در این مقاله پیرامون جزئیات مربوط به دو پروسه درمانی یعنی بوتاکس و ژل های تزریقی بحث خواهیم کرد تا در نهایت بهترین راهکار درمانی برای شما مشخص شود.
بگذارید ابتدا به این موضوع بپردازیم که چگونه می توان از شر چین و چروک های عمیق خلاص شد. در ادامه پیرامون هر کدام از متد ها و تفاوت های موجود بحث خواهیم کرد.
بوتاکس و ژل های تزریقی دو محصول بسیار پر طرفدار در بازار امروز به شمار می روند که به خوبی با چین و چروک های پوستی مبارزه می کنند، اما باید بدانید که این دو محصول تا حد زیادی با هم تفاوت دارند.
انواع چین و چروک صورت:
خط و خطوط ایستا را می توان زمانی که نواحی مختلف صورت در حال استراحت هستند مشاهده کرد. با بالا رفتن سن ما، لایه درم پوست باریک تر می شود. در نتیجه ی از دست رفتن حجم و قابلت ارتجاع، چین و چروک ها شروع به شکل گیری می کنند.
امکان شکل گیری چین و چروک های پویا وجود دارد و این موارد در زمانی که صورت آرام باشد از بین نمی روند.
معمولا در نواحی زیر شاهد شکل گیری خط و خطوط های افقی هستیم:
 •   پیشانی
 •   اطراف لب ها
 •   کنار چشم ها
 •   ناحیه بین ابروها
در چنین نواحی از صورت، بوتاکس پیشانی می تواند یک راهکار پیشگیرانه برای جلوگیری از چین و چروک های این ناحیه باشد. این تزریقات به خطوطی که در گذشته شکل گرفته باشند، کمک خواهند کرد تا کم کم ناپدید شوند.
یکی دیگر از علل پیر دیده شدن چهره افراد، از دست دادن حالت صورت است. با گذر زمان و بالا رفتن سن، حجم زیر پوست در چهره افراد کمتر و کمتر می شود. در نتیجه ی همین کاهش حجم، پوست صورت حالت افتاده پیدا خواهد کرد. اینجا است که بوتاکس و فیلر های پوستی می توانند وارد عمل شوند.
بوتاکس پیشانی چیست؟
بوتاکس پس از تزریق در پوست منجر به فلج شدن عضلات آن می گردد. این سرم باعث ریلکس و آرام شدن عضله می شود و در نتیجه چین و چروک های پیشانی ناپدید خواهند شد. در نتیجه ی تزریق بوتاکس، عضلات صورت نمی توانند در حالت عادی تغییر حالت داده و فشرده شوند و چین و چروک های پوستی از بین خواهند رفت. در طرف مقابل، فیلر های پوستی می توانند نواحی خالی و فرو رفته زیر خطوط صورت را پر کنند. بنابراین فیلر ها، پوستی یکنواخت و نرم را برای افراد به ارمغان می آورند
چه زمانی چین و چروک صورت را از بین ببریم؟
ترجیح ما این است که درمان چین و چروک های ناشی از بالا رفتن سن، قبل از عمیق شدن آن ها اتفاق بیفتد. با این حال سابقه مراکز درمانی در ناپدید کردن انواع چین و چروک های پیشانی بسیار خوب بوده است.
در نهایت می توان خطوط و چروک های دائمی پوست در صورت را مدیریت کرد و نشانه های بالا رفتن سن متوقف خواهند شد. ما پیشنهاد می کنیم کار را زمانی شروع کنید که خط و خطوط صورت هنوز به شکل کامل ایجاد نشده باشند.
تزریق بوتاکس چقدر طول میکشد؟
تزریق بوتاکس ساده است و تاثیر فوق العاده ای دارد. ما توانسته ایم تاثیرگذاری آن را اثبات کنیم. بسیاری از مراجعه کنندگان از این روش به دلیل سادگی و سرعت آن استقبال می کنند. بوتاکس پیشانی تنها چند دقیقه به طول می انجامد.
شما می توانید یکنواختی پوست خود و درمان چین و چروک های پیشانی را در همان جلسه اول نیز مشاهده کنید. سرم موجود در هر دوز می تواند از فشردگی و انقباض عضلاتی که باعث به وجود آمدن چین و چروک ها شده اند، جلوگیری کند. این روش درمانی توسط FDA تایید شده است
بهترین نوع بوتاکس دیسپورت است.