همه گیاهان به میزان مشخصی آب و نور نیاز دارند ولی بسیاری از آن ها به آب و نور کم مقاوم هستند و یا حتی میزان کم آن ها را ترجیح می دهند. این نکته گزینه مثبتی است و آن ها را به گیاهان آپارتمانی مقاوم برای شرایط گوناگون تبدیل کرده است.

گیاه زاموفیلیا
گیاه آپارتمانی زی زی یا زاموفیلیا دارای ساقه های بلند و برگ هایی به رنگ سبز تیره و صیقلی هستند. برگ ها دوست دارند به تنهایی روی ساقه دیده شوند و فاصله میان برگی زیادی داشته باشند.

مقاومت زاموفیلیا:
با وجود اینکه نیازمند نور متوسط هستند، ولی می توانند نور کم را تحمل کنند و به همین دلیل اغلب جزو گیاهانی هستند که برای فضای اداری انتخاب می شوند. به گفته یکی از کارشناسان گیاهی زاموفیلیا ترجیح می دهد در فضای خشک نگهداری شود و این گونه به نظر برسد که در شرایط سخت در حال رشد است!

 

 

گیاه لیندا
لیندا گیاهی زیبا و مقاوم است که برگ های افشان و باریک جذابی دارد. 

مقاومت لیندا:
پیاز این گیاه توانایی ذخیره آب به مدت طولانی را دارد و به همین دلیل نیازش به آبیاری بسیار کم است. میزان نور متوسط هم برای بقا و رشد این گیاه کافی است اما در نور زیاد به بهترین شکل رشد می کند.

گیاه پوتوس
یک انتخاب عالی برای کسانی است که در نگهداری و خرید گل مبتدی هستند. 

مقاومت گیاه پوتوس:
در نور متوسط رشد خیلی خوبه دارد اما با نور کم هم از خود مقاومت نشان می دهد. فقط باید به این نکته دقت داشته باشید که در نور کم فاصله بین برگ ها زیاد می شوند. این گیاه آب زیادی نیار ندارد و باید صبر کنید تا سطح خاکش خشک شده و دوباره آبیاری شود. 

یک موضوع مهم دیگر این است که این گیاه توانایی تصفیه هوای محیط اطرافش را داشته در نتیجه برای خانه و محل کار خیلی مناسب خواهد بود.

گیاه سانسوریا
این گیاه که در زبان لاتین به نام زبان مادر شوهر هم شناخته می شود، یکی از گیاهانی است که نگهداری راحتی دارند و برای نگهداری در فضای داخلی منزل توسط بسیاری از افراد انتخاب می شود. یک باغبان حرفه ای می گوید: ممکن است فکر کنید که این گیاه مرده است، ولی برگ های کوچک نشان می دهد که این گیاه همچنان رشد خود را ادامه می دهد.

مقاومت سانسوریا:
این گیاه به آبیاری کم نیاز داشته و درن ور کم هم به خوبی رشد می کند. به این دلیل که در هنگام شب کربن دی اکسید جذب کرده و اکسیژن متصاعد می کند برای اتاق خواب بسیار مناسب است. دقت کنید سانسوریا را در فضای سرد نگه ندارید.

گیاه هوازی
همان طور که از اسمشان برداشت می شود، این گیاه عنکبوتی شکل برای رشد حتی نیاز به خاک نیز ندارند. شما می توانید آن ها را به شما آزادانه و هر طور که بخواهید در فضای خانه آویزان کنید. آن ها را در گلدان های زیبا و دکوراتیو یا بر روی قفسه دیواری و شلف قرار دهید. آبیاری گیاه هوازی بسیار آسان است: آن ها را هر 10 روز یکبار بین 2-3 ساعت در آب غوطه ور کنید.

گیاه آگلونما
گل آگلونما یکی از گیاهان مقاوم است. هر چند شما نباید هیچ کدام از گیاهان را شکنجه کنید، ولی گیاه آگلونما مقاومت بسیار بالایی دارد. تنوع ظاهری آگلونما در لکه و خطوط جالبی است که بر روی برگ های آن ظاهر می شود.

مقاومت آگلونما:
گل آگلونما می تواند نور کم تا متوسط را تحمل کند و می توانید آبیاری را زمانی انجام دهید که متوجه شدید سطح خاک خشک است.

برگ عبایی
برگ عبایی با برگ های صاف و پهن خود می تواند در برابر شرایط سخت مقاومت داشته باشد و اگر  توقع دارید یک نمای همیشه سبز ببینید بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

 

 

مقاومت برگ عبایی:
 این گیاه زیبا در هر خاکی با کم ترین میزان آب به زندگی سبزش ادامه می دهد. نور متوسط شرایط  ایده آلی برای این گیاه فراهم می کند اما در برابر نور کم نیز مقاوم خواهد بود. برای آبیاری این گیاه نیز باید صبر کنید تا سطح خاک خشک شده و  سپس آبیاری مجدد را انجام دهید چون به خاک مرطوب علاقه ای ندارد.

گیاه اسپاتی فیلوم
کسانی که به گیاهان گل دار علاقه دارند می توانند این گیاه را انتخاب کنند. 

مقاومت اسپاتی فیلوم:
به دلیل این که این گیاه با نور کم مشکلی ندارد برای خانه ها و آپارتمان های کم نور و بدون پنجره مناسب است. در مورد آبیاری هم فقط به هفته ای یک بار آبدهی نیاز دارد. این گیاه با نور فلورسنت رشد خوبه داشته و برای تزیین حمام ایده خوبی خواهد بود.