انواع جراحی لاغری

امروزه روش های بسیاری برای لاغر شدن افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌بنر وجود دارد که یکی از معروف ترین و محبوب ترن روش ها جراحی است که خود جراحی لاغری چندین نوع دارد که در این مقاله سعی داریم به معرفی این روش ها بپردازیم.

سوال هایی که قبل از انجام عمل لاغری باید از خود بپرسید:

آیا روش های ساده تر را امتحان کرده اید؟

اگر روش هایی مثل ورزش کردن و رژیم های لاغری را حداقل برای 6 ماه امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید می‌توانید سراغ عمل های لاغری بروید.

قبل از اقدام به عمل لاغری حتما این سوالات را از خود بپرسید:

آیا به روانشناس مراجعه کردید؟

در بسیاری موارد چاقی مفرط فرد به علت افسردگی و پرخوری است که در این شرایط فرد باید به روانشناس مراجعه کند تا مطمئن شود مشکل روحی و روانی منجر به چاقی ندارد سپس برای عمل لاغری اقدام کند.

انتظارتان از جراحی لاغری چیست؟

برخی بیماران انتظار دارند پس از عمل لاغری به سایز ۲ برسند و یا هیکلی شبیه به مربی بدنسازی شان داشته باشند.

اما این انتظارات خیالی بوده و نشان می دهد که بیمار آمادگی لازم را برای انجام جراحی لاغری ندارد.

همچنین بیمارانی که نمی توانند دست از خوردن نوشابه یا کشیدن سیگار بردارند نیز جزء این دسته بوده و پرچم قرمزی هستند که نشان می دهد آنها نمی توانند کاندید خوبی برای جراحی لاغری باشند.

آیا مبتلا به بیمار های ناشی از چاقی هستید؟

خیلی از بیماری ها مثل دیابت ، آپنه ی خواب ، فشار خون بالا ، کلسترول می‌تواند ناشی از چاقی مفرط فرد باشد که در این شرایط فرد می‌تواند اقدام به جراحی لاغری کند.

 

 

حالا اگر به این نتیجه رسیده اید که باید عمل لاغری انجام دهید بهتر است با انواع جراحی های لاغری آشنا شوید:

لاغری به روش بالون معده:

بالون معده نوعی جراحی لاغری محدود کننده است که در آن یک بالون (خالی از باد) از طریق دهان درون معده قرار می گیرد. پس از جاگذاری بالون، آن را با محلول نمکی پر می کنند که باعث می شود فرد احساس سیری کند و حس گرسنگی وی مهار شود. از طرفی نکته ی مثبت این جراحی آن است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد و بالون موقتی است که می تواند تا ۶ ماه در معده باقی بماند. بیمار می تواند ۱۰ درصد از وزن اضافه ی خود را طی این مدت کم کند.

لاغری به روش بای پس معده:

در این روش معده شما توسط جراحی به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم می‌شود این کار برای روده هم انجام می‌شود یعنی روده هم تقسیم به دو قسمت بزرگ و کوچک می‌شود سپس قسمت کوچک معده به قسمت کوچک روده وصل می‌شود ولی قسمت های بزرگ معده و روده از بدن خارج نمی‌شوند بلکه در بدن باقی مانده و به کار خود ادامه می‌دهند. این عمل باعث می‌شود معده شما حجم کمتری برای غذا خوردن داشته باشد و چون از طول روده کاسته شده پس مواد مغذی کمتری از غذا جذب بدن شما می‌شود که باعث لاغری شما می‌شود.

لاغری به روش اسلیو معده:

این روش مشابه روش قبلی است با این تفاوت که تنها معده مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد و قسمت بزرگ معده از بدن خارج می‌شود. این روش نسبت به روش قبلی هم هزیه کمتری دارد هم عوارض کمتری دارد و هم مدت زمان این عما نسبت به عمل بای پس کوتاه تر است.

لاغری به روش لیپوماتیک:

عمل لیپوماتیک، درواقع نوعی لیپوساکشن است که درد و عوارض بسیار کمتری دارد. هدف از جراحی لیپوماتیک، خارج کردن بافت‌های چربی اضافه از زیر پوست و لاغر کردن اندام‌های بدن است. در این روش بافت های چربی که در زیر پوست شکم انباشته شده اند توسط دستگاه لیپوماتیک از بدن خارج می‌شوند که در ادامه می‌توان این چربی ها را به باسن منتقل کرد و باعث زیبایی اندام شد.

آیا می‌دانید تمام این روش ها در کلینیک زیبایی آوین توسط دکتر شهریار عزیزی و شاپور عزیزی به بیماران ارائه می‌شود!

مشاهده اطلاعات دکتر شهریار عزیزی (فوق تخصص اسلیو معده)

مشاهده اطلاعات دکتر شاپور عزیزی (فوق تخصص جراحی لیپوماتیک)