ریباندینگ مو روش ژاپنی برای صاف کردن موهای مجعد و فر است. اگرچه داشتن مویی با بافت متفاوت می تواند ظاهر بسیار زیبا و جذابی به فرد ببخشد اما بیشتر افراد نمی دانند چگونه باید از این موها محافظت کنند و به مراقبت از آن بپردازند. به همین خاطر بیشتر افراد به سراغ ریباندینگ مو می روند.
هر آنچه که باید از ریباندینگ مو بدانیم
ریباندینگ مو نه تنها باعث می شود موهای فر و مجعد به حالت نرم و درخشانی در بیایند و نگهداری از آن ها ساده تر باشد بلکه در زمان افراد صرفه جویی می کند. در این شرایط دیگر مجبور نیستید ساعت های متوالی از روز را جلوی آینه بایستید و به آراستن موهای خود بپردازید.
ریباندینگ مو یک فرایند حرفه ای است که در برگیرنده استفاده از مواد شیمیایی و گرما برای تغییر ساختار مو می باشد. بسته به طول موهای شما، این روش درمانی ممکن است سه الی هشت ساعت به طول انجامد. 
عناصر و مواد مورد نیاز برای ریباندینگ مو :
بسته ریباندینگ مو
مو صاف کن با دمای قابل تنظیم
سشوار
شامپویی با قدرت ملایم
چگونه باید از موی ریباند شده محافظت کنیم؟
فرآیند ریباندینگ در برگیرنده استفاده از گرما و مواد شیمیایی قوی است. بلافاصله بعد از فرایند، موهای شما به شدت به اسیب حساس می شود و باید از آن مراقبت گردد. اگر موهای خود را اخیرا ریباند کرده اید یا اینکه قصد دارید اینکار را انجام دهید به نکات زیر توجه داشته باشید:
برای 72 ساعت موهای خود را شستشو ندهید
این موضوع مهم ترین مسئله ای است که بعد از ریباندینگ موها باید مدنظر داشته باشید. شما نمی توانید موهای خود را برای 72 ساعت مرطوب کنید. تقریبا 3 روز طول می کشد تا مو با ساختار و بافت خود اشنا شود و به آن عادت کند.
موهای خود را نبندید
موهای خود را پشت گوش نیندازید و از سنجاق یا گیره برای بستن آن استفاده کنید. مواردی که برای بستن موها استفاده می شود می تواند به ساختار جدید مو آسیب برساند.
با موی صاف به رختخواب بروید
انجام اینکار ممکن است برای برخی از افراد بسیار دشوار باشد اما باید مطمئن شوید که سه روز قبل از شستن موها، با موی صاف به رختخواب می روید. از هر چیزی که باعث تغییر شکل موها می شود خودداری کنید.
می توانید بعد از سه روز از نرم کننده و شامپو استفاده کنید
بعد از اینکه سه روز تمام شد می توانید موهای خود را بشویید و مطمئن شوید که از شامپوی ملایم با فرمول مخصوص برای موهای درمان شده استفاده می کنید. بعد از شستن موها، کمی نرم کننده روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا موها کاملا مرطوب شود.
از استایل موها با گرما خودداری کنید
موهای شما در حال حاضر استایل شده است. اگر نمی خواهید موهای خود را نابود کنید از سشوار و سایر موارد استفاده نکنید. از گرما دوری کنید تا اسیبی به موهایتان وارد نشود.
برنامه رنگ کردن موها را مدنظر داشته باشید
بعد از شش ماه می توانید موهای خود را رنگ کنید. قبل از این بازه زمانی قادر به رنگ کردن موها نخواهید بود.
کوتاه کردن موها را نادیده نگیرید
ریباندینگ مو ممکن است اسیبی به موهای شما وارد کند و این اسیب می تواند به معنای موخوره باشد. باید هر 6 الی 8 هفته یکبار به آرایشگر سر بزنید و موهایتان را کوتاه کنید. اینکار مانع از اسیب رسیدن به موها می شود

                                                
معایب ریباندینگ مو
دوش آب سرد بهترین دوست شماست
آب سرد به بسته شدن شفت مو کمک می کند و مانع از اسیب به موها می شود. اینکار نه تنها به نرم شدن موها کمک می کند بلکه باعث بهبود سلامت موها و در عین حال حفظ درخشندگی اش می شود. اگر نمی توانید از دوش آب سرد استفاده کنید بهتر است از آب ولرم بهره ببرید.
پوست سر خود را تمیز نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که اهمیت زیادی به تمیزی پوست سر خود می دهید. پوست سر ناسالم می تواند باعث بسته شدن فولیکول های مو شود و به مشکلاتی همچون شوره و ریزش منجر گردد. همیشه از روغن های سالم برای ماساژ پوست سر استفاده کنید.
موهای خود را به صورت مکرر شستشو ندهید
موهای شما به رطوبت نیاز دارند. برای اینکه موهای سالمی داشته باشید تعداد دفعاتی که موهای خود را شستشو می دهید کمتر نمایید. سه الی چهار بار شستشو در هفته عالی است.
از موهای خود محافظت کنید
روسری، کلاه یا چتر بهترین دوستان شما هستند. باید از موهای خود در برابر فاکتورهای محیطی همچون آلودگی، باران و اشعه ماوراءبنفش محافظت کنید.
از باران دور بمانید
اگر در باران گیر کردید مطمئن شوید که بلافاصله بعد از بازگشت به منزل موهای خود را می شویید. آلاینده ها و نمک موجود در باران برای موها مضر است.
رژیم غذایی خود را نادیده نگیرید
باور بکنید یا نه، سلامت موهای شما به چیزی که می خورید بستگی دارد. با اینکه درمان های موضعی برای حفظ سلامت مو بسیار مهم هستند اما داشتن رژیم غذایی متعادل هم می تواند نقش مهمی در سلامت و رشد موها داشته باشد.
برای موهای ریباند شده از چه محصولاتی می توان استفاده کرد؟
بعد از اینکه موهای خود را ریباند کردید، باید از محصولات مناسبی برای حفظ استایل جدید موها استفاده کنید. فهرست زیر در این انتخاب به شما کمک می کند:
شامپو:
زمانی که در حال انتخاب شما برای موهای ریباندشده خود هستید، به دنبال برچسب هایی همچون برای موهای رنگ شده یا درمان شده بگردید. این شامپوها با اینکه گران قیمت هستند اما می توانند از موهای شما مراقبت کنند. این مواد باعث تغذیه موهای شما با پروتئین هایی می شوند که ممکن است در طول فرایند ریباندینگ از بین رفته باشد.
نرم کننده:
استفاده از نرم کننده بعد از ریباندینگ مو بسیار ضروری است. بعد از این فرایند، موهای شما خشک می شود و به رطوبت نیاز دارد. با یک نرم کننده خوب موهای خود را شستشو دهید.