جراحی بینی گوشتی یکی از پر ریسک ترین انواع جراحی زیبایی است. چراکه بینی گوشتی ویژگی هایی دارد که نسبت به زیبا شدن مقاومت نشان می دهد. بهتر است ابتدا با این ویژگی ها آشنا بشویم. بینی گوشتی به بینی هایی اطلاق می شود که در بخش انتهایی خود دارای پوستی ضخیم و چرب است.

بینی گوشتی فقط پوست ضخیم تری دارد و در زیر پوست هیچ گوشت و ماهیچه ای دیده نمی شود.بینی گوشتی متاسفانه غضروف ضعیفی دارند و همین کار جراح را نیز سخت تر می کند. از دیگر علام و نشانه های یک بینی گوشتی می توان موارد زیر را نام برد.

بینی گوشتی پوست چرب دارند و منافذ زیادی روی بینی دیده می شود.
غضروف نوک بینی پهن است اما بافت ضعیف و ارتجاعی دارد.
پره های بینی های گوشتی بیش از اندازه باز است و یا بلندتر، ضخیم تر و نوک بینی گوشتی بزرگ است.
از نمای جلو بینی گوشتی پهن است و از نمای کناری بلند است.
در صورتی که علائم گفته شده روی بینی شما دیده می شود شما از یک بینی گوشتی برخوردار هستید. جراحی بینی گوشتی امروزه با پیشرفت تکنیک های جراحی بینی به سختی گذشته نیست و نتایج طولانی مدت و خوبی بعد از جراحی حاصل می شود.

جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟
در گذشته تنها یک تکنیک برای کوچکتر کردن بینی ها وجود داشت که در آن  غضروف را تراشیده و کوچک می کردند. این روش برای بینی گوشتی نتیجه بخش نبود زیرا پوست ضخیم زمان زیادی برای جمع شدن نیاز داشت و شاید تا 2 سال زمان نیاز بود که نتیجه عمل خود را نشان دهد.

از طرفی بعد از گذشت مدتی به علت ضعیف شدن غضروف ، بینی به سمت پایین متمایل می شد و عملا آنچه بیمار از عمل جراحی بینی انتظار داشت اتفاق نمی افتاد اما امروزه عمل بینی گوشتی مانند گذشته نیست و تکنیک های خوبی برای انجام جراحی بینی گوشتی ابداع شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

امروزه با توجه به اینکه ساختار غضروف داخل بینی گوشتی ضعیف است جراح ابتدا اسکلت بندی داخلی بینی را اصلاح و قوی می کند. تقویت غضروف بینی از آنجایی اهمیت دارد که پوست ضخیم بینی گوشتی سنگین است و اگر روی پایه قوی سوار نشود بعد از مدتی افتاده به نظر می رسد.

جراح با برداشتن غضروف از قسمت هایی از بینی که غضروف اضافه دارد ، آن را به نواحی که غضروف بندی ضعیف است پیوند می زند. این قسمت از سخت ترین مراحل عمل بینی است. زیرا در صورتی که این کار به درستی انجام نشود نتیجه عمل آنچه باید باشد نمی شود.

البته در صورتی که غضروف بینی صلاحیت برداشته شدن را نداشته باشد جراح از قسمت گوش غضروف برداری نموده و به بینی پیوند می زند. این کار بیشتر برای افرادی که در تصادف دچار مشکل شده اند کارایی دارد.

حال نوبت به برداشتن لایه هایی از پوست می رسد. این کار باید با دقت و حوصله انجام گیرد زیرا در صورت عدم دقت ممکن است خونرسانی به قسمت نوک بینی با اختلال روبه رو شود. با نازک کردن چربی های تشکیل دهنده ی بافت نرم نوک بینی تقریبا جراحی بینی پایان می یابد.

 

 

اقدامات قبل از انجام جراحی بینی گوشتی
تا اینجا متوجه شدید که عمل جراحی بینی گوشتی سخت تر از دیگر انواع بینی است. پس انتخاب یک پزشک جراح خبره و با تجربه کمک زیادی به گرفتن بهترین نتیجه می کند. پس اولین اقدام شما برای انجام جراحی بینی انتخاب پزشک است. با توجه به تعداد زیاد پزشکان جراح انتخاب بهترین پزشک کمی سخت به نظر می رسد.

اما می توانید رزومه پزشک را بررسی نمایید و نتایح افرادی که بینی آنها شبیه به بینی شماست مقایسه نموده و بهترین پزشک را انتخاب نمایید.قبل از انجام جراحی بینی پزشک آزمایشات لازم را انجام می دهد و در صورت نیاز ، بدن شما آماده انجام این جراحی می کند.

پس برای انجام جراحی عجله نکنید و داروهای تجویز شده را مرتب مصرف نمایید و با آمادگی کامل وارد اتاق جراحی شوید.دقت داشته باشید قرار است عمل سختی روی شما انجام گیرد و بدنتان باید آماده این عمل باشد.بهتر است انتظار منطقی از جراحی بینی گوشتی داشته باشید.

ساختار بینی شما به شکلی است که برای زیبا شدن آن نمی توانید مدل های فانتزیانتخاب کنید.با توجه به اینکه شما بینی گوشتی دارید حتما دیگر اعضای صورت شما نیز کمی درشت تر از افراد دیگر هستند. افلاطون زیبایی را هماهنگی کل با اجزا می داند و این یعنی دارندگان بینی گوشتی باید به این نکته توجه کنند که داشتن بینی خیلی کوچک در صورت آنها تناسب نخواهد داشت.

اما قبل از ورود به اتاق عمل باید به مواردی توجه کنید که در این اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

یک روز قبل از جراحی به میزان کافی مایعات استفاده کنید.
حتما حمام کنید؛ شاید تا چند روز آینده نتوانید حمام بروید.
اقایون باید ریش خود را اصلاح کنند.
خانم ها باید آرایش خود را پاک کنید و لاک نداشته باشند.
زیورالات و ساعت خود را به بیمارستان نبرید.
8 ساعت قبل از جراحی چیزی میل نفرمایید.
مدارک پزشکی را فراموش نکنید.

آیا جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟
همانطور که قبلا گفتیم در تکنیک های قدیمی جراحی بینی گوشتی احتمال شکست در عمل جراحی بالا بود اما امروزه با ابداع روش های جدید جراحی بینی گوشتی احتمال برگشت پذیری عمل به مقدار زیادی کاهش یافته است.

اما نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آنها می توانید به بهتر شدن فرم بینی و موفقیت در عمل کمک زیادی بکنید. یکی از این نکته ها انتخاب پزشک است. باید توجه داشته باشید که عمل جراحی بینی گوشتی سخت تر از دیگر انواع بینی است و در صورتی که پزشک در کارخود تبحر نداشته باشد احتمال شکست در جراحی افزایش می یابد.

نتیجه جراحی بینی گوشتی در طولانی مدت خود را نشان می دهد. ساختار بینی گوشتی به شکلی است که بعد از عمل ممکن است تا 2 سال زمان نیاز باشد تا بینی شما شکل اصلی خود را پیدا کند. پس صبر داشته باشید و در این مدت آنچه پزشک از شما خواسته است را با دقت انجام دهید.