کرایولیپولیز یکی از جدیدترین دستگاههای لاغری موضعی غیر تهاجمی است است که با استفاده از مکانیزم سرمایشی و انجماد سلولی باعث کاهش حجم چربی و حذف آنها از ناحیه کرایو شده مي شود. کرایولیپولیز با پایین آوردن دمای موضع سرد شده تا  منهای 11 درجه ، سلولهای چربی آن ناحیه را بدون صدمه زدن به پوست و یا سایر بافتهای بدن به کمک سلولهای ایمنی از بدن حذف می کند. كويتيشن با استفاده از امواج اولتراسوند با فركانس بسيار بالا سبب تشكيل حبابهاي ريز در اطراف سلول هاي چربي شده و با برخورد اين حبابها با ديوارۀ سلول هاي چربي و تركيدن انها سبب پارگي ديوارۀ سلول و بيرون ريختن چربي درون سلولي ( تري گليسريد) و خروج اب درون سلولي آنها ميشود.
تعداد جلسات کویتیشن بیشتر از تعداد جلسات استفاده از دستگاه کرایولیپولیز است. کویتیشن حداقل برای هر دوره 10 تا 12 جلسه ای با فاصله هفته ای 1 تا 2 بار است ولی تعداد جلسات کرایو بین 2 تا 3 جلسه با فاصله زمانی  دو تا سه ماهه است .
                                                                   
افراد دارای فشار خون ، چربی خون و انواع دیابت ها نمی توانند از روش کویتیشن استفاده کنند ولی این افراد بنا بر مقالات منتشره برای استفاده از کرایولیپولیز منعی ندارند . استفاده از دستگاه کویتیشن به تنهایی پوست راشل میکند و لیفت ندارد اما با انجام برخی حرکات ورزشی و استفاده از سایر دستگاه های لاغری موضعی مانند رادیوفرکانسی میتوان پوست را نیز لیفت کرد،  ولی کرایولیپولیز لیفت (بسیار محدود) دارد .
بعد از استفاده از کویتیش بیمار بایستی جهت جلوگیری از رسوب چربی در سایر نواحی بدن ورزش انجام دهد ، اما بعد از استفاده از دستگاه کرایولیپولیز الزامی به انجام ورزش وجود ندارد اما میتوان برای نتیجه گیری بهتر ورزشهای هوازی که به چربی سوزی کمک میکنند را در دستور کار قرار داد .
انجام کرایولیپولیز فقط در بافت چربی که نرم و قابل مکش است ، قابل استفاده است و در بافت سفت امکانپذیر نیست ،در حالیکه کویتیشن برای چربی ها و سلولیت های نرم و سفت هر دو قابل استفاده است.
پس از انجام کویتیشن به میزان فراوان بایستی آب مصرف شود به این علت که آب درون سلولي بوسيله سيستم لنفاوي تخليه و بوسيله كليه ها به شكل ادرار دفع مي شود. از اين رو يكي دو روز بعد از انجام كويتيشن دفعات ادرار افزايش مي يابد.تغيير رنگ و بوي ادرار هم در بعضي بيماران ديده شده است .
در هر جلسه کویتیشن , تعدادی از سلولهای چربی از بین میروند و چون تکثیر آنها غیر ممکن است ، پس درمان با کویتیشن در صورت موثر بودن روی بدن بیمار  می تواند ماندگار و همیشگی باشد.