اصلاح طرح لبخند چیست؟
برای نظر دادن اولین باش!
لبخند زیبا اولین تصویری است که اطرافیان از چهره شما به یاد خواهند داشت و می تواند نقش زیادی را در بالا بردن اعتماد به نفس و روابط اجتماعی شما داشته باشد افراد بسیاری هستند که از لبخند خود رضایت کافی ندارند و این موضوع اعتماد بنفس آنها را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.اما خبر خوب اینکه در دندانپزشکی زیبایی شما می توانید مشکلات مربوط به دندان های خود را با دندانپزشک متبحر خود مطرح کرده،تا با مشاوره بهترین روش درمان برای شما در نظر گرفته شود و سلامتی، ظاهر و عملکرد دندان هایتان تجدید شود و به دنبال آن زیبایی صورت و اعتماد به نفس برایتان به ارمغان بیاورد.
 
اصلاح طرح لبخند چیست؟
منظور از اصلاح طرح لبخند استفاده از مجموع روش های زیبایی است تا در نهایت فرد لبخندی زیبا داشته باشد. طراحی لبخند یک برنامه درمانی کاملاً سفارشی است که برای رفع نیازها و اهداف شخصی هر بیمار به‌ طور انحصاری برای همان فرد طراحی می‌شود . در هنگام مشاوره شخصی ، دندانپزشک تشخیص می‌دهد که آیا شما برای انجام اصلاح طرح لبخند کاندید مناسبی هستید یا خیر .پزشک برای آگاهی از اهداف هر فرد به کمک تکنولوژی پیشرفته، دندان ها و فک شما را معاینه می‌کند .
 
اصلاح طرح لبخند به چه چیز هایی بستگی دارد ؟
اصلاح طرح لبخند برای همه ی افراد به یک صورت نمی باشد و طرح خاصی نیست که برای همه ی افراد به صورت واحد اجرا شود .
انجام دادن این کار تا حد زیادی بسته به اجزای صورت شما و نوع پوست, رنگ مو, رنگ دندان, نمای دندان و بافت لثه و موارد بسیار دیگری می باشد که دندان پزشک زیبایی باید در نظر بگیرد. برای داشتن یک لبخند زیبا باید این اجزا در بهترین حالت ممکن باشند.
 
چه کسانی کاندیدای مناسبی برای اصلاح طرح لبخند هستند؟
برای اینکه بیمار صلاحیت انجام طرح لبخند را دارا شود حتما باید از سلامت دهانی خوبی برخوردار باشد و نباید هیچ‌گونه پوسیدگی و بیماری لثه در دهان فرد وجود داشته باشد،بنابرین اگر شما دندانها و لثه سالمی دارید اما از لبخند خود راضی نیستید میتوانید گزینه مناسبی برای اصلاح طرح لبخند باشید.
 
کدام یک از این خصوصیات در اصلاح طرح لبخند قابل تغییر است؟
رنگ دندان:
رنگ دندان در اصلاح طرح لبخند و زیبا شدن دندان‌ها شاید بیش از هر فاکتور دیگری موثر باشد. از دندان‌هایی که بر اثر مصرف دخانیات یا نوشیدن مداوم قهوه و چای زرد شده اند نمی‌شود انتظار طرح لبخندی زیبا داشت. در اصلاح طرح لبخند رنگ دندان‌ها را از طریق روش‌هایی مانند لمینت، بلیچینگ و ... تغییر می‌کند و پزشک شما با توجه به رنگ پوست، رنگ لثه و رنگ طبیعی دندانتان، رنگی مناسب برای دندان شما انتخاب می‌کند.
 
ترتیب دندان‌ها:
در اصلاح طرح لبخند دندان‌های کج، بد فرم و یا با فاصله زیاد از طریق ارتودنسی، لمینت و ... اصلاح می‌شود.
 
دندان‌های افتاده:
دندان‌های افتاده علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی، ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌های دیگر شود. اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت یا پروتز این مشکل را حل می‌کند.
 
تقارن دندان‌ها:
در خاطر داشته باشید که در اصلاح طرح لبخند تعریفی برای لبخند زیبا وجود دارد. این تعریف ممکن است برای هر فرد تغییر کند، اما برای مثال دو دندان بالا در لبخند معلوم شود و یا نسبت عرض به طول مشخص است.البته اصلاح طرح لبخند موارد دیگری مانند طول دندان ها، خط لبخند، شکل گونه و لب‌ها و ... شامل می‌شود ومی توان هر فعالیتی که در نهایت به داشتن لبخندی زیبا‌تر منتهی می‌شود را جزئی از اصلاح طرح لبخند دانست.
 
