فیشال صورت یک روش درمانی پوستی است که منافذ پوست را پاکسازی کرده، سلول های مرده پوست را از بین برده و مشکلات شایع پوستی را با استفاده ماسک های متناسب با پوست شما درمان می کند. فیشال طی چندین مرحله روی پوست صورت انجام می شود. این امر باعث جوانسازی و تغذیه پوست صورت شده و به آن ظاهری شاداب تر، جوان تر و سلامت تر می بخشد.
مراقبت از پوست بی تردید جز موضوعات بسیار پر اهمیت در مبحث زیبایی به شمار می رود. گرچه می توان مراقبت از پوست را با اجرای اصولی ساده در خانه بدست آورد. راهکارهایی مانند شستشوی روزانه، استفاده از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب و … جز این دسته اصول هستند. اما امروزه روش های متنوعی در مراکز پوست و زیبایی ارائه می شوند که پاسخگوی نیاز آن دسته از افرادی است که قصد برخورداری از خدمات حرفه ای تر را دارند. از طرف دیگر، برخی پوستها دارای مشکلات پیچیده مانند جوشهای زیر پوستی مزمن، لک، اسکار (زخم) و مشکلات دیگر هستند. در این صورت ممکن است از مراقبت های خانگی نتیجه مطلوب را نگیرند.
بنابراین، تکنیکهای مراقبت تخصصی از پوست امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. یکی از این تکنیک ها، «فیشال» پوست صورت است. فیشال روشی بسیار کارامد است و مزایای متعددی برای پوست دارد؛ علی الخصوص به این علت که این روش برای پوست هر فرد منحصر بفرد بوده و بر اساس نیازهای پوستی آن فرد خاص انجام می شود.
                                                                 
مراحل فیشال
در ابتدا و قبل از هر اقدامی باید یک جلسه مشاوره داشته باشید تا متخصص زیبایی محصولات مورد استفاده در فیشال را با توجه به نوع و نیاز پوست شما تعیین کند. سپس، نوبت به اجرای آن می رسد. متخصصان مختلف مراحل مختلفی را نیز برای فیشال در نظر می گیرند و ممکن است ترتیب یا تعداد این مراحل در مورد افراد بنا به نظر متخصص تغییر کند. اما، بطور کلی، هر فرایند شامل 5 مرحله اصلی زیر است:
تمیز کردن
در مرحله اول، متخصص زیبایی، شوینده متناسب با پوست شما را روی صورتتان ماساژ داده تا هر گونه آلودگی، چربی یا بقایای آرایش را پاک نماید. سپس، با استفاده از پد پنبه ای یا پارچه ای شوینده را از روی پوست برمیدارد.انجام این مرحله به متخصص شما کمک می کند تا بر اساس نتایج پاکسازی، پوست شما را بهتر شناخته و ماسک مناسب تری را در گام آخر روی پوست شما بگذارد.
2-لایه برداری
در این مرحله، متخصص سلول ها و لایه های مرده پوست شما را با استفاده از یک کرم لایه بردار یا اسکراب از سطح پوست بر می دارد و یا با بخار آب اقدام به باز کردن منافذ پوست شما می نماید. انتخاب روش مناسب بسته به نظر درمانگر شما دارد.
3-استخراج
استخراج در فیشال به معنی تخلیه کردن منافذ پوستی است که بوسیله چربی یا سلول های مرده پوست بسته شده اند. این کار را می توان با دست یا با استفاده از ابزار مخصوص این کار انجام داد. بطور کلی، تخلیه نکردن منافذ پوست می تواند منجر به بروز آکنه یا جوش های سر سیاه روی پوست شود. بنابراین، این گام از مهم ترین مراحل یک فیشال مؤثر به شمار می رود.
4-ماساژ
گام بعدی در اجرای فیشال، ماساژ صورت و گاهاً گردن و ناحیه دکولته است. هر چقدر این ماساژ با اهتمام بیشتری از سوی متخصص شما صورت پذیرد، تأثیر گذاری آن بیشتر شده و حتی می تواند به گردش بهینه مایع لنفاوی در بدن کمک کند و فرایند سم زدایی بدن را تسریع بخشد
5-ماسک
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ماسک مناسب پوست شما بنا بر نیاز و مشکلات پوستی شما مشخص می شود.اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه باشد متخصص اغلب ماسک های با پایه خاک رس را روی صورت شما می گذارد و یا برای مقابله با خشکی پوست شما از ماسک آبرسان استفاده کند