بوتاکس یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین درمانهای زیبایی است. بوتاکس از نیش مارهای سمی به دست می اید و اگرچه ممکن است شنیدن این حرف شما را بترساند، اما نگران نباشید! بوتاکس برای سلامتی شما ضرری ندارد بلکه تنها به فلج کردن حدودی، عضلات مناطقی می پردازد که در آن بوتاکس تزریق شده است. افراد بسیاری از حدود 25 سالگی شروع به تزریق بوتاکس میکنند تا از ایجاد چین و چروک روی صورت جلوگیری کنند. اما به طور کلی نمیتوان بازه سن خاصی برای مصرف بوتاکس قائل شد، چرا که این ماده، تنها کاربرد زیبایی ندارد. ذکر این نکته ضروری است که به طور کلی هر ماده ای مانند فیلر یا بوتاکس باید بعد از 18 سالگی تزریق شوند.


بیشتر بخواتید : از چه سنی می توان از بوتاکس استفاده کرد ؟


از بوتاکس برای اهداف درمانی نیز استفاده میشود. با ما در مقاله امروز در مجله اینترنتی برترین ها همراه باشید تا درباره بوتاکس اطلاعات کافی کسب کنید. در انتهای این مطلب بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس در تهران معرفی شده است. همچنین اگر شما قصد انجام بوتاکس را دارید، نیاز است اقدامات لازم پیش و پس از تزریق را بدانید. پس این مطلب از سایت برترین ها همان مطلبی است که به آن نیاز دارید!

کاربردهای زیبایی بوتاکس

همانطور که ذکر شد نمی توان تنها یک کاربرد برای بوتاکس قائل شد چرا که از این ماده برای زیبایی، درمان و جلوگیری از تعریق نیز استفاده میشود. اگر مرور زمان یا ژنتیک یا تغذیه نامناسب سبب شده خط و خطوطی روی پیشانی یا اطراف چشم شما بیفتد، بوتاکس خط اخم و لبخند شما را رفع خواهد کرد. البته علاوه بر استفاده معمول که اکثریت از آن آگاهی دارند، بوتاکس در صنعت زیبایی کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  •  برای بالا بردن ابرو نیز گاهی از بوتاکس استفاده میشود. البته به طور کلی پزشک متخصص، بوتاکس را چند میلی متر بالاتر از نقطه ای که قصد دارید ابرو شما نشان داده شود، تزریق می کند. چرا که بوتاکس به مرور زمان در پوست حل میشود. 
  •    ما پیش از این روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی برای تغییر فرم بینی را برایتان ذکر کرده ایم که از طریق این لینک می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما جالب است بدانید از بوتاکس برای تغییر فرم نوک بینی و بالا کشیده شدن این بخش، نیز استفاده می شود.
  • ​  در برخی افراد، هنگام خندیدن بخش زیادی از لثه، نمایان است. به این نوع از خندیدن، گامی اسمایل یا لبخند لثه ای نیز گفته می شود. در چنین شرایطی میتوان از بوتاکس برای کاهش میزان نمایش لثه در هنگام لبخند زدن، استفاده کرد.

کاربردهای درمانی بوتاکس

·        نام اصلی بوتاکس، سم بوتولینوم است. این ماده برای افرادی که به سردردهای میگرنی دچار میشوند و درمان های معمولی روی آن ها جوابگو نیست، بسیار موثر واقع میشود. پزشکان در شرایطی که فرد بیمار با استفاده از داروهای رایج درمان نشود، تزریق بوتاکس را پیشنهاد می کنند.


بیشتر بخوانید : بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟


 اگر شما جزو افرادی هستید که با کوچکترین فعالیتی، خیس عرق می شویم مخصوصا در فصول گرم سال این حجم از تعرق برایتان آزاردهنده می شود، پیشنهاد برخی پزشکان استفاده از بوتاکس در نواحی ای مانند زیر بغل و کف دست و پا است. ابته مد نظر داشته باشید که انجام این کار بسیار حساس بوده و باید حتما زیر نظر متخصص انجام گردد. در این مورد بوتاکس به جای اینکه در داخل عضله تزریق شود در داخل پوست زیر بغل تزریق می‌شود و شروع اثر آن برای جلوگیری از تعریق، حدود ۳ روز و ماندگاری آن حدود ۵ تا ۷ ماه است و اگر تزریق آن به‌طور مرتب تمدید شود، ماندگاری آن تا حدود ۱۶ ماه به طول خواهد انجامید.

عوارض انجام بوتاکس

این روش غیر تهاجمی بوده و بدون درد و خونریزی انجام می گردد. تنها ممکن است تا چند ساعت یا بسته به میزان حساسیت پوست افراد، تا چند روز، محل تزریق بوتاکس قرمز بوده و التهاب داشته باشد. گاها پیش از تزریق، پزشک ناحیه مدنظر را با کرم های موضعی مانند زایلاپی بی حس می کنند تا شما درد ناشی از فرو رفتن سوزن در پوست را احساس نکنید.

در خاطر داشته باشید که اگر تزریق بوتاکس در ناحیه درست انجام شود و توسط دستان ماهری اتفاق بیفتد، خطر و عوارضی پس از تزریق شما را تهدید نمیکند. اما اگر در محیط های غیر تخصصی مثل آرایشگاه ها انجام گیرد ممکن است خطراتی مانند پارگی عروق خونی شما را تهدید کند.


