ارتودنسی علم تشخیص و درمان دندان های نامرتب و نا هماهنگی استخوان فک می باشد. در گذشته بیشتر نوجوانان و جوانان خواستار ارتودنسی بودند اما امروزه ۳۰ درصد از بیماران ارتودنسی، بزرگسال هستند.
 ارتودنسی نامرئی، دستگاه های ارتودنسی بر روی دندانها مشاهده نمی شوند. به عبارت دیگر هنگامی که بیمار دهان خود را باز می نماید، دستگاه های ارتودنسی دیده نمی شوند. به علت دیده نشدن سیم های ارتودنسی، تقاضا برای داشتن ارتودنسی نامرئی بیش از گذشته در بیماران مشاهده می شود. ارتودنسی نامرئی به سه صورت ارايه میگردد که در ادامه به آنها اشاره می شود.
یکی از علت های اصلی محبوبیت این نوع درمان لوکس ارتودنسی، نامرئی بودن آن است که باعث عدم تداخل در فعالیت های روزانه شما می شود. با استفاده از الاینرها، دیگر سیم و براکت روی دندان های شما معلوم نیست و کسی متوجه آن نمی شود. این ویژگی باعث افزایش اعتماد بنفس شما و راحتی بیشتر می شود.
مزیت عمده برای استفاده کنندگان از ارتودنسی  نامرئی ، میزان راحتی این پروسه در از بین بردن فاصله بین دندان‌هاست. منظور از راحتی این پروسه، عدم وجود سیم‌ها برای چسباندن به دندان‌ها و عدم نیاز به مراجعه برای سفت کردن آن سیم‌هاست.
اقداماتی که لازم است بیمار برای نگهداری از ارتودنسی نامرئی خود انجام  دهد
                                                                  
 ✅زمانی که غذا می‌خورید آن‌ها را در بیاورید. 
✅پیش از استفاده از آن، دندان‌های خود را مسواک کرده و نخ دندان بکشید. 
✅از مصرف نوشیدنی‌هایی که رنگ مصنوعی دارند، بپرهیزید. 
✅خمیردندان و سفید کننده‌های خوب استفاده کنید. 
✅خودکار در دهان خود نگذارید. 
✅از قرص‌های دندانی برای تمیز کردن دندان استفاده نکنید. 
✅از قرار دادن قالب‌ها بر روی سطوح رنگی، خودداری کنید.
✅زمانی که از قالب استفاده نمی‌کنید، آن را در محافظ قرار دهید تا آسیب نبیند.
✅مدام آب بنوشید تا دهان و قالب‌های ارتودنسی نامرئی خود را تمیز کنید.
بیماری که تحت درمان باالاینر  قرار میگیرد هیچگونه سیم، بند، براکت فلزی یا سرامیکی روی دندانهای خود ندارد که بخواهد دچار آزردگی و زخم شدن بافت نرم داخل دهان شود
 لازم است 22 ساعت در شبانه روز از این الاینرهای شفاف  استفاده شود تا نتیجه لازم به دست آید. ناگفته نماند به دلیل شفاف بودن الاینرها و راحتی استفاده از آنها ، همکاری بیماران در طول درمان معمولا خوب است.
 توجه داشته باشید که الاینرهای شفاف جایگزینی برای ارتودنسی ثابت هستند پس باید تمام مدت روز از آنها استفاده نمایید. تنها زمان مجاز برای خارج سازی الاینرها در مواقع غذا خوردن و مسواک زدن می باشد. تنها در این صورت می توانید از موفقیت درمان مطمئن شوید