یکی از عوامل نارضایتی جراحی زیبایی، بحث عضله است. زیر پوست و لایه چربی که در شکم است بافت عضلانی داریم که یکی از علت های بزرگی شکم، جلو آمدن و شلی این عضله است. خیلی مهم است که در حین جراحی به این مساله دقت داشته باشیم تا این شلی عضله در قسمت­های مختلف شکم مانند بالا و پایین ناف و خارج از ناف متناسب با هم سفت شود. یعنی بعد از اینکه عمل جراحی شکم مشاهده می­شود که پایین ناف کاملا عقب و سفت است ولی بالای ناف جلو آمده و حالت بد شکل و دفرمه به شکم می­دهد، این مشکل زمانی پیش می­آید که در حین عمل عضله بالای ناف متناسب با عضله پایین ناف سفت نشده و این ناهماهنگی باعث می­شود که شکم فرم غیرطبیعی پیدا کند و باعث نارضایتی بیمار شود.

نکته مهم در قسمت عضله شکم این است که فردی که عمل جراحی شکم برای وی انجام می­شود به حالت خوابیده روی تخت قرار می گیرد که همیشه به این حالت نیست بلکه بعدا برای مشاهده نتیجه جراحی شکم در پوزیشن های مختلف خوابیده، نشسته و ایستاده این جراحی را نگاه و بررسی می کند، که در همه این حالت­ها، شکل و فرمت شکم باید خوب باشد.
نکته مهم برای به وجود نیامدن این مشکل این است که شلی عضله در قسمت­های مختلف شکم باید در تخت جراحی در پوزیشن­های مختلف به حالت نیمه نشسته و خوابیده بررسی شود که اگر در این حالت­ها عضله شل بود سفت شود تا بیمار از این وضعیت سود ببرد.

 


دومین بحثی که باعث نارضایتی و مشکل برای جراحی زیبایی شکم می­شود خط برش است. برش باید در یک جای استاندارد باشد به طوری که وقتی فرد لباس زیر می­­پوشد خط برش دیده نشود.
اگر خط برش بالاتر از این محل باشد فرم بدی به شکم می­دهد و فرد هر لباسی که می­شود این خط بالاتر و مشخص است و برای شخص آزار دهنده است.
سومین بحث بسیار مهم محل و شکل ناف است. ناف طبیعی فقط یک سوراخ نیست که وسط شکم قرار دارد بلکه انحناهای ناف باید در حین عمل ساخته شود تا  این ناف بجز زیبا بودن، طبیعی هم باشد و در موقعیت و محل مناسب که در خط وسط شکم است قرار گرفته شود، چون اگر به سمت چپ و راست باشد مشکل در کل شکم ایجاد می­کند.
برای اینکه ناف بعد از عمل کامل در خط وسط شکم باشد به تنظیم و سفت کردن عضله که دقیقا در خط وسط شکم باشد و اگر سفت کردن عضلات کمی به چپ یا راست انحراف پیدا کرده باشد به طبع آن ناف هم به سمت راست و چپ منحرف خواهد شد و در نتیجه بد شکل خواهد شد.
– مبحث چهارم در جراحی شکم این است که میزان چربی برداشته شده از شکم باید متناسب باشد. آن چیزی که باعث زیبایی در هر جراحی زیبایی می­شود، تناسب قسمت­های مختلف با هم است. به طور مثال اگر چربی پایین ناف زیاد برداشته شود و بالای شکم کمتر برداشته شود باز عدم تناسب باعث عدم زیبایی می­شود و این مساله بسیار مهم است و در انتها پوستی که برداشته می­شود باید به صورت قرینه از دو طرف برداشته شود تا خط برش در دو طرف ناف در یک راستا و صاف باشد. بعضی از افراد نیاز به عمل ابدومینوپلاستی یا لیفت کامل شکم دارند ولی به اشتباه مینی­ابدومینوپلاستی انجام می­دهند در صورتی که پوست بالای ناف هم شل بوده است که سفت نمی­شود و فقط شلی پایین ناف سفت می شود و این عدم ناهماهنگی باعث ایجاد مشکل بعد از عمل زیبایی خواهد شد.