جراحی سینه که امروزه از جراحی های پرطرفدار زیبایی است و اقداماتی که روی سینه ها انجام می شود، شامل بزرگ کردن یا کوچک سینه و لیفت سینه است.
 

مقدمه ای بر جراحی سینه

در صورتی که از اندازه و یا فرم سینه‌های خود ناراضی هستید، می‌توانید با یک جراح پلاستیک برای تغییر و انجام جراحی سینه مشاوره کنید. اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یک یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی سینه تمامی این مشکلات را برطرف کنید.

وزن بیش از حد سینه می تواند درد گردن، درد پشت، سوزش پوستی، تنگی سینه بند، بی حسی یا ضعف را ایجاد کند.

جراحی سینه به عنوان کاهش mammoplasty شناخته شده است. این روش شامل حذف بیش از حد پوست، بافت چربی و غدد لنفاوی می باشد. اگر که سینه های بزرگی دارید که شما را آزرده خاطر میکند، ممکن است تصمیم به عمل جراحی کاهش سینه برای تسکین خود یا سایز سینه مناسب با بدن خود داشته باشید، زیرا جراحی سینه ممکن است به بهبود توانایی شما برای انجام فعالیت های مختلف جسمانی کمک کند.

 

اقدامات مهم و ضروری قبل از جراحی سینه

قبل از عمل جراحی سینه معاینه دقیق سینه ها و زیر بغل از نظر وجود توده ضروری بوده و انجام آزمایشاتی مانند:

CBC-BUN-CR -FBS-U A-HBSAG-HBSAB-HCVAB-HIV TEST-PT-PTT

انجام می گیرد.

مشاوره قلب در افراد بالای ۴۰ سال؛سونوگرافی سینه در همه افراد کاندید عمل جراحی سینه و ماموگرافی در افراد بالای ۳۵ سال؛ عدم کشیدن سیگار از یک ماه قبل از عمل در افراد سیگاری و تا دو هفته بعد از عمل جراحی نیز ضروری است.

قبل از انجام جراحی سینه از زمان شیردهی باید حداقل شش ماه گذشته باشد و سینه عاری از شیر باشد.

 

مراقبت ها و اقدامات ضروری بعد از جراحی سینه

بعد از اتمام جراحی سینه، سینه های شما با یک پانسمان مارپیچ یا باند پوشیده و ممکن است یک لوله زیر هر بازو قرار داده شود تا هرگونه خون یا مایع اضافی را از بین ببرد.

برای اولین روزها و یا حتی تا هفته اول پس از جراحی سینه، ممکن است سینه های شما متورم و کبود باشد و جراح یک سینه بند فشرده الاستیک را برای محافظت از سینه به شما توصیه کند و بعد از آن باید فعالیت بدنی خود را محدود کنید.

برای بانوانی که از اندازه و فرم سینه‌های خود راضی نیستند، داشتن اعتماد به نفس در مواقع مختلف و برخورد با دیگران می‌تواند بسیار مشکل باشد. بهبود ظاهر و فرم سینه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در بازیابی اعتماد به نفس خانم ها داشته باشد و موجب شود که آنها احساس خوبی نسبت به بدن خود پیدا کنند. علاوه بر این بازسازی کردن سینه ها، دارای مزایای بسیار ارزشمندی است. امروزه جراحی‌ سینه با متدهای زیادی هم برای زنان و هم مرد ها انجام می‌شود که تاثیرات مثبتی نه تنها بر ظاهر آن‌ها بلکه بر اعتماد به نفسشان دارد.
 

چه کسانی می توانند جراحی سینه انجام دهند و کاندید مناسبی برای جراحی سینه هستند؟

یکی از تعیین کننده های ویژگی بدن یک زن سینه های اوست . ظاهر یا برجستگی پستانها حتی از زیر لباس یک مرد از یک زن متمایز می کند و یکی از مهم ترین اعضای اندام یک زن است. موضوع پروتز سینه بسیار خصوصی است. با این همه در میان اعمال جراحی پلاستیک زیبایی سینه بیش از همه درباره جراحی سینه بحث می شود.

اگر به فکر جراحی پلاستیک سینه هستید محلهای بحث عمومی جای مناسبی برای دریافت اطلاعات درست درباره هدفهای مشخص و خاص شما نیست. مشاوره با یک جراح پلاستیک که تجربه جراحی سینه دارد جایی است که باید جمع آوری اطلاعات و پاسخ به پرسش هایتان را از آنجا شروع کنید.

با جراحی پلاستیک سینه میتوان شکل اندازه و ظاهر سینه را تغییر داد . با این جراحی میتوان سینه هایی که حالت شلی و افتادگی دارند درست کرد.

جراحی زیبایی سینه مستلزم سرمایه گذاری جسمانی، عاطفی و مالی یک زن برای تغییر ظاهر سینه هایش کرد. برای زنانی که انگیزه درست و انتظارات واقع بینانه دارند و به دنبال نتایجی هستند که فوری نباشد و یک عمر باقی بماند بی تردید عمل بسیار رضایت بخش است.

 

انواع مختلف جراحی سینه

جراحی زیبایی سینه (پستان)، بیش و کم مثل هر عمل جراحی پلاستیک دیگری ممکن است عمل ترمیمی باشد (برای بازگرداندن ظاهری طبیعی تر) یا عمل زیبایی (برای بهتر کردن ظاهر)

 

انواع مختلف جراحی سینه شامل:

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی از عمل های رو به رشد بوده و خانم هایی که با سایز و یا شکل سینه مشکل دارند و دوست دارند که سینه هایی سربالا و سفت داشته باشند، کاندید خوبی برای این عمل می باشند.

