دریافت كافی كلسیم برای جلوگیری از ابتلا به پوكی استخوان ضروری می باشد یاد بگیرید چگونه كلسیم را در رژیم خود افزایش دهید حتی اگر لبنیات دوست ندارید یا نمی توانید مصرف كنید.

تحقیقات نشان داده اغلب ما هر چه مسن تر می شویم از مصرف شیر خودداری میكنیم كه این یك اشتباه بزرگ است.گنجاندن لبنیات در رژیم شما هنوز هم بهترین راه برای حفظ مقدار كلسیم دریافتی است مگر این كه شما جز آن دسته از افرادی هستید كه نمی توانند قند لاكتوز موجود در شیر را تحمل كنید یا اینكه گیاهخوار باشید.یك خبر خوب :ترس ناشی از چاق شدن بر اثر مصرف لبنیات كه خیلی از افراد درگیر آن هستند اشتباه جا افتاده است چون در واقع یك شیر بدون چربی و 2 درصد چربی، مقدار كلسیم بیشتری از یك شیر پر چرب را دارا هست.و اما شمایی كه از شیر متنفرید نگران نباشید ماست،پنیر ،كره و بستنی هم منابع خوب كلسیم هستند.


روی استحكام تمركز كنید
كلسیم آنقدر ماده مغذی كلیدی هست (و مطالعات نشان داده كه خیلی از ما كمبود كلسیم داریم) كه خیلی از مواد غذایی امروزه برای افزایش كلسیم دریافتی غنی شده اند.

کشک یکی از محصولات کاملا ایرانی گرفته شده از ماست با ماندگاری زیاد می باشد . کشک در روش سنتی از ماست بدون چربی و یا دوغ باقی مانده پس از کره گیری آماده می گردد. کشک خشک دارای ۵۵ تا ۷۵ درصدپروتئین می باشد.

 کشک همچنین از خواص شیر برخوردار است  و دارای مواد معدنی کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B3) می باشد. از آن برای تغییر طعم غذاهای ایرانی بسیاری مانند آش رشته، کشک بادمجان، کله‌جوش و… استفاده می شود. برای کاهش گرسنگی مفید است .

سعی کنید از کشک جامد استفاده نمایید و کشک مایع را حدود 20 دقیقه جوشانده شود.

 

 

خواص کشک برای لاغری
در کشک هیچ گونه مواد قندی موجود نیست لذا برای رژیم لاغری مفید است. استفاده از مقداری کشک قبل از غذا موجب کاهش اشتهای افراد می شود و از آنجا که محتوای مواد سفید نیرو بخش می باشد و هیچ گونه مواد قندی در آن نیست باعث چاقی نمی گردد .
خواص کشک برای بدنسازی

کشک حاوی تمامی اسید آمینه های مورد نیاز بدن است و همچنین می دانید پروتئین نقش مهمی در بدن دارا می باشد و کمبود آن عوارض زیادی دارد . مهم ترین نقش پروتئین ها در بدن حفظ بافت ها و تولید آنها است ، لذا چون بدنسازان علاقه به پرورش اندام و تقویت عضلات دارند باید بدانند که با ورزش های سنگین نیاز به پروتئین افزایش می یابد در نتیجه  ورزشکاران و بدنسازان باید کشک را در وعده غذایی یا میان وعده همراه آجیل و تخم مرغ میل نمایند.