انواع اختلالات قاعدگی زنان
*خونریزی غیر طبیعی رحم یا AUB: در این شرایط رحم با خونریزی های سنگین در پریود همراه است و با خونریزی بین دوره های قاعدگی  متفاوت است.
*دیسمنوره: به پریودهای دردناک (درد شدید پریود) اشاره دارد.
*سندرم پیش از قاعدگی یا PMS
*اختلال دیسفوریک قبل از قاعدگی (PMDD)

*خونریزی شدید دوران قاعدگی (خونریزی زیاد در پریود)
یک مورد از هر پنج خانم در طول قاعدگی خونریزی شدید و سنگینی را تجربه می کند. این خونریزی اگر با فعالیت های روزمره تداخل ایجاد کند به عنوان خونریزی سنگین در نظر گرفته می شود و بعنوان یکی از اختلالات قاعدگی زنان شناخته می شود. 
خونریزی زیاد در قاعدگی می تواند به دلایل زیر اتفاق بیفتد:
 عدم تعادل هورمونی
ناهنجاری های ساختاری در رحم مانند پولیپ یا فیبروم رحم
برخی شرایط پزشکی

                                                           
*دیسمنوره
اگر میزان کرامپ های قاعدگی مستمر و دردناک باشد به آن دیسمنوره گفته می شود. درد حاصل از کرامپ های قاعدگی ناشی از انقباضات رحمی است که در نتیجه پروستاگلاندین ها، ترکیبات شبه هورمونی ایجاد می شود که توسط سلول های دیواره رحم تولید می شود و وارد گردش خون می گردد. 
*سندرم پیش از قاعدگی یا PMS:
سندرم پیش از قاعدگی اصطلاحی است که برای توصیف طیفی از علائم فیزیکی و روانی مرتبط با سیکل قاعدگی به کار می رود. در 30 تا 40 درصد خانم هایی که این اختلال قاعدگی را تجربه می کنند علائم سندرم پیش از قاعدگی به قدری شدید است که می تواند بر عملکرده روزمره افراد تاثیر بگذارد.
*اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی یا PMDD
اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی بسیار شدید تر از سندرم پیش از قاعدگی PMS می باشد. خانم هایی که به اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی یا PMDD دچارند (3 تا 8 درصد همه خانم ها) عنوان می کنند که این اختلال در عملکرد روزمره آن ها تداخل قابل توجهی ایجاد می کند. متخصصین تفاوت بین PMS و PMDD را همانند تفاوت بین سردرد های تنشی و سردردهای میگرن می دانند.