اکستنشن (EXTENSION) از  تار هایی ساخته شده است که ترکیباتی از جنس مو داشته و میان مژه ها قرار می دهند. به هر  چشم می توان مژه مصنوعی چسابند که این ها معمولا از الیاف مصنوعی و ابریشم است و در اندازه های مختلف تولید و روانه بازار می شود. این اکستنش ها دارای ضخامت متفاوت بوده و هر  یک هم مناسب چشم افراد است.
وظیفه ای که متخصص اکستنشن مژه بر عهده دارد این  است که اکستنشن را متناسب با نیاز و ابعاد چشم و پلک آماده کرده تا باز و بسته شدن چشم برای تحمل وزن مژه و چگالی آن مطلوب باشد. تعیین بهترین روش برای اکستنشن را باید متخصص این کار انجام دهد.

در اکستنشن٬ مژه های اضافه تک به تک در لابلای مژه های پلک بالایی فرد قرار گرفته و با چسب  مخصوصی چسبانده می شود.  بنابراین سبب پر پشت شدن مژه شده و شما نیازی به آرایش و ریمل و مژه مصنوعی ندارید. کار اکستنشن مژه و نه لیفت ابرو و مژه٬ ظرف ۲ ساعت انجام می شود و می توان به صورت ماهانه آنها را ترميم كرد. 

شستشوى اكستنشن: 
در هنگام  شستشو نیز آن ها را می توان با آب ولرم شست. کلا استفاده از آب داغ را زیر دوش فراموش کنید. برای پوست مضر بوده و پوست شما را آسیب پذیر و روند پیری پوست را تسریع می بخشد. بهداشت و شست و شوی مژه ها تاثیر زیادی در درخشندگی پوست و چهره بشاش شما دارد. اکستنشن درست و صحیح  که با مراقبت خوب انجام شود٬ تاثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارد. زیبایی چهره رابطه مستقیمی با استایل خوب دارد.


ريمل روى اكستنشن مژه: 
وقتی  از اکستنشن مژه استفاده کردید٬ با ریمل  خداحافظی  کنید. اما اگر بر  حسب عادت ریمل باز هستید! و دنیای لاکچری نمی گذارد که از ریمل و این لوازم آرایشی فاصله بگیرید٬ توصیه می کنیم که میزان مصرف روزانه و هفتگی را محدود کنید و حداقل ۲۴ ساعت پس از اکستنشن مژه از ریمل خودداری کنید. اگر واقعا نمی توانید بیخیال ریمل شوید!٬ توصیه  می شود که ریمل پر چرب را از دستور  کار خارج کنید. مخصوصا ریمل هایی که فرمولاسیون شیمایی آن ارگانیک نیست را فراموش  نمایید.

 


جهت اطلاع علاقمندان اکستنشن مژه
*   عمر مفید اکشتنشن مژه حدود ۸ هفته است که با ریزش طبیعی مژه آن هم می افتد.
*   تعداد مژه هایی که برای بانوان برای اکستنشن در نظر گرفته می شود بستگی به چگالی مژه و حجم چشم و پلک دارد. مژه مصنوعی روی مژه طبیعی به کار می رود و بنابراین این کاشت مژه به عوامل مختلف بستگی دارد.
*   بلندی مژه مصنوعی نباید از دو برابر مژه طبیعی بیش تر باشد تا چهره عروسکی و فانتزی پیدا نکنید. مخصوصا اگر مژه ضعیف دارید باعث ریزش ان می شود.
*   اگر پوست حساسی دارید توصیه می کنیم که چند عدد مژه کاشته و اگر مشکل پوستی پیدا نکردید پس از چند روز بقیه فرآیند را زیر نظر یک فرد ماهر انجام دهید.
*   از خاراندن چشم و مژه ها و مالیدن آن خودداری کنید.
*   بهتر است افرادی که کاشت مژه دارند٬ از سونای خشک و بخار پرهیز کنند.
*   وقتی زیر دوش می روید مراقب فشار آب مستقیم روی صورت باشید.
*   اگر مژه های بلند دارید و پر پشت است٬ فقط  به خاطر  تصاویر و آگهی اینستاگرامی دنبال این کار نباشید. اکستنشن مژه به افرادی توصیه می شود که طول مژه کم تر از ۳ میلی متر داشته باشند.
*   کاشت مژه باید توسط افراد ماهر با وسایل استریل انجام شود. چون گاها مشاهده می شود که مژه های پلک بالا و پایین به هم می چسبد که سبب  کنده شدن مژه طبیعی خواهد شد.
*   مراقب باشید که چسب در فرآیند EXTENSION وارد محوطه چشم نشده و آلرژی ایجاد نکند. حتما در فرآیند٬ چشمان خود را بسته نگهدارید. این چسب  ها زمینه ساز اگزما هستند.
*   چسب مژه مصنوعی باعث التهاب پوستی می شود. اگر به چسب حساسیت دارید و دچارعفونت لایه نازک بالای چشم هستید به پزشک متخصص پوست و چشم مراجعه کرده و از خود درمانی اینترنتی پرهیز کنید. این چسب ها معمولا مواد سرطان زا دارد.
*   از تعدد اکستنشن خودداری کنید تا تنش فشاری زیادی به پیاز  مژه شما وارد نشود. چرا که احتمال  داردکه مژه های طبیعی را از دست بدهید. به دلیل  تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیش  تر چسب٬  فشار زیادی  به پلک وارد می شود.
*   همان طور که در این گفتار لوکس تهران گفتیم٬ روی مژه مصنوعی ریمل نزنید. التهاب چشم را بالا برده و پرخونی  در چشم و خارش چشم را به دنبال دارد. در این حالت فوری به پزشک چشم و پوست مراجعه کنید نه پزشک عمومی!


متداول ترین و پر طرفدارترین مدل های اکستنشن مژه
* کاشت مژه تار به تار
* اکستنشن كلاسيك
* اکستنشن مژه به روش ال
* اکستنشن مژه واليوم روسى 
* کستنشن مژه هیبرید
* اکستنشن مژه کیم کارداشیان
* اکستنشن مژه عروسکی
* اکستنشن مژه چشم گربه ای
* اکستنشن مژه خلیجی
* اکستنشن مژه طبيعى 
* اکستنشن مژه نیمه
* کاشت مژه مگا واليوم 
* کاشت مژه با چشم باز
* کاشت ادارى 
* کاشت مخفی

در تمامی موارد بالا از ترکیب روش های اکستنشن کلاسیک و اکستنشن چند بعدی یا والیوم و مگاوالیوم بر حسب فرم چشم ها استفاده می شود. به طور کلی چشم به سه قسمت فرضی تقسیم میشود ۱/۳ بیرونی ، میانی و داخلی. مثلا در روش کاشت نیمه انجام کاشت مژه به روش تار به تار روی گوشه بیرونی چشم انجام می گیرد یعنی کامل نیست. یا مثلا در روش کاشت اداری از سایزهای کوتاه برای خانم هایی که می خواهند خیلی طبیعی به نظر برسند استفاده می کنید.
پس دقت کنید شما میتونید با عوض کردن سایزها خودتان مدل اختراع کنید و اسمش را هر چیزی بگذارید؛ همه این لغات در آموزش یک معنا دارند.