جراحی لیفت کردن سینه یا ماستوپکسی

در ماستوپکسی،  با مرتب کردن و برداشتن پوست اضافه ،بالا کشیدن سر سینه و سفت کردن بافت های نگهدارنده  به پستان سفت، زیبا  با ظاهری رو به بالا طراوت می بخشد.
 

 

بزرگ کردن سینه با پروتز

عمل جراحی بزرگ کردن سینه یک ظاهر متناسب تر به خانم هایی که پستان های کوچک و غیر عادی دارند هدیه می دهد بطوریکه با نصب یک پروتز سیلیکونی یا آب نمکی زیر بافت پستان یا زیر عضله قفسه سینه ، مخصوصا در خانم های که حجم سینه شان را بعد از زایمان و شیردهی از دست می دهند ،باعث می شود که تناسب اندام و اعتماد به نفس از دست رفته به راحتی و سرعت بازگردانده شود.
 

بازسازی سینه  بعد از سرطان

تکنیک های مدرن جراحی امکان بازسازی و تولید یک پستان با ظاهری طبیعی را بعد از اعمال جراحی برداشت پستان در اثر سرطان و یا سایر بیماری ها  فراهم ساخته است.این موضوع به بیماران اجازه میدهد که به ماستکتومی ( برداشتن پستان) به عنوان شروعی نو و نه صرفا یک از دست دادن ساده نگاه کنند.
 

جراحی کوچک کردن سینه در مردان یا ژنیکوماستی

بزرگ شدن بافت پستان  و ظاهر زنانه پیدا کردن آن را در مردان  ژنیکوماستی می نامند. مردانی که آگاهی کامل نسبت به ظاهر زنان خود دارند میتوانند با جراحی پستان کمک شوند.انتخاب های متعددی در این رابطه وجود داشته و بسیار مهم است که برای رسیدن به  بهترین نتیجه ،یک مشاوره کامل با یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود.

پس از ترمیم یک پستان ممکن است بیمه هزینه عمل زیبایی سینه و پستان دیگر و رفع تفاوت اندازه دو پستان را تقبل کند

اینها رایج ترین عمل های سینه و پستان هستند عملهای غیر رایج دیگری هم هستند که ممکن است همراه با یکی از عملهای بالا یا به تنهایی انجام شوند از جمله اصلاح نوکهای فرورفته ، کوچک کردن نوک، یا ترمیم ناهنجاری های پستان مثل مواردی که یک پستان بیش از یک نوک داشته باشد.

لیپوساکشن برای از بین بردن چربی بیش از حد در سینه ها استفاده می شود. جراح معمولا  برش را پایین هر سینه انجام می دهد. اگر سینه های شما بسیار بزرگ باشند، ممکن است به این مسئله که آن را برداشته و در جای بالاتری قرار دهید نیاز باشد، یعنی آن را به سمت بالا بکشید. زخم های برش روی سینه شما ممکن است در طول زمان از بین بروند، اما هرگز به طور کامل ناپدید نخواهند شد.
 

عوارض جانبی عمل جراحی سینه

  • عوارض زودرس جراحی سینه مثل خونریزی و عفونت نادر است.
  • بیشترین مشکلی که بیمار را نگران میکند اسکار برش جراحی و فرم سینه ها بعد از عمل است.
  • گاهی اسکار محل عمل یا فرم سینه نیاز به روتوش دارد.
  • گاهی هاله سینه دچار بی حسی می شود که با گذشت زمان بهبود می یابد.
  • شیردهی در اغلب روش ها حفظ می شود ولی ممکن است ۴۰-۳۰٪ کاهش داشته باشد.
  • گاهی ممکن است سینه بعد از عمل ورم کند و تا چند ماه ادامه پیدا کند
  • عوارض جراحی کوچک کردن پستان یا ماموپلاستی به روش فلپ تحتانی
  • احتمال ۴.۶ درصد باز شدن زخم در محل T برعکس عمل جراحی سینه که خودبه خود بهبود میابد
  • ۳.۳ درصد احتمال اسکار برجسته محل برش های کوچک کردن پستان
  • ۰/۸ درصد نکروز چربی و نکروز نوک پستان
  • در کل ۸۸.۶ درصد عمل های کوچک کردن سینه بدون عارضه خواهد بود که این خبر بسیار خوبی به علاوه این که باز شدن زخم و اسکار با لیزرهای کم توان به راحتی درمان می شود و جای نگرانی ندارد همچنین با تشخیص پزشک داروی مناسب نیز می توان تجویز کرد و این عارضه را می توان رفع کرد.
     

هزینه انجام جراحی سینه

بعد از این که بیمار توسط پزشک متخصص ویزیت شد، هزینه نهایی توسط پزشک برآورد می شود که بستگی به وسعت جراحی و نوع پروتز و مرکز جراحی و شرایط فیزیولوژیک بیمار هزینه ها متغیر است. قیمت عمل جراحی زیبایی سینه از ۵ میلیون تومان به بالا محاسبه می شود.

هزینه جراحی زیبایی سینه بستگی به اندازه و سایز پستان دارد. هرچه پستان بزرگ‌تر باشد، عمل نیز سخت تر و طولانی تر خواهد بود و در نتیجه هزینه نیز بیشتر می‌شود. هزینه جراحی زیبایی اگر شما در بیمارستان خصوصی درجه یک عمل شوید هزینه آن از مرکز جراحی محدود ، بیشتر می‌شود.

اگر عمل جراحی زیبایی سینه شما نیاز به پروتز داشته باشد. هزینه پروتز نیز به آن اضافه خواهد شد.

حداقل هزینه جراحی زیبایی سینه، به لیفت پستان مربوط می‌شود. لیفت، فقط عمل بالا بردن سینه است. سایز نه کوچک تر می‌شود و نه بزرگ تر.