درباره سمعک
تکنولوژی سمعک در سال های اخیر پیشرفت بسیاری کرده است.این روزها طیف وسیعی از سمعک ها را میبینیم  که همگی از کمپانی های توانمند در زمینه تولید سمعک های دیجیتالی, هوشمند و وایرلس با عملکرد بالا می باشند.  
به طور کلی هدف سمعک تقویت صدا و رساندن آن با وضوح بالا به فرد است. افراد کم شنوا بدون استفاده از سمعک مشکلات زیادی در برقراری ارتباط با محیط اطراف دارند و از شنیدن بسیاری از صداها محروم می مانند.این مشکلات به مرور زمان ممکن است باعث منزوی شدن فرد کم شنوا شود, چرا که ارتباطش با محیط پیرامون دچار اختلال می شود.استفاده از سمعک متناسب با افت شنوایی فرد که توسط ادیولوژیست تجویز و تنظیم می شود از مشکلات احتمالی فرد کم شنوا جلوگیری می کند.
همه سمعک ها شامل این اجزا اصلی می باشند:
 1- میکروفون
 2- بلندگو
 3- باتری
 4- کنترل کننده صدا
 5- پلت فرم پردازشی
 6- پوسته
سمعک ها انواع مختلفی دارند که بر اساس درجات مختلف افت شنوایی و نیاز های متفاوت افراد کم شنوا طراحی شده اند.

 


در مجموعه سمعک استور سمعک های متناسب با افت شنوایی و نیاز هر فرد از بهترین برند های روز دنیا تجویز می شوند.این برندها شامل:
 
Widex:  
ویدکس ششمین تولیدکننده بزرگ سمعک در جهان است.این شرکت دانمارکی در سال 1956 تاسیس شد و هنوز متعلق به بنیانگذاران اصلی این شرکت است.سمعک ویدکس تقریبا درکشور 100 فروخته می شود.این شرکت طیف گسترده ای از سمعک های دیجیتال را توسعه داده و اولین سمعک 100% هوشمند را در سال 1995 عرضه کرده است.


Beltone:
 
 کمپانی بلتون به طور رسمی در سال1940شکل گرفت. در سال2000  با خرید کمپانی بلتون توسط گروه(GN) ترکیبی از تکنولوژی برتر سمعک و خدمات باعث رضایت هرچه بیشتر بیماران گردید.
در سال 2015 بلتون, هفتادوپنجمین سال تاسیس اش را با معرفی Legend جشن گرفت. شنوایی سه بعدی برترین تکنولوژی حال حاضر در میان تمامی برندهاست که کاربران سمعک های بلتون از آن  لذت می برند.همچنین سمعک بلتون با داشتن تنوع بسیار زیاد در محصولات و در اختیار داشتن دانش مورد نیاز برای طراحی و ساخت انواع تکنولوژی سمعک و همچنین داشتن نمایندگی های متعدد در کشورهای مختلف و کشور ایران, گزینه ای مناسب برای کاربران سمعک به شمار می رود.


Siemens:
 
شرکت زیمنس یکی از شرکت های بزرگ در زمینه قطعات الکترونیکی است.شروع کار زیمنس از حدود 160سال قبل می باشد.سی سال پس از تاسیس شرکت, زیمنس وارد بازار سمعک شده است.ورود زیمنس به این عرصه با اختراع فونوفور بود که این وسیله جهت آسان کردن استفاده از تلفن برای افراد کم شنوا بود.هم چنین اولین سمعک جیبی دنیا توسط زیمنس اختراع شد و بعد از اختراع سمعک جیبی, زیمنس برای کوچک تر کردن این سمعک اقدام به طراحی سمعک پشت گوشی نمود.سپس در ادامه تلاش های این شرکت در زمینه وسایل کمک شنوایی, در سال1966 اولین سمعک داخل گوشی ساخته شد.
طبق آمار از هر چهارنفر کاربر سمعک, یک نفر سمعک زیمنس را تجربه کرده است.
 
Rexton:
 
رکستون نام یکی از معروف ترین برندهای تولیدکننده سمعک است.این برند برای اولین بار در سال1955توسط شرکت رکستوندر شهر زوریخ سوییس محصولات شنیداری خود را تولید و عرضه  کرد.محصولات شرکت رکستون به دلیل شفافیت بالای صدا با استقبال زیادی از سوی مشتریان مواجه شدند. سمعک رکستون در ایران از دهه50 و 40شناخته شده است. بعدها شرکت زیمنس آلمان امتیاز شرکت رکستون را می خرد و از آن پس سمعک رکستون به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت زیمنس, زیر نظر آن شرکت فعالیت می کند.با این حال سمعک های زیمنس و رکستون کاملا یکی نیستند و هنوز دو برند جداگانه محسوب می شوند.سمعک های رکستون در انواع شکل ها و مدل های مختلف ارایه می شوند.


AM:  
 
تاریخچه تولید سمعک A&M به اوایل قرن بیستم میلادی برمی گردد.این سمعک در سال1987به گروه زیمنس پیوست و هم اکنون یکی از زیرشاخه های اصلی کمپانی زیمنس است.


Audio Service:
 
کمپانی ادیوسرویس بخشی از کمپانی بزرگ زیمنس است و این سمعک آلمانی هم اکنون در بیش از45 کشور جهان نمایندگی فعال دارد.اولین سمعک های ارائه شده توسط این شرکت, سمعک های داخل گوشی با ظرافت بسیار بالا بودند. ادیو سرویس با حدود 40 سال سابقه, در کشور آلمان مقبولیت بالایی دارد.