بیشتر بخوانید : سوالات متدوال درباره بوتاکس


از روزی که بوتاکس را تزریق میکنید بین 2 روز تا 2 هفته به طول می انجامد تا اثرات آن را روی پوست احساس کنید. بسته به اینکه چه برندی استفاده می کنید و نوع پوست شما چیست، بوتاکس میتواند بین 3 تا 6 ماه ماندگاری داشته باشد

انواع بوتاکس که  تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارند:

  • دیسپورت ساخت کشور انگلستان
  •  زئومین ساخت کشور آلمان
  •   نورونوکس ساخت کشور کره
  •   مصپورت و دیستون ساخت کشور ایران هستند که به نسبت سایر برندها با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کننده قرار میگیرند.
     

پزشک شما با توجه به سن، نوع پوست، ناحیه تزریق و کاربرد درمانی یا زیبایی می تواند بهترین برند متناسب با بودجه شخصی تان را به شما پیشنهاد کند. در این زمینه از علم او بیشتر میتوانید بهره ببرید.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

در اصل میتوان گفت اگر شما دچار خط و خطوطی روی صورت خود خصوصا در ناحیه پیشانی، خط لبخند و گردن هستید و بالای 18 سال سن دارید میتوانید از بوتاکس استفاده کنید تا به چهره دلخواه خود دست یابید. این روش تقریبا برای تمامی افراد مناسب است اما گروهی نیز هستند که منع مصرف بوتاکس دارند. از جمله این افراد می توان به دسته های زیر اشاره کرد:

  •  اگر از آخرین دوز واکسیناسیون شما کمتر از دو هفته می گذرد.
  •  اگر در دوران بارداری هستید یا در دوره شیردهی قرار دارید.
  •  اگر داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید.
  •  اگر فردی در خانواده شما به بوتاکس حساسیت دارد، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.
  •  اگر به پروتئین گاوی حساسیت دارید
  •  اگر به بیماری های خاص مانند ام اس و یا نارسایی کلیوی و قلبی دچار هستید


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : مراقبت از پوست در تابستان، چه نکاتی به سلامت پوست کمک می کند؟


اقدامات لازم پیش از تزریق بوتاکس

اگر پوست حساسی دارید و احتمال کبودشدگی برای شما بالا است. بهتر است حدود دو هفته پیش از اقدام به انجام بوتاکس از خوردن داروهایی که رقیق کننده خون هستند، مانند آسپرین و ایبوبروفن خودداری کنید. اگر بوتاکس در ناحیه صورت انجام میگیرد، پوستتان باید تمیز باشد و از انجام آرایش در این روز خودداری کنید.

اقدامات لازم پس از تزریق بوتاکس

در حقیقت باید گفت بعد از تزریق شما ممنوعیت خاصی را تجربه نخواهید کرد. مگر در بیست و چهار ساعت نخست پس از تزریق. در این مدت زمان نباید برخورد زیادی با آب داشته باشید. بنابراین از استحمام و حضور در استخر یا سونا و جکوزی خودداری کنید. به هیچ وجه محل تزریق را ماساژ ندهید حتی اگر درد احساس کردید. چرا که ممکن است با حرکات دست، بوتاکس به نواحی که نمی خواهید، حرکت کند.

در این مدت از ورزش کردن و پیاده روی هم خودداری کنید. برخی از پزشکان به شما توصیه می کنند چهار پنج ساعت پس از تزریق دراز نکشید و خم نشوید. تمامی این مراقبت ها برای آن صورت می گیرد که شما بهترین نتیجه را حاصل کنید. تورم و کبودی‌های موجود در ناحیه تزریق با استفاده از کمپرس یخ کمتر میشوند.

هزینه انجام بوتاکس چقدر است؟

در نظر داشته باشید که هزینه بوتاکس به توجه به میزان مورد نیاز شما که با سی سی اندازه گیری میشود، تعیین میگردد. عوامل دیگری نیز مانند میزان مهارت و شهرت پزشک زیبایی، محل قرارگیری مطب او، متد مورداستفاده، نوع پوست و سن شما نیز از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت بوتاکس هستند. بنابراین نمی توان قیمت واحدی برای انجام این کار مشخص کرد.


بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس در زیر بغل، بهترین راهکار برای خوشبویی در تابستان


در ابتدای تابستان 1400 هزینه انجام بوتاکس در تهران از حدود 900 هزار تومان تا نزدیک 3 میلیون تومان برآورد می شود. اگر چروک های ناحیه مد نظر شما بیش از اندازه مشخصی باشد نیاز به تکرار بوتاکس زودتر از بازه 3 ماهه است. در این صورت هزینه تمدید تزریق این ماده را نیز در نظر داشته باشید.

معرفی بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس

این روزها که تب و تاب زیبایی به علت وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار داغ است. افراد سودجوی یاید اقدام به پخش آگهی های فریبنده با قیمت های نازل میکنند. اما این افراد در نظر ندارند که تزریق نادرست هرگونه ماده زیبایی اعم از بوتاکس و فیلر و ژل ممکن است حتی خطرات جانی به همراه داشته باشد.
بنابراین شما خواننده گرامی نیز به آگهی هایی که زیاد از حد معمول ارزان به نظر می رسند، بی اعتنا باشید. بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس جایی است که پزشکان متخصص زیبایی در آن فعالیت داشته باشند و شما قادر به دیدن نمونه های قبل و بعد واقعی از این افراد باشید. از طریق این لینک میتوانید به چند مرکز از بهترین مراکز تزریق بوتاکس در تهران هستند، دسترسی داشته باشید.
همه روزه در مجله اینترنتی برترینها، مقالات جالبی درباره زیبایی، لایف استایل و فشن و پزشکی منتشر میشود که خوشحال میشویم آنها را دنبال کنید.

سپاس از همراهی شما تا پایان این مقاله