 
عوامل تعیین کننده هزینه های اصلاح طرح لبخند
1-استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته
استفاده از تجهیزات مدرن در مطب های دندانپزشکی، یکی از عوامل افزایش تعرفه درمان و اصلاح طرح لبخند است. در صورت عدم استفاده از دستگاه های پیشرفته، ممکن است درمان نیز با نتیجه دلخواهِ بیماران صورت نگیرد و سطح کیفیت اصلاح طرح لبخند پایین بیاید.
 
2-میزان تخصص و مهارت دندانپزشک
به هر میزان که یک دندانپزشک در کار خود مهارت و تخصص بیشتری داشته باشد، مطمئنا نتیجه درمان نیز مورد پسند و مطلوب بیمار خواهد بود. بنابراین یکی از فاکتورهای موثر در تعیین هزینه های طرح لبخند، مهارت و تخصص دندانپزشک است و شاید بتوان گفت مهمترین فاکتور در میزان رضایت بیماران مهارت و تبحر دندانپزشک است.
 
3-نحوه و روش درمان
برای اصلاح طرح لبخند، دندانپزشک با توجه به نوع عارضه، دندانهای بیمار را درمان می کند. برای درمان هر عارضه نیز ممکن است چندین روش وجود داشته باشد که هر یک نیز قیمت های متفاوتی دارند،پس نمیتوان یک قیمت کلی برای این نوع درمان پیش بینی کرد زیرا برای هر شخص اصلاح طرح لبخند به گونه ای متفاوت خواهد بود.
 
 
روش های اصلاح طرح لبخند
دندانپزشک ممکن است در حین اصلاح طرح لبخند شما از چند روش مختلف استفاده کند اما به طور کلی فعالیت هایی وجود دارد که در اصلاح طرح لبخند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که با هم برخی از این روش ها را مرور می کنیم:
 
اصلاح طرح لبخند از طریق باندینگ دندان:
باندینگ روشی در دندانپزشکی زیباییست که برای بهبود ظاهر دندان های آسیب دیده ( خراشیده، ترک خورده، تغییر رنگ داده) استفاده می شود. در اصلاح طرح لبخند از طریق روش باندینگ می توان مشکلاتی مثل فاصله میان دندان ها یا تفاوت اندازه دندان رابر طرف نمود.
 
اصلاح طرح لبخند از طریق سفید کردن دندان(بلیچینگ):
اصلاح طرح لبخند از طریق بلیچینگ بسار طرفدار دارد چرا که می توان با صرف زمان کم ( در مطب یا منزل)، لبخندی به مراتب زیباتر داشته باشید.
 
اصلاح طرح لبخند از طریق لمینت:
البته استفاده از لمینت فقط به دندان پزشکی زیبایی محدود نمی شود و کاربرد گسترده ای دارد. در اصلاح طرح لبخند با استفاده از نصب لمینت روی دندان می توان مشکلاتی مانند شکستگی، کجی و یا بد رنگ بودن دندان بر طرف کرد. اگر علاقمند به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد لمینت و انواع آن هستید، می توانید مقاله های با موضوع لمینت را مطالعه کنید.
 
اصلاح طرح لبخند از طریق ارتودنسی:
اگر دندانپزشک زمان کافی در اختیار داشته باشد، ارتودنسی از روش هایی است که می تواند در اصلاح طرح لبخند استفاده شود.
 
اصلاح طرح لبخند از طریق کاشت دندان:
در صورتی که یک یا چند دندانتان را از دست داده اید ناچارید برای اصلاح طرح لبخندتان به کاشت و ایمپلنت روی بیاورید.
 
اصلاح طرح لبخند و حل مشکل لبخند لثه ای:
برخی افراد در هنگام لبخند یا در هنگام صحبت کردن به دلیل کوتاهی تاج دندان بخشی از لثه دیده می شود. به این حالت در اصلاح طرخ لبخند و دندانپزشکی زیبایی لبخند لثه ای می گویند. البته در اصلاح طرح لبخند، مشکل لبخند لثه ای به آسانی از طریق بالا بردن لثه و لمینت قابل حل شدن است.