مزایا و معایب 
مزوتراپی یکی از روش های درمانی ریزش مو است که البته در این تکنیک، کاشت مو صورت نمی گیرد بلکه با استفاده از وسیله ای شبیه به آمپول، مواد مغذی، ویتامین، آنزیم ها و برخی مواد معدنی مورد نیاز بدن که کمبود آنها موجب ریزش موها شده، تزریق می شود این روش نیز نیازمند تخصص بالای متخصص و کلینیک مجهز و تخصصی برای درمان مراجعین می باشد.
این روش برای کسانی مفید است که به تشخیص دکتر، به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد فولیکول های مو، دچار ریزش شده اند. چرا ممکن است کسانی بدنشان دچار کمبود این مواد نبوده و دلیل ریزش متفاوت باشد (مثلا حاملگی، فشارهای روحی، بیماری های پوستی، زخم، ارث و غیره)
از مزوتراپی مو می توان در سه مرحله پیش از کاشت مو ، بلافاصله پس از انجام کاشت مو و همچنین پس از انجام کاشت مو بهره گرفت.پیش از کاشت مو تزریق مزوتراپی سبب افزایش خونرسانی شده و تاثیر مثبتی در کاشت مو دارد.پس از کاشت مو نیز به جهت درمان ادم یا ورم بعد از عمل محلول مزوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مدتی بعد از کاشت مو از مزوتراپی به جهت بهبود زخم های پس از عمل و همچنین تقویت گرافت های مو مورد استفاده قرار می گیرد که همه این موارد با بررسی و پیشنهاد متخصصین انجام خواهد گرفت تا بدون بروز مشکل بهترین تاثیر را در روند درمانی افراد باقی بگذارد.


مزوتراپی چیست؟
مواد تشکیل دهنده محلول مزوتراپی مو که "کاکتیل" و یا کوکتل نام دارد شامل داروهای اتساع دهنده عروق می باشد (داروهایی همچون بوفلومدیل ،میانوکسدیل و...) که این داروها سبب بهبود خون رسانی در نواحی درمانی تزریق می شود.همچنین ویتامین های B5 ، بیوتین ، ویتامین C ، ویتامین A نیز شامل محلول مزوتراپی مو می شود. مواد معدنی از جمله سلنیوم ، روی ، منیزیم ، مس و... برخی دیگر از مواد مغذی این محلول است. داروهای دیگری همچون سیلیکون نیز برای سلامت بیشتر مو در محلول مزوتراپی مو موجود می باشد. در آخر نیز داروهایی همچون داروهای هورمونی مانند "سیپروترون" و یا "فیناستراید" برای جلوگیری از ریزش مو به با الگوی مردانه یا زنانه ، "کلسی تونین" که از هورمون های طبیعی بدن می باشد و جهت تغذیه فولیکول مو است و "آمینواسیدها "نیز در محلول مزوتراپی موجود می باشد.البته این نکته را می بایست مد نظر قرار داد که میزان این مواد در داخل محلول بر اساس فرد مورد نظر محاسبه می شود و ممکن است برخی از مواد نام برده شده را پزشک متخصص از این محلول حذف نماید.


مراحل مزوتراپی
در کلینیک تخصصی لیزر و زیبایی کـــارا نتایج مزوتراپی پس از 4 جلسه انجام آن در حدود نود درصد افراد حاصل می گردد و ریزش مو متوقف می شود. همچنین با گذشت 20 روز پس از تزریق ترشح چربی در پوست سر به میزان قابل توجهی کم می شود که این امر سبب کاهش نیاز به شامپو کردن سر می شود.رشد مجدد موها در حدود 3 ماه پس از تزریق مزوتراپی مو شروع گردیده و مراجعینی با سن و سال کمتر تاثیر پذیری بیشتری را از این روش خواهند دید.
مزوتراپی بدلیل شرایط خاصی که دارد، برای افراد با توجه به وضعیت سلامت و بدن آنها متفاوت است ولی معمولا در بیشتر موارد در سه جلسه و هر جلسه هم بین بیست الی چهل دقیقه طول می کشد. بین این جلسات اغلب دو یا سه هفته فاصله است تا در این مدت، مواد تزریق شده به خوبی در بدن فرد جذب شوند و بهترین نتیجه در پایان کار حاصل شود.

