تزريق بوتاكس براى درمان تعريق بيش از حد زير بغل، كف دست و پا
بوتاكس از طريق قطع ارتباط اعصاب محرك سمپاتيك با غدد عرق، مانع ترشح عرق مى‌شود و در صورت تزريق صحيح، آنقدر مؤثر است كه باعث خشك شدن كامل موضع مى‌شود؛ به همين علت نتيجه درمان براى مبتلايان به تعريق بيش از حد كه مدت‌ها، از احساس خيسى ناشى از عرق، رنج می‌بردند، بسيار رضايت‌بخش است. بوتاكس بايد در قسمت عميق درم، جايى كه غدد عرق قرار دارند، تزريق شود.

تعداد تزريق بستگى به وسعت ناحيه مبتلا دارد، بطور متوسط در هر سانتى‌متر مربع پوست يك تزريق انجام مى‌شود؛ گرچه می‌توان بصورت دستی، تزریق کرد ولی بهتر است تزريق با گان مزوتراپى انجام شود تا دارو، به‌مقدار مناسب و در عمق مناسب پوست تزريق شود و درد ناشى از تزريق هم، به حداقل برسد. این روش معمولاً درد ندارد ولی درصورت حساسیت بیمار، بیحسی موضعی اعمال می شود.

 

 

٢٤ تا ٤٨ ساعت بعد از تزريق، تأثير بوتاكس در قطع ترشح عرق شروع شده و تا يك هفته كامل مى گردد.دو هفته بعد، پوست ناحيه مبتلا، مورد ارزيابى قرار مى‌گيرد و در صورت مشاهده نقاطى كه ترشح عرق در آن‌ها ادامه دارد، تزريق بوتاكس در آن نقاط انجام مى‌شود. هدف درمانى؛ خشك شدن پوست و توقف ترشح عرق است. اثر بوتاكس  ٩ تا ١٢ ماه باقى مى‌ماند و بعد از چند نوبت تزريق (تقریبا سالی یکبار)، تعريق تا حد زيادى كاهش خواهد يافت، بطوريكه مختصر تعريق باقى مانده، با درمان دارويى موضعى به خوبى قابل كنترل خواهد بود.