آيامن كانديد جراحی پلک(بلفاروپلاستی)می باشم؟
ازجراحی پلک كه يك جراحی زيبايی شايع در بيماران 30 ساله و بالاتر می باشد به طور اوليه برای مقابله با اثرات پيری پوست استفاده مي شود. به دنبال پير شدن پوست، به تدريج خاصيت الاستیسيتی خود را از دست می دهد و اين مساله در همراهی با كشش مداوم ناشی از جاذبه، منجر به پوست بيش از حدی می شود كه در پلک بالايی تجمع می يابد و باعث افتادگی پلک ها می شود.علت اوليه پير شدن پلك پاييني،شل شدن پوست و عضله زيرين مي باشد.بهترين كانديداها براي جراحي پلك،مردان و زنان بالغي مي باشند كه داراي بافتهاي سالم و عضلات سالم صورت و اهداف واقع بينانه برای بهبود بخشيدن پلک های بالايی و يا پايينی و منطقه اطراف آن می باشند. كانديداهای جراحی پلک شامل:

افرادسالم كه دارای بيماری تهديد كننده حيات نمی باشند

افراد با دیدگاه مثبت و اهداف ويژه در ذهن براي بلفاروپلاستی

افراد بدون بيماری جدی چشمی

اولين مرحله برای دريافتن اينكه آيا شما يک كانديدی برای جراحی پلک می باشيد مشاوره با يک فوق تخصص جراحی پلاستيک می باشد.

همچنین بايستی شما موارد زير را به اطلاع جراح زيبايی خود برسانيد:

بيماريهای چشم از قبيل آب سياه(گلوكوم)،چشم خشک يا جداشدگی شبكيه

اختلالات تيروئيدی از قبيل بيماري گريوز و تيروئيد كم كار يا پر كار

بيماری قلبی عروقی، فشار خون بالا يا ديگر اختلالات گردش خونی

ديابت

چگونه من برای جراحی پلک (بلفاروپلاستی)آماده شوم؟

آماده سازي براي جراحي پلك شامل:

تستهاي آزمايشگاهي يا يك ارزيابي باليني

مصرف داروهاي خاص يا تنظيم نمودن داروهاي فعلي شما

توقف خوب و مناسب سيگار كشيدن قبل از عمل جراحي

اجتناب از مصرف آسپيرين،داروهاي ضد التهابي و ديگر مكمل هاي گياهي به دليل خطر افزايش يافته خونريزي

 

 

 

 

چگونه جراحي پلك (بلفاروپلاستي)انجام مي شود؟

جراحی می تواند در برگيرنده پلك هاي بالايی، پلک هاي پايينی يا هر دو بر حسب اهداف جراحی و توصيه های جراح شما باشد.

جراحی پلک بالايی دربرگيرنده تعبيه برشهايی در چين طبيعی پلک فوقانی است كه باعث می شود كه محل برش در حاليكه چشم ها باز می باشد به خوبی مخفی شود. پوست اضافی و چربی بيرون زده برداشته می شود و برش بسته می شود.

يک جراحی كامل پلک فوقانی را می توان در عوض 60-45 دقيقه انجام داد. جراحان فوق تخصص پلاستيک می توانند جراحی پلک بالايی را با يک ليفت ابرو توام نمايند تا باعث دستيابی به نتايج بهينه جوانسازی در مواردی كه ابروها بسيار پايين می باشند، بشوند. جراحی پلک تحتانی می تواند باعث تصحيح شرايط و وضعيتهای پلک تحتانی با يک برش که دقيقا در زير خط رويش مژه داده می شود، بشود. پوست اضافی پلک تحتاني از طريق همين برش برداشته مي شود .جراح زيبايي شما همچنين مي تواند از يك برش مخفی شده در سمت داخل پلك تحتانی يا همان برش از طريق ملتحمه به عنوان يك تكنيک جايگزين برای تصحيح وضعيت ها و شرايط پلک تحتانی استفاده نمايد و چربی اضافی را برداشته يا توزيع مجدد نمايد.

اگراز رويكرد از طريق ملتحمه استفاده شود، هيچ نوع برش قابل رويتی وجود ندارد. اگر پلک های تحتانی شل باشند، همان حالتی كه در بسياري از افراد ميانسال ديده مي شود،جراح شما سفت نمودن پلک های تحتاني در همراهي با برداشتن پوست و يا چربی (كانتوپكسييا كانتوپلاستی) را پيشنهاد مي نمايد.جراحي پلک در صورتيكه هر دو پلک فوقانی و تحتانی در يک زمان انجام شود معمولا در عرض 2 ساعت كامل می شود. بطور تيپيک از يک ماده بی حسی موضعی در همراهی با تسكين هشيار استفاده می شود كه به آن twi light sleep گفته مي شود.

چه نتايجی را من می توانم انتظار داشته باشم؟
نتايج نهايی جراحی پلک شما در عرض چندين هفته ظاهر می شود.
درحاليكه جراحی پلک باعث متوقف شدن پيری چشمان شما نمی شود، عمل جراحی بطور تيپيک بسيار بادوام است. اثرات جراحی پلک بالايی می تواند براي چندين سال حتی تا آخر عمر دوام داشته باشد در حاليكه جراحی پلک تحتانی ندرتا لازم است كه تكرار شود. پيگيری توسط جراح زيبايی شما در همراهی با محافظت مادام العمری در مقابل نور خورشيد برای حفظ و نگهداری نتايج شما بسيار مهم می باشد.

چه مسائلی در ريكاوری مطرح می باشد؟

جراحی پلک معمولا به عنوان يک جراحی سرپايی انجام می شود. اگر چنين حالتی برای شما صورت پذيرفت بايستی شما يک فرد را به عنوان همراه داشته باشيد تا شما را به منزل برگردانده و در هنگام شب همراه شما باشد.

ترميم اوليه در سرتاسر اولين تا دومين هفته متعاقب جراحي شما می تواند شامل: تورم، خونمردگی، تحريک يا چشمان خشک، تحريک در محل برش ها باشد.
بسيار مهم است كه مراقبت دقيقی در برابر نور خورشيد انجام شود كه شامل عينک های آفتابی با شيشه تيره مي باشد تا زماني كه پروسه ترميم بطور كامل صورت پذيرد.

آياجراحي پلك(بلفاروپلاستي)ايمن مي باشد؟

تمامي اقدامات جراحی دارای درجاتی از خطر می باشد. اگر چه نادر می باشد، عوارض احتمالی متعاقب جراحی پلک شامل:

خونريزی

عفونت

چشمان خشک

تغيير رنگ غير طبيعی پوست پلک ها

عدم توانايی برای بستن كامل چشم ها

پوست پلک كه بصورت غيرطبيعک بسمت داخل يا خارج چين می خورد

كشش رو به پايين خط مژه اي پلک تحتانی

احتمال نابينايی(بسيارنادر)