اگرچه به خاطر کرونا شاید دیگر از آن مهمانی‌های بزرگ و مراسم عروسی و این‌ها خبری نباشد، اما همچنان برای می توانیم برای شادی دل خود و خانواده مان هم که شده اندکی زیبایی و تفاوت در چیدمان میز میوه خود ایجاد کنیم. پس با ما همراه شوید: 

برای چیدمان میوه روی میز باید به چند نکته مهم توجه فرمایید :
* مدل میز شما نحوه چیدمان را تعیین می کند. اگر میز مربع و مستطیل دارید، می توانید میو  ها را به شکل ردیفی چیدمان کنید. اما اگر میز گرد دارید می توانید از مرکز میز به خارج ردیف های میوه را بچینید در واقع یک ردیف میوه از یک نوع و ردیف بعدی نوع دیگر و به همین ترتیب تا آخر اما در میزهای مربع و مستطیل هر نوع میوه کامل در کنار هم چیده شده و سپس نوع بعدی در کنار آن کامل چیده می‌شود.

 

 

* اگر از میوه‌های ریز استفاده می‌کنید بهتر است آن‌ها را داخل ظرف مناسب یا سبد چوبی زیبایی بچینید و روی میز مستقیما قرار ندهید.
* اگر از میوه هایی که باید برش بخورند استفاده می کنید ( مانند طالبی ، خربزه و هندوانه ) به دو صورت می توانید آن‌ها را سرو کنید :

1. با پوست آن‌ها را به اشکال مختلف برش داده و در ظرف بچینید.

2. پوست آن‌ها را بگیرید و سپس آن‌ها را خرد نمایید با استفاده از خلال چوبی یا چنگال‌های کوچک آن‌ها را داخل ظرف بچینید و سرو کنید.
* می توانید در کنار میوه از یک ظرف سس شکلات یا سس‌های دیگر استفاده کنید تا مهمانان در صورت دلخواه در کنار میوه‌های تازه سس مورد نظرشان را میل کنند.
 
 اگر مهمانی شما غیر رسمی است می توانید میوه ها را به شکل سالاد میوه چیدمان نمایید به این منظور ظرف مسطح بزرگی را انتخاب کنید و یا روی سطح میز را به خوبی سلفون بکشید و انواع میوه های متناسب را خرد و مخلوط کنید و روی میز و در مرکز بچینید . برای این مدل بزرگ سالاد میوه هیچ سسی به سالاد اضافه نکنید و خامه و آب پرتقال به سالاد نزنید تا میوه‌ها آب نیندازد.

می توانید سس را در کنار سالاد میوه سرو کنید.

اگر تعداد مهمانان زیاد نیست می توانید نوشیدنی های میوه‌ای ، انواع اسموتی و شیک‌ها را به شکل زیر سرو کنید و روی میز بچینید تا مهمانان از خود پذیرایی نمایند.