چاقی مفرط دارید و همزمان به شدت با مشکل کمر درد مواجه هستید؟ آیا می‌دانید که دلیل اصلی کمردرد و درد مفاصل شما همین چاقی مفرط است؟ آیا می‌دانید تا زمانی که لاغر  نشوید همچنان باید از این دردها رنج ببرید؟ و در نهایت آیا می‌دانید که موثرترین و بهترین درمان کمردرد و درد مفاصل عمل جراحی لاغری است؟

عمل جراحی لاغری چگونه به درمان کمردرد و درد مفاصل کمک می‌کند؟

برای خلاص شدن از شر کمر درد و درمان چاقی در وهله اول باید ورزش کرد. اما یک شخص که با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می‌کند و چیزی بیشتر از ۴۵ کیلو اضافه وزن دارد چطور می‌تواند ورزش کند؟ ورزش برای چنین شخصی جز اینکه درد را بیشتر کند چه فایده ای برایش دارد؟

یکی از راه های درمان کمردرد و درد مفاصل ورزش است، اما.

ورزش می تواند باعث تحریک بیشتر مفاصل شود. به همین دلیل باید برای درمان کمردرد، چاقی و درد مفاصل با هم راه دیگری را در پیش گرفت. نتیجه تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این راه چیزی جز انجام عمل جراحی لاغری نیست. این عمل یکی از جدیدترین روش های درمان دائمی کمر درد و پیشگیری از بروز بیماری هایی مثل آرتروز و تحلیل رفتن مفاصل است. که توسط جراح لاغری انجام داده می‌شود.

عمل اسلیو نقش موثری در درمان چاقی، کمردرد و درد مفاصل دارد

طی یک مطالعه که اخیرا انجام شد، مشخص شده که ۸۱ درصد از بیماران چاقی که کمر درد داشته اند بعد از عمل اسلیو معده با درمان کمردرد و کاهش درد مفاصل همراه بوده اند. در مطالعه دیگر که روی تعدادی از بیمارانی که عمل جراحی بای پس معده را انجام داده اند، مشخص شده که حدود ۷۵ درصد بیماران با درمان قطعی هر دو درد مواجه بوده اند.

 

 

عمل بای پس معده کیفیت زندگی بیماران چاق را بهبود می بخشد

یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز نتایج مشابهی را به دست آورد. محققان از بین ۳۸ بیمار چاق با کمردرد شدید که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفتند، دریافتند که:

  • ۴۴ درصد از بیماران دردشان به شدت کاهش یافته
  • کیفیت زندگی ۵۸ درصد افزایش یافته است
  • ناتوانی های مربوط به کمردرد ۲۴ درصد کاهش یافته است

هرچه چاقی شما بیشتر باشد، عمل لاغری بهتر کمردرد شما را درمان می‌کند

به طور کلی، محققان مختلف ارتباط مستقیمی بین جراحی لاغری و شدت درد پیدا کرده اند. بیمارانی که وزن بیشتری از دست داده اند، نسبت به افرادی که وزن کمتری داشتند از پیشرفت بیشتری برخوردار بودند.

سایر روش های جراحی لاغری برای درمان کمردرد و چاقی عبارتند از:

  • بای پس روده
  • حلقه معده
  • بالون معده
  • باندینگ معده
  • پلیسه معده
  • و

شما می‌توانید با انجام جراحی لاغری برای همیشه از درد مفاصل و کمر درد در امان باشید.

برای دریافت مشاوره جراحی لاغری به صفحه شخصی دکتر شهریار عزیزی مراجعه کنید.(برای مشاهده کلیک کنید)