اصلاح سایز و افتادگی بازو (براکیوپلاستی) : جهت اصلاح شکل و فرم بازو در افرادی که دچار چاقی بازو و یا افتادگی پوست بازو میباشند روش های متفاوتی مانند ساکشن و یا جراحی باز اصلاح سایز و افتادگی بازو  قابل انجام است.

روش جراحی
استفاده از ساکشن جهت کاهش حجم چربی بازو قابل انجام است لیکن به علت شل بودن پوست بازو در خیلی از افراد باید دقت داشت که خارج سازی این حجم از چربی باعث افتادگی و شلی پوست بازو نشود . استفاده از گن های مخصوص الزامی بوده و گاها از ایجاد این افتادگی جلوگیری می نماید.

در مواردی که حجم چربی زیاد بوده و یا شلی پوست به علت رژیم درمانی و یا لاغری ایجاد شده است جراحی ناگذیر میباشد . در این روش با برش زیر بغل و سطح داخلی بازو پوست اضافه برداشته شده و لیفت انجام میپذیرد . در روش جراحی پذیرش جای جراحی و بخیه های مربوطه از الزامات و آگاهی های مورد نیاز قبل از جراحی است.

لازم بذکر است استفاده از گن مخصوص براکیوپلاستی جهت این جراحی لازم بوده و موکدا توصیه می شود.
 

 

جراحی ترمیمی و سوختگی: جراحی های سوختگی در دو مقوله کاملا متفاوت انجام می شود.

الف) جراحی سوختگی حاد: در این مواقع ارجحیت کار بر ایجاد پوشش مناسب در محل سوختگی میباشد که جهت جلوگیری از ایجاد عفونت و از دست رفتن آب و املاح بدن میباشد که این کار معمولا با انجام پیوند پوست ترجیحا از خود فرد یا پوشش های دیگر موجود (پوست فرد دیگر یا پوست تهیه شده از افراد فوت کرده) صورت میپذیرد . این مقوله تنها جهت حفظ جان و سلامت فرد بوده و هیچگونه جنبه زیبایی ندارد.

ب) جراحی مزمن سوختگی: این جراحی ها معمولا بعد از گذراندن کامل دوره نقاهت سوختگی برای برگرداندن عملکرد اختلال پیداکرده عضو سوخته (مانند کاهش حرکت و…) و یا بهبود زیبایی عضو خصوصا در صورت انجام میپذیرد که روشهای مختلفی مانند Z PLASTY ، V-Y PLASTY ، W PLASTY و…. و یا استفاده از گرفت و فلپ و یا استفاده از TISSUE EXPANDER  جهت افزایش بافت سالم مجاور سوختگی قابل استفاده و بهربرداری می باشند.

جراحی های ترمیمی: این مقوله فیلد بسیار گسترده و علمی و متنوع ای دارد و جهت بازسازی و حفظ اعضا و جوارح آسیب دیده ناشی از تروما و یا جرای های تومور با کمک گرفت، فلپ های جزیره ای و یا در مراحل بسیار پیشرفته و حساس با کمک جراحی های میکروسکوپی عروق و اعصاب که گاها قطر آنها به اندازه چند تار مو میباشد صورت می پذیرد.

مقوله بعدی جراحی های ترمیمی استفاده از تکنیک های Z PLASTY ، V-Y PLASTY ، W PLASTY و…. جهت کاهش یا ازبین بردن اسکارهای(برش های) جراحی قبلی و سوختگی های قبلی می باشد.