داشتن ناخن های کوتاه و شکسته میتونه هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روحی اذیتتون کنه. مسلماً دیدن این که ناخن هایی که کلی براشون زحمت کشیدین یهو بشکنند و یا سرعت رشدشون خیلی پایین باشه میتونه واقعاً اعصاب هرکسی رو به هم بریزه. ناخن هایی که شکستند می تونند دردناک باشد و یا اذیتتون کنند. اگه دلتون میخواد زودتر از این وضعیت فاصله بگیرید این مقاله رو از دست ندید.
اگر از افرادی هستید که اهل ناخن های مصنوعی و یا کاشت ناخن نیستند و بیشتر ترجیح می دید که ناخن های طبیعی داشته باشید و سلامت ناخن هاتون براتون خیلی مهمه، اینقدر زود بیخیال رویای داشتن ناخن های بلند و زیبا نشید. با مراقبت کافی و آموزش شما می توانید دارای ناخن های طبیعی و بلند و زیبا باشید. همونجوری که با مراقبت میشه به رشد موها کمک کرد ناخن ها هم نیاز به مراقبت دارند و این مراقبت ها آنقدرها هم سخت نیست در ادامه تعدادی از نکات ساده رو که بهتون تو این زمینه کمک میکنه لیست کردیم.
یک ناخن هاتون رو آبرسانی کنید.
نوشیدن آب به اندازه کافی روی خیلی از جنبه های سلامتی شما تاثیر داره. از موهاتون گرفته تا پوستتون و وضعیت جسمانیتون همه با کمبود آب در بدن تحت تاثیر قرار می گیرند و ناخن هاتون نیز از این امر مبرا نیستند. برای رشد سریع ناخن ها و البته اینکه ناخن های قوی داشته باشید باید بتونید بهشون به موقع و کافی ابرسانی کنید. اینکه بدنتون به حد کافی آب داشته باشه و دچار کم‌آبی نشده باشید به شدت ضروریه. پس برای اینکه به بدنتون خوب آبرسانی کنید تا رشد ناخن هاتون سلامتیتون و مو هاتون تاثیر مثبتی بگیرند از همین امروز شروع کنید و آب بیشتری بخورید .
اگه از اشخاصی هستید که زیاد نمیتونید آب بخورید و آب خوردن رو دوست ندارید خیلی راحت می تونید چیز های مورد علاقتون رو با آب قاطی کنید. از آب نارگیل گرفته تا اضافه کردن مقداری آب میوه طبیعی به آبتون تا طعم بهتری بگیره همه اش ممکنه.از هر چیزی که حس و حالتون رو برای نوشیدن آب بیشتر میکنه چشم پوشی نکنید. یک بدن سالم بدن یک بدنیه که به حد کافی بهش آبرسانی شده و برای رشد بهتر ناخن ها شما نیاز به یک بدن سالم دارید.
دو: میزان پروتئین دریافتی بدنتان را افزایش دهید
                                                     
خوردن حد کافی از پروتئین برای اینکه شما به طور کلی بدن سالمی داشته باشید به شدت ضروری است. برای اینکه تغذیه کافی داشته باشید و بدنتان دچار کمبود مواد مغذی نشود باید همیشه غذا های پروتئین دار و مواد حاوی پروتئین را در برنامه غذایی تان جای بدهید و از انها به صورت مرتب بهره ببرید.مصرف کم و ناکافی پروتئین می‌تواند روی روند رشد شما به طور کلی تاثیر منفی بگذارد.
از رشد موهایتان گرفته تا رشد ناخن های شما با کمبود پروتئین تحت تاثیر قرار میگیرد. در نتیجه اگر میخواهید ناخن های قوی و سالم داشته باشید که سخت میشکنند، مطمئن شوید که رژیم غذایی تان سرشار از پروتئین است و یا پروتئین مصرفی تان را برای اینکه به رشد ناخن های تان سرعت ببخشید افزایش دهید. یک حد کافی از پروتئین باعث می شود بدن شما روند سالم تری را در پیش بگیرد و در نتیجه سلامت و رشد موها و ناخن های شما نیز تحت تاثیر مثبت قرار می گیرند و علاوه بر سلامتی زیبایی شما نیز تاثیر مثبتی خواهد گرفت.
سه : استفاده از روغن ها و سرم های تقویت کننده پوشش ناخن
آبرسانی به پوست یکی از مهمترین بخش های هر روتین مراقبت از پوست و زیبایی است و مرحله آبرسانی شامل ریشه و پوستِ دور ناخن هایتان نیز می شود. استفاده از روغن ها و سرم هایی که این ناحیه را تقویت می کنند به شدت برای ناخن شما ضروری است. اگر از این روغن ها و سرم ها به طور مرتب استفاده کنید پوست اطراف ناخن شما قوی تر و محکم تر شده و در نتیجه ناخن شما نیز قوی خواهد شد و دیر تر خواهد شکست .
سرم ها و روغن های مخصوص ناخن باعث می شود ناخن هایتان سالم و انعطاف‌پذیر باشند. ناخن های خشک آسان تر شکسته میشوند ولی ناخن‌هایی که خوب آبرسانی شده‌اند دیرتر شکسته و بهتر نیز رشد می‌کند. پس در پروسه مراقبت از ناخن ها سرم ها و روغن ها را فراموش نکنید.