مزایای مزوتراپی عبارتند از:
✔️ گردش خون در بافت ها را افزایش می دهد.
✔️ انتقال مواد مغذی مورد نیاز به بافت پوست و فولیکول مو به وسیله ترکیبات مزوتراپی
✔️ از تخریب و تحلیل رفتن فولیکول مو جلوگیری به عمل می آید.
✔️ میزان ترشح چربی پوست منظم می شود.
✔️ مزوتراپی مو مکمل مناسبی در کنار سایر روش های درمانی مو و کاشت مو می باشد.
✔️ عدم نیاز به مراقبت های ویژه پس از تزریق و نبود دوران نقاهت
✔️ کمترین عوارض و خطرات پس از تزریق را با خود به همراه دارد.
✔️ بدون هرگونه دری و یا استفاده از ماده بیهوشی در هنگام تزریق مزوتراپی مو
✔️ هزینه مناسب نسبت به بسیاری دیگر از روش ها

 


ضمنا معمولا سه یا چهار روز پس از انجام هر مرحله تزریق، نتایج اولیه دیده می شود و علائم بهبودی کم کم مشخص می شود اما تمام این مراحل بستگی به این دارد که افراد چه کلینیکی را برای درمان خود انتخاب کرده باشند چرا که کیفیت درمان و مهارت متخصص در هر درمانی خصوصا درمان مزوتراپی حرف اول را میزند و ممکن است افراد با انتخاب نا صحیح نتایج درستی را از درمان مزوتراپی خود کسب نکنند به همین منظور توصیه می شود تا افراد با انتخاب کلینیک های استاندارد و تخصصی مانند کلینیک تخصصی لیزر و زیبایی کـــارا درمانی با کیفیت و بدون ریسک را داشته باشند و از نتایج عالی درمان بهرمند گردند.

حال با این تفاصیل در یک جمع بندی نهایی برای آگاهی بهتر مزایای هر یک نسبت به دیگری را بررسی می کنیم:
• در کاشت موی SUT بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند ولی در مزوتراپی کمی درد دارد.
• کاشت موی سر برای تمام کسانی که دچار ریزش مو شده اند و چه زن و چه مرد، می تواند کاملا موثر باشد در صورتی که مزوتراپی مو صرفا برای کسانی جواب می دهد که بدلیل کمبود برخی مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن، دچار این عارضه شده اند.
• کاشت مو در یک یا دو جلسه صورت می گیرد، ولی مزوتراپی در اکثر موارد، حداقل در سه جلسه انجام می شود.
• برای کسانی که دچار آلرژی (حساسیت) نسبت به برخی مواد طبیعی هستند، روش مزوتراپی ممکن است مفید نباشد.
• کاشت مو به روش SUT نه تنها برای سر بلکه برای ابرو هم موثر است ولی روش مزوتراپی مو، بیشتر برای برخی از نواحی سر مورد استفاده قرار می گیرد.
• کاشت مو تقریبا بیش از 98% موارد تاکنون به خوبی جواب داده و نتایج آن بسیار ماندگار است ولی درصد موفقیت مزوتراپی کمتر است.
• نتایج کاشت مو (به خصوص روش SUT) ماندگار هستند ولی نتایج مزوتراپی ممکن است صد در صد نباشد و در دراز مدت نیاز باشد که فرد چندین بار دیگر هم به کلینیک کاشت مو مراجعه کند.
• در مزوتراپی مو عوارض و اثرات جانبی مانند ورم، عفونت، کبودی، التهاب و یا عوض شدن رنگ ناحیه تزریق صورت بگیرد ولی در کاشت مو معمولا این عوارض بوجود نمی آیند.
• یکی از مزایای مزوتراپی این است که این روش نسبتا ارزان است.
• بعد از مزوتراپی لازم است که ورزش و نرمش های موضعی برای ناحیه ای که مورد تزریق قرار گرفته، انجام شود.
• در هر دو روش توصیه می شود که از ساعتها قبل (معمولا از 24 ساعت قبل) از نوشیدن مواد کافئین دار شامل چای و قهوه خودداری کند.

مزوتراپی مو در مرکز تخصصی موی کــــارا با بهترین روش های روز دنیا و توسط پزشکان متخصص قابل انجام می باشد.مواد مغذی استفاده شده در مزوتراپی به وسیله پزشکان متخصص به صورت دقیق اندازه گیری و پس از آن بر روی سر فرد مورد نظر تزریق می گردد تا با تزریق مواد اضافی در بدن سبب آسیب بیشتر بر عملکرد بدن وارد نشود و نتیجه بر عکس برای افراد نداشته باشد و با شناسایی مواد لازم نتیجه زودرس را برای افراد به همراه خواهد داشت.