها چطور زندگی مستقل شان در یک اتاق را کنترل می کنند.
فرزندان شما با بچه های دیگر در مدرسه، مهد کودک و زمین بازی ارتباط برقرار می کنند. بنابراین آنها از شما سوال می کنند که چه زمانی می توانند اتاق جداگانه برای خودشان داشته باشند. اگر شما برای پاسخ دادن به سوالشان شک دارید و پاسخ مناسب را نمی دانید بهترین کار این است که از والدین دیگری که قبلا این کار را انجام داده اند، سوال کنید و ببینید که آن ها با اینگونه مسائل چطور برخورد می کنند و کنار می آیند.